TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המשך תנודתיות גבוהה באג"ח המקומי – ניתן למתן אותה ע"י הקטנת המח"מ


הלמן-אלדובי בסקירה שבועית
כל החלטה בנושא היווני תשפיע לחיוב על השווקים

1. שוק האג"ח בארץ ובעולם ממשיך להיות תנודתי על אף שהשבוע נבלמו מעט הירידות באפיק זה. אנו צופים המשך תנודתיות גבוהה בשוק האג"ח המקומי כנגזרת של שווקי האג"ח באירופה ובארה"ב לאור רגישותם הגבוהה לנתוני מאקרו ולסאגה היוונית שטרם נפתרה, משקיעים הרגישים לתנודתיות יכולים למתן אותה ע"י הקטנת המח"מ.
2. באירופה, יוון ממשיכה לרכז עניין ולהגביר את התנודתיות בשווקים. להערכתנו, כאשר תתקבל החלטה בנוגע לסוגיה היוונית, לכאן או לכאן, הדבר ישפיע לחיוב על השווקים באירופה לאור החזרה לתנאי וודאות.
התפתחויות כלכליות ואינדיקאטורים מרכזיים שפורסמו לאחרונה
בעולם- בארה"ב, התפרסמו השבוע מספר נתוני מאקרו משמעותיים אשר הצביעו על שיפור מסוים בכלכלה האמריקאית. הנתון המרכזי היה נתון המכירות הקמעונאיות אשר הציג גידול של 1.2% בחודש מאי, מעט נמוך מהציפיות בשוק שעמדו על 1.3%-1.5%, עם זאת מדובר על שיפור משמעותי ביחס לאפריל אז הציג הנתון עלייה מתונה של 0.2% בלבד. נתון נוסף שפורסם היה סנטימנט הצרכנים של מישיגן (סקר המבוצע 1 לחודש מול 500 איש לפחות אשר מטרתו להגדיר את רמת בטחון הצרכנים במשק האמריקאי) אשר עלה בחודש יוני לרמה של 94.6 נקודות, מה שמצביע על התאוששות באמון הצרכנים האמריקאים לאחר שבחודש מאי המדד היה בשפל של חצי שנה ועמד על 90.7 נקודות. באירופה, השווקים התאפיינו השבוע בתנודתיות גבוהה, שוב ברקע להתפתחויות ביוון. ביום שישי הקודם יוון הייתה אמורה להעביר תשלום של 300 מיליון אירו לקרן המטבע העולמית, היא לא עשתה זאת ודחתה את התשלום תוך שימוש בטריק חשבונאי של איחוד תשלומים בתוך חודש קאלנדרי. כעת, על יוון להעביר לקרן המטבע עד סוף החודש סכום של 1.6 מיליארד אירו ואם הצדדים לא יסכימו על רפורמות תמורת סיוע יוון עלולה להגיע למצב של חדלות פירעון. עם זאת, בהמשך השבוע התקבלו דיווחים כי גרמניה מתכוונת להגמיש את דרישותיה במו"מ מול יוון וכי נכון לעכשיו הם מוכנים להסתפק בהתחייבות של יוון לעמוד באחד מהתנאים שהועמדו לה, כלומר לבצע רפורמה אחת בינתיים. בתמורה לכך, תעביר גרמניה את כספי הסיוע בכדי למנוע מיוון מצב של פשיטת רגל. בפגישה שנערכה ביום ו' הצדדים המעורבים לא הצליחו להגיע להסכמות נוספות.
בישראל- בנק ישראל פרסם השבוע את פרוטוקול דיוני הריבית לחודש יוני, מהדברים עולה כי כל חברי הועדה תמכו פה אחד בהותרת הריבית ללא שינוי. הסיבות העיקריות להחלטה היו- מדדי המחירים לצרכן במרץ ואפריל שהיו חיוביים לאחר מס' מדדים שליליים, קצב צמיחה בדומה לשנתיים האחרונות, אבטלה יורדת, גידול בצריכה הפרטית והמשך עליות במחירי הדירות. מנגד, ציינו בבנק ישראל כי מהחלטת הריבית הקודמת התחזק השקל מול הדולר בכ-1.3% ונותר יציב במונחי שער חליפין אפקטיבי (מדד הבוחן את השינוי בשער השקל מול סל מטבעות עולמי), מה שעלול להקשות על צמיחת הייצוא והמגזר הסחיר. עוד השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את סקר אמון הצרכנים (סקר המתבצע בקרב אוכלוסיית בני 21 ומעלה ונועד לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי) אשר הצביע על ירידה בחודש מאי ל-22%- לאחר שבחודש אפריל עמד על 16%- והיה מבין הערכים הגבוהים שנמדדו מאז תחילת הסקר בשנת 2011. הירידה המשמעותית ביותר במדד הייתה ביחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה שירד לרמה של 22%- לאחר שעמד על 9%- בחודש אפריל.

שווקי ההון
מניות- השבוע שווקי המניות בארץ ובעולם נסחרו ביציבות כאשר הם מושפעים מנתוני מאקרו ומהמשך ההתרחשויות ביוון. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף נסחר ללא שינוי מהותי ומדד ת"א 75 נסחר בירידות שערים של כ-3%. מבחינה סקטוריאלית המדד שבלט לשלילה שבוע שני ברציפות, היה מדד ת"א נדל"ן שאיבד מערכו כ-4.4% במהלך השבוע, לעומת מדד הבנקים שבלט לחיוב עם עליות שערים של כ-4.5%. בעולם, מדד המניות של MSCI לשווקים המתעוררים (המדינות העיקריות במדד זה הינן סין, הודו, ברזיל ורוסיה) סגר את השבוע בירידות שערים קלות של כ-0.3%, לעומת המדד העולמי שנסחר במגמה חיובית והתחזק בשיעור של כ-0.5% בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד S&P500 נסחר ללא שינוי מהותי, ומדד הנאסד"ק 100 השיל מערכו כ-0.5%. המדדים באירופה נסחרו במגמה דומה, כאשר מדד הדאקס הגרמני נסחר ביציבות ומדד ה- Eurostoxx50 השיל מערכו כ-0.2% בסיכום שבועי.
אג"ח- מדדי האג"ח נסחרו השבוע במגמה שלילית בדומה ליתר שווקי העולם כאשר אגרות החוב השקליות היוו את אפיק ההשקעה המועדף. בסיכום שבועי, התל בונד השקלי איבד מערכו כ-0.5% ואגרות החוב השקליות באפיק הממשלתי ירדו בשיעור של 0.25%. אגרות החוב באפיק הממשלתי-הצמוד בלטו לשלילה עם ירידה שבועית של 0.9%, זאת לעומת ירידה של 0.7% שנרשמה במדדי התל בונד הצמודים.
מט"ח- שוק המט"ח נסחר במגמה מעורבת השבוע, כאשר הדולר נחלש מול השקל ושערו נקבע על 3.84 ₪ לדולר והאירו לעומת זאת נסחר במגמה חיובית והתחזק אל מול השקל השבוע ושערו נקבע על 4.32₪ לאירו.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il