TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת אשטרום מרחיבה את מגזר התעשיות


תרכוש את חברת זהבי חרושת מרצפות
זהבי מפעילה, בין היתר, את רשת החנויות הקמעונאיות "זהבי עצמון", ומשווקת מוצרי גמר לענף הבנייה, לרבות מוצרי ריצוף, מוצרי חיפוי וכלים סניטריים

קבוצת אשטרום: "פעילות זהבי הינה פעילות משלימה וסינרגטית לפעילותה חברות הקבוצה"
העיסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של קבוצת אשטרום

קבוצת אשטרום מרחיבה את פעילותה במגזר התעשיות. הקבוצה דיווחה היום, כי חברת אשטרום תעשיות, שבבעלותה המלאה, חתמה על הסכם לרכישת חברת י.ח. זהבי חרושת מרצפות (להלן: "זהבי"), שהינה חברה פרטית העוסקת בייבוא ושיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה, לרבות: מוצרי ריצוף, חיפוי וכלים סניטריים. השלמת העיסקה, כפופה לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, וכן לאישור האסיפה הכללית של בעלי מניות קבוצת אשטרום ביום 9.3.15, וזאת היות והבעלות הנוכחית בזהבי נמצאת בידי חלק מבעלי השליטה בקבוצת אשטרום.

על פי תנאי העיסקה, תרכוש קבוצת אשטרום ללא תמורה את כל מניות זהבי (100%). יחד עם זאת המוכרים יהיו זכאים להחזר הלוואת בעלים בהיקף של עד ל-10 מיליון שקל, רק במקרה בו פעילות זהבי תציג רווחי תפעולי באופן שיועבר לידי המוכרים 40% מהרווח התפעולי השנתי של זהבי בגין כל שנה עד לשנת 2020 כולל. בנוסף, תפקיד אשטרום ביום השלמת העסקה סכום של כ-1.5 מיליון שקל לצורך פירעון הלוואות בעלים קצרות מועד שהועמדו לזהבי על ידי חלק מבעלי המניות בזהבי במהלך החודשים האחרונים ועד למועד העברת הבעלות בזהבי לידי אשטרום תעשיות. בנוסף, תחליף אשטרום ערבות, שהעמידו מיכל זהבי ורמי נוסבאום לטובת זהבי כנגד חוב בנקאי שנטלה החברה.

קבוצת אשטרום מציינת, במסגרת נימוקיה לעסקה, כי פעילותה של זהבי הינה משלימה וסינרגטית לפעילות הקבוצה בתחומי הקבלנות, התעשיות, הנדל"ן להשקעה והייזום למגורים בישראל, וכי רכישתה תאפשר לחברות הקבוצה להרחיב את סל הפתרונות המוצעים ללקוחות הקבוצה. כמו כן, באשטרום מציינים, כי המותג זהבי-עצמון הינו מותג ותיק וידוע בקרב צרכנים בישראל ובעל מוניטין בתחום הייבוא והשיווק של מוצרי גמר לענף הבנייה, ושבסיועה של הקבוצה יוכל לממש את הפוטנציאל הקיים בתחום זה.
להערכת אשטרום, יהיה ביכולתה להביא לשיפור בתוצאות העסקיות של זהבי, וזאת הן לאור חוסנה הפיננסי של הקבוצה והן לאור היכרותה רבת השנים של תחום הפעילות של זהבי, שהינו משלים לתחומים הקשורים לענף הבנייה, בהם פעילות החברה והחברות הבנות בתחום הקבלנות והייזום. בנוסף, אשטרום מעריכה, כי היא תוכל להביא לחיסכון ארוך טווח בעלויות התפעול, הניהול והמימון של זהבי, וכן להביא לחיסכון בעלויות המטה והלוגיסטיקה של זהבי על ידי שימוש במשאבי המטה והניהול העומדים לרשות קבוצת אשטרום.

לצורך העיסקה, בוצעה הערכת שווי חיצונית לזהבי על ידי פירמת ראיית החשבון PWC, וממנה עולה כי שווי ההון העצמי של זהבי מוערך בין 4.7 מיליון שקל ל-5.1 מיליון שקל.

יצוין, כי זהבי סיימה את שנת 2013 עם הכנסות בסך של כ-92.5 מיליון שקל ועם רווח תפעולי בסך של כ-3.2 מיליון שקל, ואת תשעת החודשים הראשונים של 2014 עם מחזור הכנסות בסך של כ-60.8 מיליון שקל ועם הפסד תפעולי של כ-1.6 מיליון שקל. בכוונת קבוצת אשטרום לשפר את מבנה המימון של זהבי כדי להחזירה למסלול של רווחיות.

מנהליה הנוכחיים של זהבי – המנכ"ל שי בן-עזר, וסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי, עופר זהבי – ימשיכו לנהל את זהבי, וזאת לאור הכרותם ונסיונם הרב בחברה ובענף.

חברת זהבי מעסיקה 107 עובדים, ומשרדיה והמטה הלוגיסטי שלה ממוקמים בראשון לציון. החברה חתמה בדצמבר האחרון על הסכם למכירת המקרקעין עליהם ממוקמים המשרדים והמטה הלוגיסטי תמורת כ-22.4 מיליון שקל.

קבוצת אשטרום מעורבת בשורה ארוכה של פרוייקטים משמעותיים במגוון תחומי הפעילות שלה. אחד מהפרוייקטים העיקריים שתקים הקבוצה בשנים הקרובות, בהיקף כולל של כ-4 מיליארד שקל (יחד עם שותף) הינו נמל חיפה החדש. פרוייקט זה מתווסף לפרוייקטים מובילים נוספים שהקימה הקבוצה, ביניהם: מלון בראשית במצפה רמון, מלון רויאל ביץ' באילת, מלון אגמים באילת, פרוייקט מנהרות הכרמל, חלקים מכביש 6, חלק מכביש 531, נמל היובל באשדוד, הרכבת הקלה בירושלים, בתי המשפט בלוד, בהרצליה, אשקלון ופתח-תקוה, פרוייקט V-Tower ברמת גן, המרינה באשדוד, גשר גלילות, הגן הטכנולוגי בירושלים, קרית הממשלה בחיפה ובבאר שבע, מגדל המיון בבית החולים הדסה ובית חולים לילדים שניידר, וכן שורה ארוכה של בתי ספר, מבני ציבור, בתי חולים ופרוייקטים למגורים בהיקפים של אלפי דירות.
בשווקים הבינלאומיים פועלת קבוצת אשטרום בתחומי הקבלנות, הייזום למגורים והנכסים המניבים במספר מדינות, ביניהן: ארה"ב, גרמניה, ניגריה, ג'מאייקה וסרביה.

השליטה בקבוצת אשטרום נמצאת בידי 5 משפחות (נוסבאום, גירון, משורר, רובין וליפשיץ), המחזיקות יחד בכ-59% ממניות הקבוצה. כיו"ר החברה מכהן מר רמי נוסבאום, ומנכ"ל החברה הוא מר גיל גירון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il