TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דוחות פוטאש – מיטב דש על דוחות פוטאש ומוסאיק


אמיר אדר – לסיכום דו"ח חלש לעומת הצפי אך כשקוראים את שלב התירוצים, לפחות בהקשר של כיל ניתן להיות רגועים ולהמתין להתפתחויות ברמה הגלובלית – החתימה בהודו וברמה המקומית – השביתה בדרום הארץ.
מוסאיק פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון. החברה דיווח על 80 סנט למניה לעומת קונצנזוס של 74 סנט. החברה מכרה 2 מיליון טון אשלג לעומת צפי של 1 עד 2.3 מיליון טון במחיר משוקלל של 288 דולר לטון לעומת צפי של 270 עד 295 דולר לטון. החברה פעלה בכ- 93% ניצולת וזאת מעל תחזית לכ- 85 עד 90 אחוז ניצולת. לרבעון השני צופה מוסאיק מכירות של כ- 2 עד 2.4 מיליון טון אשלג במחיר של כ- 265 עד 290 דולר לטון, הניצולת צפויה לעמוד בין 85 עד 90 אחוז.

פוטאש לעומתה לא הצליחה בלשון המעטה להכות את התחזיות, החברה עמדה בתחזיות של עצמה אך מתחת לצפי השוק וכן הפחיתה את התחזית השנתית. הפחתת התחזית נובעת בעיקרה מהעלאת התמלוגים בססקוצ'אן (עליו דיווחנו בעבר) וכן משינוי תמהיל בביקוש לאשלג עם עלייה בצפי לביקושים בסין, הודו ודרום מזרח אסיה (שווקי היעד של כיל) וירידה מסויימת בביקושים בארה"ב, מה שמשפיע כמובן על השורה התחתונה. נקודה נוספת הנה הפחתה בדיבידנדים הצפויים מכיל (עקב השביתה כמובן גם אנו בדו"ח שהפצנו לפני כשבועיים וחצי הפחתנו תחזיות רווח).

מעבר לכך, כנראה לטובת הקוראים בהודו וברזיל, האופטימיות נשמרת. פוטאש סבורה כי יש לסכם את הדיונים בהודו מהר כדי שיהיה ניתן לספק את הביקושים שם ללא הפרעות וכן סבורה כי ברבעון השני השוק יתפוס תאוצה בזכות החתימה מול הסינים, כמו כן היא אינה מפחיתה את הצפי הכולל של הביקושים למרות תנודות בשע"ח ומחירי הסחורות החקלאיות.
לסיכום דו"ח חלש לעומת הצפי אך כשקוראים את שלב התירוצים, לפחות בהקשר של כיל ניתן להיות רגועים ולהמתין להתפתחויות ברמה הגלובלית – החתימה בהודו וברמה המקומית – השביתה בדרום הארץ.

בברכה
אמיר




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il