TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משבר הנפט מהווה הזדמנות להשקעה לטווח ארוך בחברות האנרגיה


קרנות הגידור בארה"ב ממשיכות להשקיע בחברות אנרגיה גם לאחר שהפסידו בחצי השנה האחרונה כ-11.7 מיליארד דולר
רבות דובר על הצניחה במחיר הנפט וההשפעה שלה על הכלכלה העולמית, להערכת כלכלני מחלקת המחקר בבית ההשקעות יוטרייד, נפט ברמות היעד הנמוכות שנשמעו לאחרונה באזור ה-40 דולר לחבית ומתחת ל-60 דולר לחבית נמצא ברמות מחיר המסכנות את הכלכלה העולמית.
נפגעות נוספות מהצלילה במחיר הנפט הן חברות הגידור האמריקאיות, על פי בלומברג, חברות הגידור הגדולות בארה"ב כולל קרנות מובילות כמו קרן בלקסטון ואפולו גלובאל הפסידו מאז חודש יוני במצטבר ובמשותף כ-11.7 מיליארד דולר מערך החזקתן ב-27 חברות אנרגיה הנסחרות בבורסות של ניו יורק. בנוסף לצניחה בערך המניות, חלק מאיגרות החוב הקונצרניות נפלו לרמות המשקפות תספורות הצפויות בעתיד במקביל למיזוגים ורכישות בענף שיובילו להתייעלות מתבקשת כשבדרך כלל חברות גדולות בולעות חברות קטנות יותר שמתקשות לשרוד.
ביוטרייד מעריכים כי שילוב הכוחות של ערב הסעודית וארה"ב ממשיך ללחוץ על מחירי הנפט כלפי מטה. ערב הסעודית מעוניינת במחירי נפט זולים על מנת להחליש את המדינות היריבות שלה כמו רוסיה ואיראן. לערב הסעודית יש את יתרות הנפט ואת יכולת הייצור הזולה שמאפשרת לה להמשיך להרוויח מעט בזמן שמדינות אחרות לא מרוויחות בכלל או אף מפסידות מהמשך אספקת הנפט משטחן. ארה"ב מצידה שואפת לעצמאות אנרגטית כשבמקביל, ממשל אובמה מקבל סוכריה בדמות ריסוק כלכלי של הממשל של פוטין.
קרנות הגידור שהפסידו כעת הון, אינן מתכוונות לעצור לשפוך מיליארדי דולרים על ענף האנרגיה. בקרנות הגידור מעריכים, כי אופ"ק אמנם שינתה את תפקידה וכיום מתמקדת בשמירה על נתח השוק של אופ"ק ולא על מחיר הנפט כפי ששמרה בעבר, אך קרנות הגידור מעדיפות למצע הפסדים ולהשקיע עוד בחברות האנרגיה הגדולות, על מנת להיות שם עם החזקות גדולות ומשמעותיות לכשמחיר הנפט יעלה בחזרה, גם אם מדובר בטווח של מעל לשנה על פי הערכות זהירות של אנליסטים בתחום האנרגיה. קרן בלקסטון לדוגמה, מגייסת בימים אלה לקרן הממוקדת במחברות אנרגיה סכום נוסף של 4.5 מיליארד דולר אם כי בימים אלה, מדברים בבלקסטון על חשיפה גדולה יותר לחברות לייצור חשמל וייצור והפקה של גז טבעי מאשר לחברות המפיקות נפט. בלקסטון אינה קרן הגידור היחידה שצפויה להגדיל בתקופה הקרובה את השקעותיה בחברות אנרגיה, למרות ואולי בזכות ירידה דרסטית של עשרות אחוזים בשווי המניות שלהן.
אספקט נוסף של פעילות קרנות הגידור בתחום האנרגיה הוא פעילותן של קרנות המתמחות בהשתלטות על חברות באמצעות רכישת חוב חדל פירעון של חברות במצוקה. האנליסטים של קרנות הגידור לא פוסלים מהלך של משבר אשראי שיתחיל מחדלות פירעון רחבה של חברות אנרגיה רבות, הדבר ייקר את האשראי הקונצרני ועשוי ליצור מצוקה זמנית בשוק האמריקני, בהתאם לאורך הזמן שבו מחיר הנפט יישאר נמוך מתחת לרמה הקריטית של 60 דולר לחבית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il