TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביוליין אר. אקס. הציגה בכנס האיגוד האירופאי להמטולוגיה תוצאות בטיחות ויעילות חיוביות עבור טיפול חדשני לנדידת תאי גזע אל מחזור הדם


טיפול ב- BL-8040 הביא לנדידה מהירה של תאי גזע למחזור הדם שתאפשר הליך איסוף בן יום אחד
הטיפול ב- BL-8040 מניב הרכב ייחודי של תאים להשתלה

ביוליין אר. אקס. חברה ביופרמצבטית הנמצאת בשלבי פיתוח קליניים, אשר מתמקדת בזיהוי, רכישה ופיתוח של תרופות מבטיחות, הודיעה היום על הצגת תוצאות הבטיחות והיעילות עבור מוצר הדגל שלה באונקולוגיה, BL-8040, כגישה חדשנית לאיסוף תאי גזע ממחזור הדם. הטיפול ב-
BL-8040 כהליך יחיד היה בטוח ונסבל היטב בכל המינונים, הוביל לנדידה יעילה ואיסוף של תאי גזע בקרב כל משתתפי הניסוי. יתרה מזאת, התוצאות תומכות בשימוש ב-BL-8040 במתן חד-פעמי לצורך הליך איסוף תאים בן יום אחד בלבד. הליך כזה יהווה שיפור משמעותי על פני השיטות הקיימות כיום. התוצאות המלאות של הניסוי הקליני Phase 1 הוצגו אתמול בהרצאה בכנס השנתי ה- 20 של האיגוד האירופאי להמטולוגיה (EHA) שנערך בווינה, אוסטריה.

נדידה משמעותית של תאי גזע נצפתה אצל כל המשתתפים ובכל המינונים שנבדקו, והובילה לעלייה חציונית של פי 9.5 של תאי גזע במחזור הדם לאחר טיפול יחיד ב- BL-8040. אצל כל המטופלים, שעתיים עד ארבע שעות לאחר מתן חד פעמי של BL-8040, ניתן היה לאסוף תאי גזע בכמות העולה על זו הדרושה לצורך השתלה וזאת בהליך איסוף אחד בלבד. תוצאות אלו תומכות בגישה חדשה לאיסוף תאי גזע לצורך השתלה בחולים בסרטן הדם או אינדיקציות אחרות. חשוב לציין כי האיסוף של תאי גזע מסוג CD34+ לווה גם בנדידה ואיסוף של תאים יוצרי מושבות, וכן תאי T, תאי B ותאי NK (תאי מערכת החיסון).

התאים המיועדים להשתלה עברו בדיקות נוספות לגבי איכותם ומידת החיות שלהם הן בתרבית והן בבעלי חיים. התאים שנאספו ממשתתפי הניסוי הושתלו בהצלחה בעכברים שעברו הקרנות, ועד מהרה חודשה היכולת שלהם לייצר תאי דם.

הניסוי הקליני Phase 1 נערך בקרב מתנדבים בריאים והכיל שני שלבים. השלב הראשון היה מבוקר-פלסבו, אקראי וכפול סמיות, שבדק את הבטיחות והסבילות של מתן מינונים חוזרים ועולים של BL-8040 בשלוש קבוצות של שמונה נבדקים בריאים, כאשר כל מטופל קיבל שתי זריקות של BL-8040 בשני ימים עוקבים. התוצאות הראו ש- BL-8040 בטוח לשימוש ונסבל היטב עד למינון המקסימאלי של 1 מ"ג/ק"ג. בנוסף נצפתה נדידה דרמטית של תאי גזע המטופוייטיים (המייצרים תאי דם) ותאי אב (HSPCs) אל זרם הדם בכל המינונים שנבדקו. נדידת התאים המשמעותית לזרם הדם תומכת בשימוש בהזרקה יחידה של BL-8040 לצורך איסוף HSPC.

בשלב השני של הניסוי, שמונה מתנדבים בריאים קיבלו זריקה יחידה של BL-8040 במינון הגבוה ביותר, של 1 מ"ג/ק"ג, וארבע שעות לאחר מכן עברו הליך איסוף (apheresis) יחיד של תאי גזע. אצל כל המשתתפים נצפתה נדידה משמעותית ומהירה של תאי גזע. הרמה החציונית של תאי גזע שנאספו עלתה על 11 x 106 תאים לק"ג משקל גוף. רמת ה- HSPCs במחזור הדם 24 שעות לאחר הזרקה של BL-8040 הייתה גבוהה במידה שתאפשר הליך איסוף נוסף ביום השני, במידת הצורך. תוצאות אלו תומכות בשימוש ב- BL-8040 כטיפול יחיד, בהזרקה יחידה ובהליך בן יום אחד בלבד לאיסוף תאי גזע.

דר' כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין אר. אקס., אמרה, "אנחנו שמחים מאד לדווח על התוצאות המצוינות האלו התומכות בשימוש ב- BL-8040 כטיפול יחיד בן יום אחד לאיסוף מספיק תאי גזע המטופוייטיים לצורך השתלה. זהו שיפור משמעותי על פני השיטות הקיימות כיום, שאורכות זמן רב יותר ודורשות לעתים שילוב של מספר תרופות ומספר הליכי איסוף ממושכים. יתרה מזאת, אנו רואים שיפור בהרכב התאים שנאספים, דבר העשוי להעיד על איכות טובה יותר של השתל, העשויה לשפר את תוצאות השתלת התאים. אנו מתכננים להיפגש עם מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) כדי לדון בצעדים הבאים בתכנית הפיתוח הקליני עבור אינדיקציה זו, כולל מבנהו של ניסוי ההמשך הקליני Phase 2 המתוכנן. בנוסף, אנו מתעתדים לדווח על תוצאות של ניסוי קליני Phase 2 של BL-8040 לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה שהתפרצה שוב או שהפכה עמידה לתרופות, ברבעון הרביעי של 2015. אנו גם מצפים להתחיל ניסויים קליניים עבור BL-8040 בשלוש אינדיקציות נוספות בחודשים הקרובים, ובכך להרחיב ולהגביר את הפוטנציאל של פלטפורמת האונקולוגיה שלנו".

באותו כנס, הציגה החברה פוסטר על תוצאות פרה-קליניות חיוביות לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML). התוצאות מראות ש- BL-8040 משרה במהירות וביעילות מוות של תאי AML, ומדגימות לראשונה שעיכוב של הקולטן CXCR4 קשור לעידוד התמיינות סופית של תאי AML.

אודות נדידת תאי גזע
כימותרפיה במינון גבוה שלאחריה השתלת תאי גזע, התפתחה כשיטת טיפול מקובלת במגוון רחב של מחלות המטולוגיות ממאירות, כולל מיאלומה נפוצה, לימפומה ולוקמיה. כיום איסוף תאי גזע מהדם ההיקפי מחליף לרוב את השימוש בפרוצדורות כירורגיות קונבנציונאליות של איסוף תאים ממח עצם. באיסוף תאים מזרם הדם, תאי הגזע נודדים ממח העצם לאחר טיפול בגורם המעודד יצירה מוגברת של תאי גזע - granulocyte colony stimulating factor (G-CSF), לעיתים בתוספת תרופה נוספת הגורמת לשינוע תאים מוגבר כגוןPlerixafor (Mozobil). התאים נאספים ממחזור הדם ההיקפי של החולה עצמו או התורם בתהליך הנקרא apheresis, ומושתלים במטופל לאחר טיפול כימותרפי. טיפול זה מאוד יעיל ומאפשר זמן החלמה מהיר יותר ופחות סיבוכים.

אודות BL-8040
BL-8040 היא תרופה לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה ((AML וסרטנים המטולוגיים נוספים הנמצאת בשלבי פיתוח קליניים. התרופה היא מקטע חלבון קצר (פפטיד) שמעכב ביעילות רבה את החלבון CXCR4, קולטן ממשפחת הכימוקינים המעורב ישירות בהתקדמות של מחלות ממאירות, צמיחת כלי דם אל תוך הגידולים (אנגיוגנזה), התפתחות גרורות לאיברים נוספים וחלקים אחרים באיבר (מטאסטזיס) והישרדות של תאים סרטניים. החלבון CXCR4 מבוטא ביתר ביותר מ- 70% מסוגי הסרטן בבני אדם, ופעמים רבות רמת הביטוי שלו תואמת את חומרת המחלה.

בניסוי קליני Phase 1/2 פתוח (open label), אשר בדק את הבטיחות והיעילות של מינונים עולים של התרופה ב- 18 חולי מיאלומה נפוצה (סוג של סרטן דם), נמצא כי ל- BL-8040 אשר שולב עם G-CSF יש פרופיל בטיחות מצוין בכל המינונים שנבדקו. כמו כן, התרופה נמצאה כיעילה ביותר בעידוד נדידת תאי גזע ותאי דם לבנים ממח העצם למחזור הדם ההיקפי.

כמו כן, טיפול ב- BL-8040 מעודד נדידת תאים סרטניים ממח העצם, ולכן עשויים תאים אלו להפוך לרגישים יותר לטיפולים כימותרפיים או ביולוגיים קיימים. יתרה מכך, טיפול ב- BL-8040 הראה גם השפעה אנטי-סרטנית ישירה על ידי גרימת מוות תאי (אפופטוזיס) של תאים סרטניים. ניסויים פרה-קליניים הראו שטיפול ב- BL-8040 מעכב את הגדילה של מספר סוגי גידולים, כולל מיאלומה נפוצה, לימפומה שאינה הודג'קין, לוקמיה, סרטן ריאות מסוג תאים לא קטנים, נוירובלסטומה ומלנומה. טיפול ב- BL-8040 מעודד מוות משמעותי וספציפי של תאים סרטניים (מיאלומה נפוצה, לימפומה שאינה הודג'קין ולוקמיה). השפעות סינרגטיות בגרימת מוות של תאים סרטניים נצפו כאשר BL-8040 שולבה עם Rituximab, Bortezomib, Imatinib, Cytarabine והתרופה AC-220 המעכבת את FLT-3.

בנוסף לכך, הניסוי הקליני Phase 2 בחולי לוקמיה מיאלואידית חריפה (AML) המתנהל עתה, הראה נדידה משמעותית ומוות תאי (אפופטוזיס) של התאים הסרטניים. הזכויות עבור BL-8040 (לשעבר BKT-140) נרכשו על ידי ביוליין מביוקיין תרפויטיקס.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il