TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אלקו תרשום רווח של כ-67 מיליון שקל ממכירת זכויותיה ב"מתחם אלקו" ברמת השרון


החברה חתמה על הסכם למכירת זכויותיה במקרקעין תמורת כ-181 מיליון שקל
בידי החברה יוותר סכום של כ-56 מיליון שקל ששולם כדמי שכירות מראש ע"י השוכר בנכס
התזרים החופשי שיינבע לאלקו - כ-132 מיליון שקל

אלקו חתמה על הסכם למכירת זכויותיה במקרקעין ברמת השרון, המוכרים כ"מתחם אלקו", הסמוך לצומת מורשה, תמורת סכום כולל של כ-181 מיליון שקל. מתוך הסכום האמור, ישלם הרוכש סכום של כ-135 מיליון שקל בתמורה ישירה תמורת המקרקעין, וסכום של כ-46 מיליון שקל נוספים כהחזר הוצאות שאמורה אלקו לשלם לרשות מקרקעי ישראל בגין דמי היתר לשינוי יעוד הקרקע. אלקו תרשום בגין השלמת העסקה רווח לפני מס בסך של כ-67 מיליון שקל, שייזקף בדו"חות במהלך תקופת השלמת העסקה. כמו כן, אלקו צופה, כי התזרים החופשי בגין השלמת העסקה יסתכם בכ-132 מיליון שקל. עורכי הדין זיו לב, חגי ישראל ותמר כנפי, ממשרד זיו לב, ייצגו את אלקו בעסקה, ועורכי הדין ארי וקסלר ודיקלה בצלאל, ממשרד ברקמן-וקסלר ייצגו את הרוכשים.

תמורת העסקה תשולם ברובה לאלקו במשך תקופה של שנתיים ממועד חתימת ההסכם.
בין הצדדים סוכם עוד, כי הרוכש ישלם לעיריית רמת השרון, או לגורם מטעמה, סך של כ-22 מיליון ש"ח המייצג את היטל ההשבחה הנגזר משווי העסקה.
לגבי הקרקע האמורה, הוארכה תקופת החכירה מול רשות מקרקעי ישראל ל-49 שנה. לקרקע בוצע שינוי יעוד מתעשייה לתעסוקה ומסחר. תמורת שינוי היעוד האמור, צפויה אלקו, כאמור, לשלם סך של כ-46 מיליון שקל, אותם ישיב לה הרוכש.

הקרקע המדוברת משתרעת על שטח כולל של כ-64 דונם, והיא נחשבת לאחת הקרקעות האטרקטיביות באזור גוש דן, שכן היא אחת מעתודות הקרקע הגדולות שעדיין לא הוסבו לפרויקטי מגורים. על הקרקע קיים מפעל המושכר על ידי אלקו לשוכר עד שנת 2021, ודמי השכירות בגין כל תקופת השכירות כבר שולמו לאלקו בעבר. במסגרת העסקה סוכם, כי לרוכשת המקרקעין ניתנה הזכות להפעיל מנגנונים להקדים את סיום הסכם השכירות עם השוכר. יתרת דמי השכירות מראש שקיבלה החברה למועד חתימת ההסכם, עומדת על סך של כ- 56 מיליון ש"ח.

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו, מסר: "אנו שמחים על חתימת ההסכם למכירת המקרקעין ברמת השרון, שערכם הושבח מאד בשנים האחרונות, ועתה מצאנו לנכון לנצל הזדמנות לממש את הנכס במסגרת עסקה, שתניב לאלקו רווח גבוה ותזרים מזומנים משמעותי, ומבטאת הצפת ערך לבעלי המניות של אלקו".

אלקו עוסקת בייזום, פיתוח והכוונה של חברות ומיזמים עסקיים. הקבוצה פועלת למימוש הזדמנויות עסקיות, בארץ ובחו"ל -הן בתחומי העיסוק של חברות הקבוצה והן במגזרים נוספים. עיקר פעילותה של החברה מתבצעת באמצעות חברות הבת שבשליטתה: אלקו צפון אמריקה - עוסקת ברכישה, ניהול והשבחה של מקבצי דיור להשכרה בדרום מזרח ארה"ב; אלקטרה בע"מ (54%), פועלת בתחום ייצור ושירותים למבנים ולתשתיות בארץ ובחו"ל, בהם מערכות מיזוג אוויר מרכזי, מעליות, תברואה, חשמל וצנרת, בניה ועוד; אלקטרה נדל"ן (58%), פועלת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל; אלקטרה מוצרי צריכה (60%), פועלת בתחום ייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים.

תמונתו של גרשון זלקינד, נשיא אלקו
צילום:אריק לכטמן


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il