TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנלייט מעמיקה אחיזתה בפרויקטי הרוח בישראל


רוכשת פרויקטי רוח בגליל בהיקף מוערך של כ- 27 מגה ואט, רכישת הזכויות תבוצע ב- 4 מיליון שקל וצפי ההכנסות עומד על כ- 21 מיליון שקל לשנה
גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט: "אנו קוראים לרשות החשמל להתגייס למימוש יעדי הממשלה שנקבעו בתחום האנרגיה הנקיה, ובכך לאפשר את הפסקת סיבסוד האנרגיה המזהמת ואת הקטנת התלות בייצור חשמל מדלקים פוסיליים"

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום הודיעה היום, ב', על רכישת פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיית רוח הנמצאים בשלבי פיתוח באזור הגליל, בקרבת שטחי הכפרים "כסרא" ו- "ינוח".

ההשקעה מתבצעת בשיתוף עם חברת גרינגו, היזם המקורי של הפרויקטים. על פי מתווה העסקה, תרכוש אנלייט בשיתוף עם גרינגו מחברת אנרג'יקס את הזכויות בפרויקטים בסכום של 4 מיליון שקל, כאשר אנלייט תחזיק בבעלות של 85-94% וה-6-15% הנותרים יוחזקו על ידי גרינגו, כתלות בהיקף התממשות המיזמים.

על פי הערכות החברה ובהתאם לתחשיבים ותעריפים שפורסמו לאחרונה ע"י רשות החשמל, עלות ההקמה הכוללת של פרויקט בהספק של 27 מגה ואט תסתכם בכ- 203 מיליוני ש"ח והוא יניב הכנסות מוערכות בסך של כ-21 מיליון שקל לשנה למשך תקופה של 20 שנים.

הפרויקטים הנרכשים פותחו באזורים נרחבים באזור תפן בגליל העליון. במרחב "כסרא", הפיתוח הסטטוטורי והרגולטורי מתקדם יותר והוא כולל תכנון ל- 11 טורבינות רוח. באנלייט מעריכים כי, פוטנציאל ההספק של מרחב זה נע בין 12-27 מגה-וואט. כמו כן, במרחב "ינוח" ומתחמים נוספים באזור בוצעה עבודת תכנון ופיתוח המצויה בשלבי תכנון מוקדמים יותר כאשר להערכת החברה הפוטנציאל הקיים לפיתוחם הוא בהספק מותקן של עד 23 מגה-וואט נוספים.

הפרויקטים ממוקמים באזורי רוחות איכותיים וקיבלו חלק מן האישורים הנדרשים לשם פיתוחם והקמתם הכוללים בין היתר, אישורים עקרוניים ממשרד הביטחון וסקרי חיבור חשמל חיוביים עבור חלק מהטורבינות. עם זאת יצוין כי טרם נתקבלו כל ההיתרים הרגולטוריים והתכנוניים לאף אחד מהפרויקטים ואין וודאות למימושם בשלב זה.

התעריף שחל כיום על הפרויקטים המתוארים ושעודכן לאחרונה על ידי רשות החשמל עומד על כ- 36.4 אגורות לקוט"ש. אנלייט כאמור שוקלת עתירה כנגד רשות החשמל בהקשר לפגמים שנפלו לדעתה בקביעת התעריף הנ"ל.

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט אמר היום: "אנלייט ממשיכה לקדם את האנרגיה המתחדשת בישראל, תוך התמקדות באזורי הפריפריה בצפון ובדרום, על אף החסמים הרגולטוריים והבירוקרטיים שעדיין קיימים בתחום. רכישת הפרויקט תשתלב בפעילות הפיתוח האינטנסיבית של מתקנים נוספים של החברה בצפון הארץ, תאפשר שימוש במשאבים משותפים, ותפזר סיכונים. אנו קוראים לרשות החשמל להתגייס למימוש יעדי הממשלה שנקבעו בתחום האנרגיה הנקיה, ובכך לאפשר את הפסקת סיבסוד האנרגיה המזהמת ואת הקטנת התלות בייצור חשמל מדלקים פוסיליים".
***
חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום, הנסחרת בבורסה של ת"א, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. במהלך השנתיים האחרונות הקימה והשקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 144 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת צבר משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.
לפרטים נוספים: רעות גלעדי, שרף תקשורת 050-7202713 reut@scherfcom.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il