TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רק 20% מרוכשי הדירות בחמש השנים האחרונות לקחו משכנתא לזכאים לעומת 48% לפני עשור


73% יצביעו למפלגה שתחזיר לשוק את המשכנתאות לזכאים
מבדיקה שערכה מחלקת המחקר בחברת אלדר שיווק נדל"ן עולה כי המדינה אומנם מצהירה על רצונה לעזור לזוגות צעירים לרכוש דירה, אך בפועל היא מבטלת את הכלי היחיד הכי אפקטיבי שיכול לעזור לזוגות צעירים – משכנתא לזכאי משרד השיכון.

על פי המחקר, שנעשה על ידי רושינק מחקרי שוק והקיף 401 נשאלים המהווה מדגם מייצג של ישראלים דוברי עברית בגילאי 30-60, רק 20% מרוכשי הדירות בחמש השנים האחרונות השתמש במשכנתא לזכאים. לעומת זאת, לפני למעלה מעשור כמעט מחצית (48%) מרוכשי הדירות השתמשו במשכנתאות לזכאים.

משכנתא לזכאים הייתה שכיחה עד לפני עשר שנים. מדובר במשכנתא שהריבית עליה סובסדה על ידי המדינה ולכן נחשבה למאוד אטרקטיבית. בשנים האחרונות משרד השיכון צמצם את הקריטריונים בנוסף לחוסר מודעות וריביות גבוהות יחסית לשוק החופשי.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל חברת אלדר שיווק נדל"ן "הממשלה היוצאת תכננה להוריד את המע"מ, מכרזים במחיר מטרה ועוד בלוני ניסוי שהופרכו באוויר במקום להכניס באמת את היד לכיס ולהחזיר את המשכנתאות לזכאי משרד השיכון. המנגנון קיים, הקריטריונים שהיו עד לפני עשור קיימים. פשוט המדינה מעדיפה לזנוח את ההטבה הזאת משיקולים פוליטיים תקשורתיים או מכיוון שהיא לא באמת מעוניינת להכניס את היד לכיס. הבחירות הקרובות לא יהיו על איראן אלא על הזכות לרכוש דירה בישראל".

עוד עולה מהמחקר כי 73% מכלל הנשאלים אמרו כי חשוב להם להצביע בכנסת למפלגה שתבצע התאמה של תנאי המשכנתאות לזכאים למציאות שוק הדיור של 2015.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il