TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

היוונים מושכים זמן, הפד דווקא לא


סקירת המאקרו השבועית של אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות.
השמועות מהשיחות בין יוון לטרויקה גורמות לתנודתיות בשווקים, הפד האמריקאי מחפש דרכים להגביר את הוודאות בנוגע לריבית

לא משעמם לרגע
הדרמה היוונית הפכה כבר מזמן לאופרת סבון והשווקים מנסים ככל שניתן לעשות סדר ברצף התפתחויות האחרונות. התוצאה: תנודתיות גבוהה במיוחד ותגובות יתר לכל חצי שמועה שמגיעה מהשיחות בין היוונים לטרויקה. כך לדוגמה, ביום חמישי השמועות שהתרוצצו דיברו על כך שאירופה מוכנה ללכת צעד משמעותי לקראת יוון ולאשר לה ליישם רק רפורמה אחת מתוך שתי הרפורמות המשמעותיות שעליהן נסובים הדיונים (רפורמה בתשלומי הפנסיה ורפורמה במערכת המע"מ). בתגובה, השווקים רשמו עליות חדות כאשר מדד המניות ביוון מזנק ב-17.5% וה-DAX עולה ביותר מאחוז. לעומת זאת, ביום שישי כבר התברר שמדובר בשמועות בלבד כאשר נציגי ה-IMF הודו כי המרחק בין הצדדים עדיין גדול מדי ועל מנת לחזק את הנקודה אף שלחו חלק מצוות המו"מ חזרה למטה הקרן בוושינגטון. לפי האירופאים כרגע הכדור במגרש של יוון. מי שראה פעם משחק של נבחרת יוון יודע שזה שהכדור בצד שלהם זה לא ממש איום מבחינתם, למעשה הם אפילו הביאו פעם את גביע אירופה מבלי לעבור ממש את החצי, בינתיים הם בעיקר "מושכים זמן".

התנודתיות במדד מניות הבנקים באתונה בעשרת ימי המסחר האחרונים

הם חוזרים!
הנתונים האחרונים שהתפרסמו בארה"ב ממשיכים ללמד על שיפור ניכר במשק ברבעון השני. בהתאם, מודל תחזית הצמיחה הרבעונית של סניף הפד באטלנטה, אותו מודל שחזה את הצמיחה הנמוכה ברבעון הראשון, (לינק למודל פה) עודכן כלפי מעלה ומראה כיום צמיחה צפויה של 1.9% ברבעון השני. לפני שתפתחו את השמפניות רק נציין שלאור התכווצות התוצר ברבעון קודם, עדיין מדובר על צמיחה איטית יחסית. על מנת לחזור למגמת צמיחה של כ-3% המשק האמריקאי צריך לצמוח בקצב של כ-3.5% ברבעונים השני והשלישי. אנחנו עוד לא שם אבל בהחלט ייתכן שגם בתחזית הפד עוד ירשם שיפור אם הנתונים ימשיכו להיות טובים עד לפרסום הנתון הרשמי ביולי.

נתונים עיקריים שפורסמו בשבוע האחרון:
§ הדו"ח הרבעוני על סקטור השירותים שפורסם ביום רביעי מלמד על כך שמצבו של הצרכן האמריקאי במהלך הרבעון הראשון היה טוב יותר משהנתונים הראו. על אף השביתות והחורף הקר הצרכן המשיך להגדיל את היקף צריכת השירותים כאשר סקטור הבריאות רושם את השיפור החד ביותר. נתונים אלו מלמדים שנתוני הצריכה הפרטית ברבעון הראשון יעודכנו כנראה כלפי מעלה ואף ייתכן שיובילו את נתון הצמיחה הכללי לטריטוריה חיובית. אמנם, אין לכך ממש משמעות, גם כי מדובר בהיסטוריה עתיקה וגם כי כבר הסברנו פה שנתוני הצמיחה סובלים מאוד מבעיות בניכוי העונתיות אבל עדכון כזה עשוי לשנות את התחושה בשווקים לגבי המגמה הכללית בארה"ב.

§ גם הרבעון השני נראה טוב מבחינת הצרכן כאשר המכירות הקמעונאיות עלו במאי ב-1.2%, עליה חדה יותר מהצפי שעמד על 1.1%. עליה זו מרשימה יותר כאשר לוקחים בחשבון שגם נתוני אפריל עודכנו כלפי מעלה מ-0% ל-0.2%.

§ השיפור נתמך בגידול של 2% במכירות מכוניות, מה שמלמד כי הצרכן האמריקאי מנצל את הדולר החזק ונהנה מהשיפור בשוק העבודה.

§ מדד הליבה של המכירות הקמעונאיות (בנטרול רכבים, דלקים וחומרי בנייה) עלה ב-0.7%, זאת לעומת צפי לעליה של 0.5%.

§ גם עליה זו מרשימה יותר בשל עדכון הן של נתוני מרץ (עודכן מעלה ב-0.4 נ"א) והן של נתוני אפריל (ב-0.2 נ"א).

§ בהסתכלות קדימה, מצבו של הצרכן ימשיך להשתפר כאשר מדד בטחון הצרכנים של אונ' מישיגן עלה ביוני לרמה של 94.6 נק' (לעומת 90.7 נק' במאי). עליה זו מפתיעה בעוצמתה לאור התייקרות הדלק בארה"ב בשבועות האחרונים ומלמדת על חוסנו של הצרכן. אם נוסיף לכך גם את הנתונים החיוביים משוק העבודה כמו שיעור המשרות הפנויות שעלה ל-3.7% וסקר העסקים הקטנים שהראה כי 29% מהעסקים מדווחים על קושי במציאת עובדים הרי שאפשר בהחלט לומר שהפד יכול להרגיש בנוח עם התוכניות שלו להעלות את הריבית.

לקראת החלטת הפד
החלטת הפד ביום רביעי כשלעצמה פחות מעניינת כי הסיכויים להעלאת ריבית כבר השבוע הם נמוכים מאוד. עם זאת, האיתותים לגבי מה שהפד מתכנן לנו למחצית השנייה של השנה יהיו חשובים מאוד. חשוב לזכור שהפד מנהל שני מאבקים במקביל. מצד אחד הוא מעוניין להעלות את הריבית אך מצד שני הוא חושש מתגובת השווקים להעלאה זו. לכן, התוכנית של הפד היא לא למשוך את הזמן יותר מדי ולהימנע ככל שניתן מתרחיש בו הוא נאלץ להעלות את הריבית מהר יותר מהציפיות בשווקים. לכן, סביר להניח שנוסח ההודעה ביום רביעי יאפשר לפד לשמור על האופציה להעלות את הריבית כבר בספטמבר אך רק במידה והנתונים ימשיכו להיות חיוביים. בכלל, התלות של המדיניות המוניטארית בנתונים תודגש כנראה גם בהודעה וגם במסיבת העיתונאים הרבעונית עם ילן וזאת על מנת לשכנע את השווקים שלא מדובר על תהליך העלאות ריבית אוטומטי.

מעבר למילים הספציפיות שהפד יבחר בהודעה עצמה , מילים שיספקו תעסוקה לעשרות אנליסטים, גם לתחזיות הרבעוניות של הפד תהיה משמעות מבחינת השווקים. בהיבט זה, הצמיחה ל-2015 תעודכן כנראה כלפי מטה וזאת לאור הנתונים החלשים של הרבעון הראשון. החלק המעניין יותר, מלבד לתחזיות חברי הפד לריבית כמובן, יהיה שינוי אפשרי בתחזיות לטווח ארוך שמייצגות את הערכת הפד לגבי הצמיחה, האינפלציה והריבית במצב של שווי משקל. בחודש מרץ תחזיות אלו נותרו ללא שינוי (צמיחה: 2.3%-2.0%, אינפלציית ליבה: 2.0% וריבית: 3.75%) ולכן שינוי, גם אם קל בלבד כלפי מטה עשוי לאותת עוד יותר על כוונת הפד להעלות את הריבית בתהליך איטי במיוחד ולתמוך כתוצאה מכך בשוק האג"ח. בכל מקרה, הסקרים בקרב החזאים כמו גם השווקים עצמם מלמדים כי העלאות הריבית הן כבר כמעט עובדה מוגמרת ולכן גם הלחץ בשווקים להתחזקות הדולר ועליית תשואות צפוי להיות נמוך באופן יחסי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il