TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ארטפרייס מפרסמת את הדוח השנתי על שוק האמנות הגלובלי


ומציגה גידול של 26% ב-2014
הדוח השנתי ה-13 על שוק האמנות הגלובלי, שנוצר משיתוף פעולה בין ארטפרייס, המובילה העולמית במידע על שוק האמנות (נוסדה ומנוהלת על ידי תיירי ארמן) והשותפה המוסדית הסינית החזקה שלה ארטרון (שמנהל אותה וואן ג'יה), מספק סוף סוף קריאה מושלמת של שוק האמנות גם מנקודת מבט מערבית וגם מנקודת מבט אוריינטלית.

שתי החברות צירפו את המשאבים שלהן כדי לנתח את שוק האמנות הגלובלי ברמת שלמות ללא תקדים. הדוח לכן חושף את ההשפעה של רמת תחרות עזה באופן יוצא מהכלל.

הדוח כולל את הדירוג המפורסם של ארטפרייס של חמש מאות האמנים הכי מבוקשים, מאה התוצאות הגבוהות ביותר במכירות פומביות, פירוט השוק לפי מדינה ולפי עיר, לפי תקופה ולפי מדיום, המדדים של ארטפרייס ו-21 פרקים שמספקים ניתוח בלתי מתפשר של שוק האמנות. הדוח זמין ללא תשלום בפורמט PDF בכתובת http://imgpublic.artprice.com/pdf/rama2014_en.pdf

למרות ההתדרדרות של הכלכלה העולמית, שוק האמנות הגלובלי רשם קצב גידול דו ספרתי עז-מצח שהוזן על ידי תמהיל תוסס של הגיון בהשקעות, ספקולציה, להט אספנות וביקוש שאינו יודע שובע לחתימות המבוקשות ביותר מצד ענף המוזיאונים העולמי החדש. ב-2014, המחזור הגלובלי במכירות פומביות הגיע לרמה היסטורית של 15.2 מיליארד דולר, גידול של 26% לעומת 2013.

הגידול הזה נגרם על ידי גישה למידע אמין על שוק האמנות, הדה- מטריאליזציה של מכירות של אמנות (שתיהן תופעות שקשורות לאינטרנט, כש-91% מהשחקנים בשוק האמנות מחוברים), ה"פיננסיזציה" של השוק, גידול עצום באוכלוסייה שצורכת אמנות (מפחות או יותר חצי מיליון ב-1945 לסביבות 70 מיליון ב-2015), והתרחבות של השוק לאסיה, האגן הפסיפי, הודו, דרום אפריקה, המזרח התיכון ודרום אמריקה.

הגידול גם מוזן על ידי ענף מוזיאונים מתפתח (700 מוזיאונים חדשים בשנה) שהפך למציאות כלכלית גלובלית משמעותית במאה ה-21. יותר מוזיאונים נפתחו בין 2000 ל-2014 מאשר בכל המאות ה-19 וה-20. אכן, הביקוש ליצירות אמנות באיכות של מוזיאונים הוא אחד מגורמי המפתח בגידול המצוין של שוק האמנות הגלובלי.

שוק האמנות הוא עכשיו שוק בשל ונזיל, המציע תשואות של 10% עד 15% בשנה על יצירות ששווין יותר מ-100,000$. ב-2014, בקרב הענקים (סין נגד ארה"ב), ארצות הברית רשמה גידול עצום גם מבחינת שיאים במכירות פומביות וגם מבחינת מחזור כולל. אולם ארה"ב הפסידה את המקום הראשון לסין, שבה נמצא השוק הגדול ביותר בעולם ליצירות אמנות מלפני 1800 ("Old Masters").

אמנות מהווה אלמנט מפתח ברעיון של "עוצמה רכה", שהיא עצמה רכיב חיוני בהשפעה הבינלאומית של מדינות כמו ארצות הברית, סין ובקנה מידה שונה, קטאר.

ואכן נראה שהמחיר של האמנות משנה כל הזמן סדר גודל. אחרי שקפא על שמריו תחת תקרה של בסביבות 10 מיליון דולר בשנות השמונים, הוא הרקיע שחקים לתקרה של בסביבות 100 מיליון דולר בעשור הראשון של המאה ה-21, ולפי הניו יורק טיימז, ב-5 בפברואר 2015 חצה את סף ה-300 מיליון דולר עם המכירה הפרטית של יצירה של גוגן לקונה מקטאר. ארטפרייס מאמינה בתוקף "שלא יעבור זמן רב עד שנחצה את סף המיליארד דולר"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
6/3/15
1. למעוניינים בהכנסה נוספת מהבית - יניב
למעוניינים בהכנסה נוספת מהבית בחברה ישראלית גדולה במגוון עבודות ותפקידים לבחירה, שירות לקוחות, טלמרקטינג, מכירות, ועוד שכר גבוהה, לפרטים נוספים אפשר לפנות למייל: barak7165@gmail.com
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il