TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בהחלטת הריבית הקרובה, בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי


במידה ונתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב ימשיך לעולות, האינפלציה בארה"ב תעלה וישנה סבירות גבוהה שהפד יעלה את הריבית
הלמן-אלדובי בסקירה שבועית:
1. לקראת סוף השבוע מדדי העולם עברו להיסחר במגמה שלילית לאור חדשות מיוון כי יתכן והיא לא תעמוד בהחזר ההלוואה שניתנה לה ע"י קרן המטבע. חששות אלה העלו בחזרה את ההשערה כי יוון עלולה לפרוש מגוש האירו והגבירו את עצבנות המשקיעים בשווקים האירופאיים ובכלל. אנו מעריכים כי שווקי המניות בעולם ימשיכו להיות חיוביים בשל הריבית הנמוכה, אבל לנוכח רמות השערים הגבוהות, עצבנות ומימוש רווחים בהחלט אפשריים בטווח הקרוב.
2. בארה"ב, נתון המכירות הקמעונאיות חזר לעלות לאחר 3 חודשים של ירידה בצריכה. נתון זה מחזק את ההשערה כי עונת החורף הקשה השפיעה לשלילה על הצריכה הפרטית במדינה. הנתון הינו חיובי לכלכלה האמריקאית מאחר והצריכה הפרטית מהווה כ-2/3 מהתוצר שלה, במידה ונוסיף לראות עליות במדד זה יתכן והאינפלציה במדינה תעלה ותחזק את הסבירות להעלאת ריבית ע"י הפד.
3. באירופה, אגרות החוב של גרמניה הגיעו לשפל לאור ההרחבה הכמותית שמבצע הבנק המרכזי האירופאי. ירידת תשואות האג"ח הגרמני עשויה להוביל להסטת כספים מהשוק האירופאי לשוק האג"ח האמריקאי ולירידת תשואות בארה"ב. סביר כי שוק האג"ח ימשיך להנות מהריבית הנמוכה בעולם והרחבות הכמותיות בטווח הקצר.
4. בארץ, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% בתמיכה של עליית מחיר הדלק והתוצר המקומי צמח ב-7% ברבעון הרביעי של שנת 2014. נתונים אלה מאפשרים לבנק ישראל תקופת רגיעה על מנת לבחון את המצב במשק ואת השפעת הורדת הריבית האחרונה. להערכתנו, בהחלטה הקרובה בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי.

השוק האמריקאי:
בארה"ב התפרסם נתון המכירות הקמעונאיות (נתון זה הינו אחד הנתונים החשובים בניתוח הכלכלה האמריקאית ותוצאתו מעידה על חוזקו של הצרכן האמריקאי ועל חוזקה של הכלכלה האמריקאית מאחר והצרכן הינו המנוע העיקרי שלה) אשר שב לעלות בחודש מרץ, עם עלייה של 0.9% הנמוכה מעט מהציפיות שעמדו על עלייה של 1.1%, זאת לאחר ירידה של 0.5% בחודש פברואר. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז חודש מרץ שנה שעברה אשר מחזקת את ההנחה כי הירידה בקצב הצריכה הפרטית בחודשיים הקודמים נובעת מעונת חורף קשה. מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב-0.2%, נמוך מעט מהציפיות שעמדו על עלייה של 0.3%. בחודש הקודם נרשמה עלייה דומה והאינפלציה מתחילת השנה עומדת על 0.2%-.

השוק האירופאי:
באירופה, הבנק המרכזי האירופאי (ה-ECB) דיווח כי במהלך החודש הראשון לתוכנית ההרחבה הכמותית בגוש האירו נרכשו אגרות חוב ממשלתיות בהיקף של כ-52.5 מיליארד אירו. נכון לסוף חודש מרץ נרכשו אגרות חוב בערך של כ-47.3 מיליארד אירו, קצת גבוה מהערך של כ-45 מיליארד אירו אג"ח ממשלתיות אותם הודיע הבנק שירכוש עם פתיחתה של התוכנית. הבנק המרכזי רכש אג"ח בכמויות גדולות מגרמניה, ואיטליה.
אך מלבד אג"ח של קפריסין, אסטוניה ויוון, רכש הבנק בהיקפים קטנים יותר גם אגרות חוב של יתר הממשלות השייכות לגוש האירו. קרן המטבע העולמית עדכנה את תחזית הצמיחה שלה לשנת 2015.

בעולם:
התחזית לצמיחה עולמית נותרה ללא שינוי מהתחזית שפורסמה לפני 3 חודשים והיא עומדת על 3.5%. בארה"ב, הקרן צופה צמיחה של 3.1%, ירידה של 0.5% מהתחזית הקודמת, אך עדיין מדובר בקצב הצמיחה המהיר ביותר מקרב הכלכלות המפותחות. תחזית הצמיחה ליפן התרחבה ל-1% מ-0.6%, ואילו גוש היורו צפוי להתרחב ב-1.5%, על רקע היחלשות המטבעות שמספקת "דחיפה מבורכת" על פי קרן המטבע. עוד עולה מהתחזית המעודכנת כי הודו תתרחב ב-7.5%, עלייה מהתחזית הקודמת שעמדה על 6.3% וסין צפויה לצמוח בשיעור של 6.8%, ללא שינוי מהתחזית הקודמת.

השוק הישראלי:
אחרי שני מדדים שליליים בחודשים ינואר ופברואר, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% בחודש מרץ, בהתאם לציפיות. עליות מחירים נרשמו בסעיפים תחבורה ותקשורת, דיור וחינוך, תרבות ובידור. התרומה העיקרית הגיעה מסעיף הדלק ושמנים לרכב אשר תרם למדד 0.21%. בסה"כ, האינפלציה 12 חודשים אחורה עדיין שלילית ועומדת על 1%- והאינפלציה מתחילת השנה משקפת ירידת מחירים חדה יותר והיא עומדת על 1.5%-. נתון נוסף שפורסם השבוע הצביע על עלייה בצמיחה בתמ"ג ברבעון האחרון של שנת 2014 אשר עודכנה כלפי מעלה ל-7% (מ-6.8% בעדכון הקודם), עובדה מעודדת מאחר ורבים ציפו לעדכון כלפי מטה. הצמיחה הגבוהה משקפת צריכה פרטית של 7.8%, מה שמעיד על ביקושים חיוביים בשוק המקומי.

שווקי ההון:
מניות- השבוע שווקי המניות בארץ ובעולם נסחרו במגמה מעורבת. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף התחזק בשיעור קל של 0.3% ומדד ת"א 75 נסחר בירידות שערים של 0.1%. מבחינה סקטוריאלית המדד שבלט לשלילה, היה מדד הנדל"ן שאיבד מערכו כ-1.1% במהלך השבוע, לעומתו, המדד שבלט לחיוב היה מדד התקשורת, אשר הציג עליות שערים חדות של כ-5%. בעולם, מדד המניות של MSCI לשווקים המתעוררים (המדינות העיקריות במדד זה הינן סין, הודו, ברזיל ורוסיה) בלט לחיוב, זה שבוע שני, מול מדדי העולם כאשר נסחר בעליות שערים של 0.8%, לעומת המדד העולמי אשר נסחר במגמה שלילית ונחלש בשיעור של 0.6% בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד S&P500 הציג ירידה שבועית קרובה ל-1% ומדד הנאסד"ק 100 בלט לשלילה כאשר נחלש ב- 1.6%. המדדים באירופה נסחרו בירידות שערים ברקע להתרחשויות ביוון, כאשר מדד הדאקס הגרמני הציג ירידות שערים חדות של 5.5% ומדד ה- Eurostoxx50 השיל מערכו כ-3.7%.
אג"ח- מדדי האג"ח נסחרו השבוע בעליות שערים, כאשר האפיק הצמוד היה עדיף על האפיק השקלי לאור המדד החיובי לחודש מרץ . בסיכום שבועי, התל בונד השקלי התחזק ב-0.3% ואגרות החוב השקליות באפיק הממשלתי נסחרו ללא שינוי מהותי. אגרות החוב באפיק הממשלתי-הצמוד בלטו לחיוב עם עלייה של 0.8% ונסחרו במגמה דומה לזו של מדדי התל בונד הצמודים שהתחזקו גם הן בשיעור של 0.7%.

מט"ח- שוק המט"ח נסחר במגמה מעורבת השבוע, כאשר הדולר נחלש מול השקל ושערו נקבע על 3.91 ₪ לדולר והאירו נסחר ללא שינוי מהותי ושערו נקבע על 4.23₪ לאירו.


* הנתונים נכונים לתאריך 17.04.15 (סוף יום מסחר)
גילוי נאות: אין לראות באמור הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il