TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ומשרד האוצר מקימים קרנות הון צמיחה לעסקים בינוניים


המדינה תשקיע בכל אחת מהקרנות מעל 100 מיליון ₪, בנוסף לכ- 300 מיליון ₪ שיושקעו על ידי משקיעים פרטיים ומוסדיים.
מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קויתי: "מדובר במהפכה משמעותית לעסקים הבינוניים. החסם העיקרי העומד בפני הסיכוי של עסק בינוני לפרוץ ולהתפתח הינו יכולתו לגייס הון עצמי. על ידי הקמת הקרנות נצליח להקטין משמעותית את רמת הסיכון עמה נדרש משקיע פוטנציאלי להתמודד, בבואו להזרים כספי הון צמיחה לעסקים, ונייצר את החיבור הנדרש בין עסקים בינוניים להון"

לאחר עבודה שהתבצעה בחודשים האחרונים בסוכנות לעסקים קטנים ובינונים במשרד הכלכלה ובמשרד האוצר, סוכם על הקמת שתי קרנות ייעודיות לעסקים, אשר מחזור העסקים שלהם אינו עולה על 100 מיליון ₪. בנוסף, ייוצרו מקורות מימון חדשים עבור הון צמיחה שיזרים קרוב ל- 1 מיליארד ₪ לעסקים מתחומי התעשייה והשירותים

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ומשרד האוצר, יוזמים הקמת שתי קרנות המתמחות בהון צמיחה לעסקים בינוניים. הקרנות שיזכו במכרז, יספקו פתרונות מימון והשקעה לעסקים בינוניים, אשר המחזור השנתי שלהם גבוה מ- 10 מיליון ₪ אך לא עולה על 100 מיליון ש"ח בממוצע. המכרז צפוי להסתיים במהלך השנה הקרובה.

על פי ההחלטה, המדינה תשקיע בכל אחת מהקרנות מעל 100 מיליון ₪, בנוסף לכ- 300 מיליון ₪ שיושקעו על ידי משקיעים פרטיים ומוסדיים. בנוסף, הממשלה מתחייבת להשתתף בהפסדים לקרן מעל חלקה היחסי מכלל הנכסים, על מנת להפחית את הסיכון לשותפים בקרן. בעת חלוקת הרווחים, השותפים המוסדיים והפרטיים של הקרן יזכו לקדימות.

הזרמת כסף חדש לעסקים שייבחרו על ידי הקרנות, תאפשר להם לבצע קפיצת מדרגה מהותית ולהתחרות בחברות גדולות בישראל ובעולם. הכספים אותם ישקיעו הקרנות ישמשו למגוון מטרות כגון הגדלת כושר היצור, חשיפה לשווקים חדשים (יצוא), מיתוג מוצרים וכו'.

התכנית גובשה בעקבות ממצאי מחקר שביצעה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, המלמדים על הדומיננטיות של עסקים קטנים בינוניים: הם מעסיקים 22% מהעובדים במגזר העסקי, תרומתם לתוצר הכולל של המגזר העסקי עומדת על כ-16%, והמחזור הכולל שלהם הוא 15% מהמחזור הכולל במגזר העסקי. למרות זאת, נמצא כי רוב האשראי הניתן לעסקים בינוניים הינו בנקאי, (מעל 80%) ורובו משמש למימון צרכי הון חוזר ולרכישת רכוש קבוע. גופים פיננסיים אחרים ממעטים להשקיע בעסקים בינוניים, למרות שהצורך המרכזי של עסקים אלו הוא בהון צמיחה (Growth Capital).

המחקר גם מצא כי מבין מגוון הפתרונות הקיימים במדינות ה-OECD, היעיל ביותר הוא תמיכה ממשלתית בהקמת קרנות המתמחות בהשקעות הון עצמי, כאשר המדינה לוקחת על עצמה חלק מהסיכון ובמקביל מאפשרת למשקיעים ליהנות מתשואה עודפת.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, רן קויתי: "מדובר במהפכה משמעותית לעסקים בינוניים. כיום אנו יודעים שהחסם העיקרי העומד בפני הסיכוי של עסק בינוני לפרוץ ולהתפתח הינו יכולתו לגייס הון עצמי. על ידי הקמת הקרנות נצליח להקטין משמעותית את רמת הסיכון עימה נדרש משקיע פוטנציאלי להתמודד, בבואו להזרים כספי הון צמיחה לעסקים, ועל ידי כך נאפשר ליצר את החיבור הנדרש בין עסקים בינוניים להון".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il