TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רמה של 4.2 שקלים כבר נמצאת מעבר לפינה


עולה
קובי נימקובסקי, מנכ"ל אלומות בית השקעות
"כל עוד הריבית בישראל תישאר ברמת השפל הנוכחית, בזמן שבארה"ב ההתבטאויות של ילן ופישר מאותתות על העלאת ריבית בסוף 2015 או תחילת 2016, הפער הזה יוצר קרקע מאוד פורייה להמשך ההתחזקות של הדולר כנגד השקל וגם כנגד המטבעות המובילים בעולם ובראשם האירו, שם הופעלה לאחרונה גם תכנית הרחבה כמותית אגרסיבית. רמה של 4.2 שקלים לדולר זו רמה שכבר נמצאת מעבר לפינה. במקביל, בעולם אני צופה ששערו של אירו אחד ייחלש ויסחר ברמה של דולר אחד, או קרוב מאוד לזה", כך אומר קובי נימקובסקי, מנכ"ל בית ההשקעות אלומות בהתייחסו להתחזקות הדולר לרף 4 השקלים.
לדברי נימקובסקי, "מהלך הורדת הריבית של הנגידה פלוג הפתיע גם אותנו. לא ראינו סיבה אמיתית להוריד את הריבית. בטח לא כשמדובר על שינוי ריבית מינורי מרמה של 0.25% ל-0.1%. ההשפעה של המהלך היא בעיקרה השפעה פסיכולוגית - הנגידה רצתה להראות לשוק את הנחישות שלה לשמר את שער הדולר גבוה, על מנת לחזק את היצוא ובכך לחזק את הצמיחה. ההשפעה הפסיכולוגית הייתה גם במובן שבנק ישראל שידר במעשים ולא רק בדיבורים כי הוא רואה סביבת אינפלציה נמוכה וכי הוא לא חושש מהתפרצות אינפלציונית.
"ברמה הפוליטית השוק המקומי מושפע מהבחירות שבפתח. כל המפלגות מבטיחות כרגע הבטחות מרחיקות לכת לבוחרים שיש להן השלכות תקציביות, בעיקר בתחום החברתי. ההיסטוריה מוכיחה כי לקצץ בתקציב הביטחון אף אחד לא מצליח. זה נושא מאוד רגיש ובעייתי במדינה כמו ישראל. לכן הדרך לממן לפחות חלק מההבטחות תהיה באמצעות הגדלה כזו או אחרת של הגירעון. חלק מהשינויים התקציביים ינבעו משינויים בסדרי העדיפויות, אבל זה לא יספיק והממשלה שתיבחר תצטרך להגדיל את הגירעון על מנת לממן חלק מהבטחות הבחירות.
"לפי הסקרים נראה שתוקם ממשלה מורכבת ולא יציבה שתורכב מהרבה סיעות ותיתקל בהרבה דרישות קואליציוניות ולכן אני צופה עלייה משמעותית בהוצאות הממשלה, וזה לא באמת משנה אם תורכב ממשלה ימנית או שמאלית. אני מחריג את ההנחה הזו במקרה שיצליחו להרכיב פה ממשלת אחדות לאומית של שתי המפלגות הגדולות, אבל את הסיכויים לזה שכל אחד יחשב בעצמו.
"בהנחה שנראה לאחר הבחירות תוואי של גירעון עולה זה ישפיע על אופן ההסתכלות של גופי הדירוג הזרים על הדירוג של ישראל ובמקרה של תהליך מתמשך זה עלול להוביל להורדת דירוג האשראי של ישראל, שמשמעותה - עלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות, עלייה בשערו של הדולר ובאופן כללי נראה יציאה של משקיעים זרים, דבר שאינו טוב למשק. אם הממשלה תצליח לתת למשקיעים את ההרגשה כי מדובר בגירעון זמני ונשלט – ההשפעה תהיה מינורית".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il