TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנליסטית IBI על מהלך שופרסל


דורין פלס, אנליסטית הקמעונאות של IBI בית השקעות
כפי שהצהירה לפני מספר חודשים- שופרסל נכנסה באופן רשמי למקרר החלב עם מותג פרטי.
למעשה, זו הפעם הראשונה בה מציעים לצרכן מותג פרטי בקטגוריות מוצרי חלב.

תיאור- נכון להיום, שופרסל מתכננת להציע רק מוצרי חלב בסיסיים דוגמת חלב ניגר (לא מועשר), גבינה צהובה, שוקו ושמנת.
מטרה- ככל הנראה המטרה העיקרית היא לפתוח חזית מול יצרניות החלב על מנת לקבל שיפור בתנאי הסחר. מדובר בתחרות ישירה בעיקר מול תנובה וטרה שמציעות מוצרים בסיסיים יחסית לשטראוס. התחרות מול שטראוס תהיה בשוקו בשלב זה.
מספרים- מכירות מוצרי החלב בשופרסל מהוות 13% מסך ההכנסות השנתיות, והן בעלות רווחיות גולמית של 25% בממוצע עבור רשת השיווק, בדומה לרווחיות הגולמית שמציגה שופרסל. הכניסה של שופרסל למקרר החלב עם מחירים נמוכים משמעה שחיקה בהיקף ההכנסות בטווח הקצר, לפחות עד הגדלת נפח המכירות הכמותיות באופן שיפצה על אובדן המכר הכספי. יחד עם זאת, כנראה ששופרסל תצליח להציג רווחיות מעט גבוהה יותר בטווח הארוך ע"י חיסכון במקטע היצרני.
תגובות הספקים- יצרניות מוצרי החלב לא יעמדו מהצד, בטח ובטח כשמדובר בתקופה שלפני שבועות. הן צפויות להציע מבצעים לוחמניים לתקופה מוגבלת, מארזים מוגדלים ועוד הטבות לצרכן במטרה להתחרות ולהחליש את עוצמת המהלך של שופרסל.
סיכונים- השקעות גבוהות מצידה של שופרסל, צורך ביכולות ניהול שכוללות גלגול מלאי מהיר ויעילות גבוהה. בהחלט ייתכן כי שופרסל תתמודד עם חבלי לידה בטווח הקצר.
מה בעתיד? החברה הצהירה על כוונתה להיכנס לקטגוריות מורכבות יותר דוגמת חלב מועשר ויוגורטים. במקרה כזה- שטראוס תאלץ להשיב אש מאחר והינה בעלת נתח שוק גבוה בקטגוריות אלו. הבעיה הגדולה של שופרסל תהיה איתור מקור לייצור או ייבוא (בשלב זה ייבוא נראה הגיוני יותר) מוצרים אלו תוך עקיפת מכשולי הכשרות, שינוע והפצה.

שורה תחתונה: מהלך אמיץ של שופרסל שנכנסת למלחמה במקרר הרותח. בטווח הקצר שופרסל עלולה לרשום הוצאות גבוהות, אך בהתחשב בגודל שלה וביכולות שנובעות מכך נראה כי יש ביכולתה לשנות את מפת התחרות בטווח הארוך.
במאמר מוסגר נציין כי המהלך מעלה תהיות רבות בנוגע לצורך במע"מ 0...


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il