TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נוברטיס מדווחת על סיכום העסקאות עם GSK


השלמת העסקאות עם GSK, ובהן: רכישת תיק מוצרי האונקולוגיה של GSK, יצירת יוזמה משותפת למוצרי בריאות לצרכנים, ומכירת חטיבת החיסונים, למעט החיסונים נגד שפעת
מיקוד מאמצי החברה בהרחבת הפעילות בתחומי התרופות החדשניות, רפואת העיניים והתרופות הגנריות

ההוספה של מוצרי האונקולוגיה של GSK ושני חומרים בתהליך פיתוח צפויה לשפר את מעמדה של נוברטיס בתחום הטיפולים הממוקדים והמולקולות הקטנות, ולהפוך אותה לשותפה רצויה בפיתוח טיפולים משולבים

העסקאות צפויות להגדיל באופן מיידי את שולי הרווח העיקריים ולתמוך בחוסן הפיננסי הכללי

נוברטיס הודיעה היום שהיא השלימה שורה של עסקאות עם חברת GlaxoSmithKline plc (GSK), ובהן הרכישה של מספר מוצרים אונקולוגיים וחומרים אונקולוגיים הנמצאים בתהליך פיתוח, היצירה של עסק בין- לאומי מוביל למוצרי בריאות לצרכנים באמצעות יוזמה משותפת המאחדת את חטיבות המוצרים לצרכנים של שתי החברות, והמכירה של חטיבת החיסונים של נוברטיס ל-GSK, למעט החיסונים נגד שפעת. ההכרזה על העסקאות בוצעה באפריל 2014 במסגרת השינויים בתיק המוצרים העולמי של נוברטיס.

"השלמת העסקאות עם GSK ממקדת את נוברטיס ומוסיפה לחזק את מעמדנו הגבוה במגזרים עסקיים צומחים חשובים," אומר ג'וזף חימנז, מנכ"ל נוברטיס. "אנו צופים שהתפתחות זו באסטרטגיה שלנו תשפר את שולי הרווח ותציב אותנו בעמדה טובה להתמודדות עם שינויים עתידיים בתעשיית הבריאות".

מאז סוף שנת 2013 חתמה נוברטיס כמה עסקאות במטרה למקד את מאמציה של החברה בשלושה מגזרים עסקיים מרכזיים בקנה מידה בין-לאומי: תרופות חדשות, רפואת עיניים ותרופות גנריות.

כתוצאה מהכרזה זאת:
• Novartis Oncology מנהלת כיום תיק מוצרים הכולל 22 תרופות אונקולוגיות והמטולוגיות לטיפול ביותר מ-25 מחלות, בכל רחבי העולם. התרופות החדשות שנרכשו, לטיפול במלנומה, בסרטן כליות ובמחלות המטולוגיות משלימות את קבוצת התרופות האונקולוגיות הקיימות של נוברטיס, ויוצרות תיק תרופות רחב בתחומי האונקולוגיה וההמטולוגיה, הממוקדות במסלולים ביולוגיים חשובים במצבי מחלה.
• בהתחשב ביכולות המחקר ופיתוח והשיווק האדירות של Novartis Oncology, אנו צופים שנוברטיס תצליח למצות עד תום את הפוטנציאל של הטיפולים שנרכשו מ-GSK. טיפולים אלה כוללים את:
o Tafinlar®, מעכב BRAF, ו-Mekinist, מעכב MEK, שאושרו שניהם לטיפול במלנומה גרורתית. ב-6 בפברואר 2015 דיווחה GSK על תוצאות ההישרדות הכוללת מהניסוי COMBI-d שהראו הפחתה מובהקת מבחינה סטטיסטית בסיכון למוות (יחס סיכון [HR] 0.71 [רווח בר סמך 95% (CI): 0.55, 0.92], p=0.011) לאחר הטיפול המשולב ב-Tafinlar וב-Mekinist לעומת הטיפול החד תרופתי ב-Tafinlar במטופלים שסבלו ממלנומה גרורתית החיובית למוטציה BRAF V600E/K.
o Votrient®, מעכב VEGFR לטיפול בסרטן כליות, בעל יעילות גבוה כטיפול קו ראשון נגד סרטן כליות.
o Promacta® לטיפול בתרומבוציטופניה, Tykerb® לטיפול בסרטן שד גרורתי HER2+ ו-Arzerra® לטיפול בלויקמיה לימפוציטית כרונית כלולים גם הם בעסקה.

• כמו כן, לנוברטיס יש זכות לבחור בשותפות (opt-in) על מוצרי האונקולוגיה בתהליך הפיתוח של GSK, כיום ובעתיד (להוציא חיסונים נגד סרטן), העשויים להיות מקור לחומרים חדשים ולמטרות חדשות לטיפול. בשנת 2014 עמדו המכירות של מוצרי האונקולוגיה של GSK שנרכשו על כ-2.0 מיליארד דולר, ועלו בכ-32% מ-2013 במטבע המקומי.

• Novartis OTC ו-GSK Consumer Healthcare התאחדו ליצירת כוח מוביל בתחום מוצרי הבריאות לצרכנים ("GSK Consumer Healthcare") ש-36.5% מתוכו יהיו בבעלות נוברטיס. GSK Consumer Healthcare צפוי להיות אחד מהגופים המובילים בארבע קטגוריות עיקריות של תרופות ללא מרשם – בריאות, בריאות הפה, תזונה ובריאות העור. ליוזמה המשותפת יש נוכחות מסחרית במדינות המפותחות וכן בשווקים מתעוררים מרכזיים.

• חטיבת החיסונים של נוברטיס נמכרה ל-GSK, למעט החיסונים נגד שפעת.

מאז 2013 חתמה נוברטיס על עסקאות אסטרטגיות נוספות לשינוי תיק המוצרים של החברה. בינואר 2015 השלימה החברה את חטיבת מוצרי הבריאות לבעלי חיים שלה לחברת Eli Lilly Company בעבור כ-5.4 מיליארד דולר. כתוצאה מן העסקה עם חברת Eli Lilly, תציג נוברטיס ברבעון הראשון של 2015 רווח לפני מיסוי יוצא דופן בסך כ-4.7 מיליארד דולר.
באוקטובר 2014 הכריזה החברה על הסכמה למכור את עסקי החיסונים נגד שפעת שלה לחברת CSL Limited בעבור 275 מיליון דולר, עסקה הצפויה להיחתם בסוף שנת 2015. בינואר 2014 השלימה נוברטיס את המכירה של יחידת מוצרי האבחון לעירויי דם שלה לחברת Grifols S.A. בעבור 1.7 מיליארד דולר.


תנאי העסקה והשפעתה הפיננסית
בעקבות המכירה של חטיבת החיסונים, למעט החיסונים נגד שפעת, ל-GSK, ויצירת היוזמה המשותפת של Novartis OTC ו-GSK Consumer Healthcare, תציג נוברטיס רווח יוצא דופן שידווח עם הפרסום של תוצאות החברה ברבעון הראשון של 2015.

מוצרי האונקולוגיה של GSK
נוברטיס רכשה את מוצרי האונקולוגיה של GSK, ובהם שני מוצרים הנמצאים בתהליך פיתוח, בעבור תשלום מזומן כולל בסך 16 מיליארד דולר. עד 1.5 מיליארד דולר מתוך הסכום הזה תלויים בציוני דרך מסוימים בתהליך הפיתוח.

היוזמה המשותפת של Novartis OTC ו-GSK Consumer Healthcare
36.5% מהיוזמה המשותפת של Novartis OTC ו-GSK Consumer Healthcare נמצאים כעת בבעלותה של נוברטיס. ההשקעה תחושב על פי שיטת שווי מאזני ותדווח בתור הכנסה מחברות בת. כמו כן, נוברטיס תאייש ארבעה מתוך 11 המושבים במועצת המנהלים של היוזמה המשותפת. יתר על כן, יש לנוברטיס זכויות מיעוט וזכויות יציאה מההסכם מסוימות, אשר ימומשו בהתאם למנגנון קבוע מראש המבוסס על מחירי השוק.

מכירת חטיבת החיסונים למעט החיסונים נגד שפעת ל-GSK
נוברטיס מכרה את חטיבת החיסונים שלה (למעט החיסונים נגד שפעת) ל-GSK בעבור עד 7.1 מיליארד דולר בתוספת תמלוגים. הסכום הכולל 7.1 מיליארד דולר מורכב מ-5.25 מיליארד דולר שישולמו עם השלמת העסקה ועד 1.8 מיליארד דולר שישולמו בציוני דרך עתידיים.


מיאון אחריות
ההודעה שלעיל מכילה הצהרות המתייחסות לזמן עתיד ומתבטאות במונחים כגון "הרחבת", "בתהליכי פיתוח", "צפויה", "להפוך", "צופים", "אסטרטגיה", "תשפר", "תציב", "עתידיים", "ויוצרות", "אנו צופים", "תצליח", "זכות לבחור בשותפות (opt-in)", "עשויים", "אסטרטגיות", "למכור", "תלויים", "ציוני דרך", "ימומשו" או במונחים דומים או בדיונים מפורשים או משתמעים בנוגע למכירות או להכנסות העתידיות של נוברטיס או של כל אחת מהחברות המעורבות בעסקאות הנידונות, או בנוגע לתשלומים עתידיים אפשריים התלויים בציוני דרך מסוימים, או בנוגע להשלמה האפשרית של העסקה שדווח עליה עם חברת CSL Limited, או בנוגע יתרון אסטרטגי אפשרי, סינרגיה או הזדמנות הנובעים מעסקאות כלשהן או מכלל העסקאות שנידונו בהודעה זו. אין לייחס להצהרות אלה אמינות מופרזת. הצהרות כאלה המתייחסות לזמן עתיד משקפות את אמונותיהם וציפיותיהם הנוכחיות של המנהלים בנוגע לאירועים עתידיים, ונכונותן תלויה בסיכונים משמעותיים ידועים ושאינם ידועים, ובגורמים שונים לאי ודאות. אם יתקיימו בפועל אחד או יותר מהסיכונים או מגורמי אי הוודאות הללו או אם יתברר שהנחות המוצא שגויות ייתכן שהתוצאות בפועל יהיו שונות בתכלית מאלה שבוטאו בהצהרות אלה. אין כל ערובה לכך שנוברטיס תצליח להגשים מי מהיתרונות, הסינרגיות או ההזדמנויות האפשריות כתוצאה מן העסקאות שדווח עליהן, כמו כן, אין כל ערובה לכך שהעסקה הנוספת עם CSL Limited תושלם באופן הצפוי או בפרק הזמן הצפוי או בכלל. בנוסף, אין כל ערובה לכך שנוברטיס, או מי מהחברות המעורבות בעסקאות לשינוי תיק המוצרים תזכה לתוצאה כלכלית כלשהי בעתיד או שיתקיימו ציוני הדרך המצוינים בהודעה זו. במיוחד, ציפיות ההנהלה לגבי עלולות להיות מושפעות, בין השאר, מהאפשרות שהיתרונות האסטרטגיים, הסינרגיות או ההזדמנויות הצפויות מהעסקאות לא יתממשו במלואם, או שייקח זמן רב מהצפוי לממש אותם; מאי הוודאות בנוגע להטמעה המוצלחת של חטיבת האונקולוגיה של GSK ב-Novartis Oncology, ובנוגע להמשך העסקתם של אנשי מפתח; מהפרעות הנובעות ממימוש העסקה אשר יקשו על שימור היחסים עם לקוחות, עובדים או ספקים; מפעולות או עיכובים לא צפויים של רשויות תקינה או מגופי תקינה ממשלתיים באופן כללי, לרבות כישלון בלתי צפוי בקבלת אישורים ממשלתיים חיוניים להשלמת העסקה או עיכובים לא צפויים בהשגת האישורים הללו; מהאפשרות לכך שהתנאים לחתימת שאר העסקה לא יתקיימו, מאי הוודאות הטמונה במחקר ופיתוח, לרבות תוצאות לא צפויות בניסויים קליניים, וניתוחים נוספים ולא צפויים של נתונים קליניים קיימים; מיכולתה של החברה לקבל או לשמור על ההגנה על קניין רוחני; ממגמות עולמיות לשליטה בעלויות הטיפול הרפואי לרבות לחצים מתמשכים לגבי תמחור; מנסיבות הנוגעות לכלכלה ולתעשייה באופן כללי; ומסיכונים וגורמים אחרים המפורטים בטופס 20-F הנוכחי של חברת Novartis AG שהוגש לוועדה לניירות ערך ולבורסות בארצות הברית. המידע שבהודעה זו נמסר על ידי נוברטיס נכון לתאריך זה והחברה אינה מתחייבת בשום אופן לעדכן כל הצהרה המתייחסת לזמן עתיד הכלולה בהודעה זו לעיתונות כתוצאה ממידע חדש, מאירועים עתידיים או בכלל.
נוברטיס
נוברטיס מציעה פתרונות בריאות חדשניים לטיפול בצורכיהם המתפתחים של מטופלים ושל קהילות רחבות. נוברטיס, הממוקמת בבזל, שוויץ, מציעה מגוון מוצרים רחב המיועד לענות על הצרכים הבאים: תרופות חדשניות, טיפולי עיניים ותכשירים רפואיים גנריים חסכוניים. נוברטיס היא החברה הבין לאומית היחידה הנמצאת בין המובילות בתחומים אלה. בשנת 2014 עמדו מכירות הקבוצה על 58.0 מיליארד דולר נטו, ואילו המחקר והפיתוח בכלל הקבוצה הסתכם בכ-9.9 מיליארד דולר (9.6 מיליארד דולר ללא ירידת ערך והוצאות אמורטיזציה). נכון ל-31 בדצמבר 2014 העסיקו חברות קבוצת נוברטיס כ-133,000 עובדים במשרה מלאה. מוצרי נוברטיס נמכרים ביותר מ-180 מדינות ברחבי העולם. למידע נוסף, פנה לאתר האינטרנט http://www.novartis.com.

כדי לעקוב אחר נוברטיס בטוויטר, הירשם ל-@Novartis באתר http://twitter.com/novartis.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il