TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כנס חירום בעניין משבר הייצוא החקלאי לרוסיה


מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור:"על המדינה להתערב באופן מידי ולתת הלוואות לחקלאים"
תנועת המושבים קיימה אתמול כנס חירום בעניין משבר הייצוא החקלאי לרוסיה. אל הכנס הגיעו מאות חקלאים ובעלי חברות יצוא. כמו כן ראשי הארגונים החקלאיים וראשי מועצות מרחבי המדינה.
בכנס הוצגה מצגת של היצואן יינון חורש הבעלים של חברת הייצוא אדום ובה הנזקים שספגו עד כה היצואנים והחקלאים העומד על כ- 200 מיליון דולר. כדוגמא הביא חורש את הייצוא לפלפל לשוק הרוסי אשר עומד היום על כ- 75 אלף טון.
מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אשר ארגן את האירוע אמר: "המשבר ברוסיה מביא אותנו – החקלאים והיצואנים לרוסיה לפשיטת רגל מוחלטת. אנחנו דורשים למצוא פתרון מידי למצב על ידי התערבות מידית של המדינה בעזרה לחקלאים וליצואנים .
המשבר ברוסיה הינו נדבך נוסף המצטרף לשורה ארוכה של הבעיות העמוקות היומיומיות איתם מתמודדים החקלאים".
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבו וילן אמר: "הבעיה העיקרית הנוכחית היא היצוא לרוסיה. המשבר העולמי מעמיד בסכנת התמוטטות אלפי חקלאים ולכן יש צורך בפניה ישירה לממשלה, לקבלת מימון משמעותי בסך כ- 250 מיליון ₪ שיאפשרו לחקלאים לעבור את התקופה הקשה ולשרוד".
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי אמר: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן מאוד חלשה כאשר צריך להתמודד עם המשבר בזמן תקופת בחירות. עלינו להגיע לפתרון מידי על ידי הצגת תכנית מסודרת על דעת המגדלים והחקלאים ולהביא אותה לגורמים המוסמכים".
נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי אמר: "משבר הייצוא לרוסיה הוא חלק נוסף בפאזל הבעיות שמונחתות מדי יום על כתפי החקלאים ולמרבית החקלאים כבר אין יכולת לספוג פגיעה נוספת. ממשלת ישראל חייבת להתעורר ולתמוך בחקלאים באחת ממגוון ההצעות שהגשנו לה, לפני שיהיה מאוחר מדי".
יו"ר מ.א. חוף הכרמל, כרמל סלע: "אני מודה למאיר צור שבזכותו התכנסנו כאן. אנחנו בחוף הכרמל עברנו לא מעט אסונות אך כל אסון הפכנו להזדמנות ויש ליצר הזדמנות מהמשבר הזה ולהוביל מהלך כולל למען החקלאות".
מזכיר ארגון הירקות, מאיר יפרח: "מזה ארבע שנים הערבה מדממת ומשרד החקלאות כבר מזמן היה צריך לעשות משהו בעניין. בנוגע למשבר ברוסיה, יש לשלם לחקלאים את הוצאות העיבוד ולבטל את האגרות".
מנהל חברת הייצוא אדום, יינון חורש אמר: "מאיר צור מבחינתי הוא ההולנדי עם האצבע כעל הסכר. המשבר ברוסיה הוא הקש ששבר את גב הגמל. אין מנוס מפעולה אגרסיבית".
ראש המ.א. ערבה תיכונה, אייל בלום אמר: "כולנו כאן חקלאים וכולנו מרגישים בכיס שלנו את מה שקורה כאן בחקלאות".
יו"ר המ.א. אלונה, אריק שרון אמר: "המנהיגים שלנו עומדים מול קירות אטומים. עלינו לפעול במהרה".
אילן שוורצברג, חקלאי מעמיקם אמר: "הקרקע בוערת. החקלאים הגיעו למצב שאין להם ממה להתפרנס".
כידוע, בשנים האחרונות הפכה רוסיה ליעד מרכזי לייצוא חקלאי מישראל וקיימים גידולים רבים המבוססים ומתקיימים מהשוק הרוסי, כך שכ- 30% מהייצוא הכללי של מדינת ישראל לרוסיה זה מתוצרת חקלאית.
ביניהם:
• תפו"א: 95% מהיצוא הולך לרוסיה
• פלפלים: 70-78% מהיצוא הולך לרוסיה
• גזר – 100% מהייצוא הולך לרוסיה
• צנוניות - 100% מהייצוא הולך לרוסיה
• אבוקדו - 30% מהייצוא הולך לרוסיה
• פרי הדר – עשרות אחוזים



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il