TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק אגוד בסקירה שבועית


המשך התחזקות השקל מול הדולר צפוי להימשך כל עוד תחול רגיעה במצב הבטחוני ויאושר התקציב
מניות
השבוע רשמו מרבית מדדי המניות עליות שערים בהובלת הדאקס הגרמני, למעט הניקיי היפני אשר התממש קלות ברמה שבועית. הזהב והזהב השחור רשמו גם הם עליות. ברקע התפרסמו בעולם נתוני מאקרו מעורבים: בגרמניה מדדי ה-ZEW הפתיעו לחיוב, בארה"ב נתונים מעורבים: נתוני הצריכה הקמעונאית היו חיוביים אולם פרסום פרוטוקול ישיבתו האחרונה של הבנק הפדראלי אמש שיקף חשש מהאטה באינפלציה והמשך ההתקדמות על ציר הזמן לעבר העלאת ריבית בארה"ב, מה שגרם למדדי וול סטריט להתממש קלות זאת אחרי שבמהלך השבוע רשמו שיאים חדשים. מנגד הדולר התחזק מול הין לרמתו הגבוהה מזה שבע שנים על רקע פני הכלכלות ארה"ב ויפאן והמהלכים בהם נוקטים וצפויים לנקוט הבנקים המרכזיים, בעוד שבארה"ב הכיוון הוא לעבר העלאת ריבית ביפאן הצפי הוא להמשך ההרחבות המוניטאריות. בגוש האירו השבוע הנתונים היו קצת יותר מעודדים : הצמיחה ברבעון השלישי של השנה הייתה גבוהה מהצפי, בנוסף הצמיחה לרבעון השני עודכנה מעט מעלה, מדד המחירים לצרכן היה חיובי ומעל הצפי. ביפאן השבוע אכזב נתון התוצר אשר הראה על התכווצות של 1.6% ברבעון השלישי של השנה זהו רבעון שני ברציפות של ירידה בתוצר התואם את ההגדרה הטכנית של מיתון. יום אחרי פרסום נתון זה הודיע ראש ממשלת יפאן, שינזו אבה כי בכוונתו לפזר את הפרלמנט ולהכריז על בחירות חדשות.
אצלנו בישראל המתיחות הביטחונית גוברת השבוע היינו עדים לטבח הנורא בירושלים בתגובה להחמרה הביטחונית ממשיך הדולר להתחזק מול השקל ונסחר מעל ה- 3.84 ₪ לדולר נכון לשעת כתיבת שורות אלה. ברקע התפרסם מדד המחירים לצרכן אשר הפתיע לחיוב 0.3%, בנוסף הלמ"ס פרסמה אומדנים ראשונים לרבעון השלישי של השנה- התמ"ג התכווץ
ב-0.4%, התמ"ג העסקי התכווץ ב-1.4%, ההוצאה לצריכה הפרטית עלתה ב-3.9% .
ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל להכריז על הריבית המוניטארית לחודש דצמבר להערכתנו פחתו הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקצר.

ארה"ב
מדדי וול- סטריט נסחרו במהלך השבוע בעליות אולם אמש התממשו על רקע פרסום הפרוטוקולים בסיכום שבועי נרשמו עליות קלות כאשר הנאסד"ק נותר ללא שינוי.
ברקע עונת הדוחות הגיעה כמעט לסיומה כאשר 73% מהדוחות הפתיעו לחיוב. בזירת המאקרו- נתוני המאקרו שהתפרסמו השבוע היו מעורבים. בין הנתונים העיקריים: המכירות הקמעונאיות היו מעל הצפי, מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישגן ממשיך לטפס לשיאים חדשים כאשר בחודש נובמבר נרשמה הקריאה הגבוהה ביותר מאז יולי 2007 אשר הייתה גבוהה יותר גם מהצפי. המלאים העסקיים עלו יותר מהצפי, הייצור התעשייתי ירד בחודש אוקטובר והיה נמוך מהצפי. התפוקה התעשייתית עלתה בחודש אוקטובר בהתאם לצפי. התחלות הבניה בחודש אוקטובר אכזבו בירידה לעומת צפי לעלייה. באישורי הבניה בחודש אוקטובר נרשמה עליה מעל הצפי.
בזירת המסחר בוול סטריט השבוע מיזוגים ורכישות –חברת Actavis -ACT - חברת פארמה גנרית הודיעה על קניית חברת Allergan -AGN ב -66 מיליארד דולר, זאת בהמשך להודעת חברת האליברטון- HAL כי תקנה את חברת BAKER HUGHES- BHI בכ- 34.6 מיליארד דולר, בכסף ובמניות. מחזיקי BHI יקבלו 1.12 מניות ו- 19 דולר לכל מנית BHI. העסקה משקפת מחיר מניה של 78.62 דולר למניית BHI .

בזירת הדוחות הכספיים בארה"ב עונת הדוחות ממש מתקרבת לסיומה כאשר אתמול בלטו מניות הקמעונאות בעליות שערים על רקע דוחות כספיים חיוביים: מניית טרגט קפצה ב-7.4% לאחר שהקמעונאית האמריקאית דיווחה על רווח רבעוני גבוה מתחזיות האנליסטים. מניית סטייפלס זינקה ב-9.1% לאחר שרשת חנויות הציוד המשרדי הגדולה בעולם העריכה כי רווחיה ברבעון הרביעי עשויים להגיע ל-32 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזית האנליסטים. מניית לווס עלתה ב-6.4% לאחר שרשת חנויות עשה-זאת-בעצמך השנייה בגודלה בארה"ב העריכה כי רווחיה השנתיים יסתכמו ב-2.68 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 2.63 דולר למניה.
מצ"ב פירוט תוצאות החברות לפי סקטורים רבעון שלישי 2014 של 500 המניות של S&P:

עונת הדוחות הכספיים נמשכת- בין החברות שבלטו בארץ השבוע בדיווחן:
אמות - פרסמה היום גם היא דוחותיה ודיווחה על NOI של 123 מיליון ₪, גידול של 3.5%. שיעור התפוסה גדל קצת ל 94.2% מ- 93.4% לאחר תקופה של פינויים רבים וכעת מדווחת על התקדמות בהשכרה מחדש של נכסיה, בד"כ במחירים גבוהים יותר. שיעור המינוף ירד מ 54% ל- 53%. החברה תשלם בהתאם למדיניות שלה 17 אגורות דיבידנד למניה. תשואת הדיבידנד שלה 5.8%.

אדמה- היום תיערך ההנפקה של אדמה, בבורסה בניו יורק, כ- 3 שנים לאחר שנמחקה בתור מכתשים אגן מהבורסה בתל אביב. החברה, הפועלת בתחום האגרו-כימיה להגנת הצומח נרכשה בזמנו ע"י כימצ'יינה הסינית ומוחזקת על ידה טרום ההנפקה ב- 60% ועל ידי כור 40%. ההנפקה באה בהמשך להסכם שנחתם לפני 3 שנים ואמורה לממן חברות סיניות נוספות מתחום האגרו-כימיה המוחזקות היום על ידי כימצ'יינה. מחיר ההנפקה הצפוי נע בין 16$-18$ וישקף שווי לפני הכסף של 2.2-2.4 מיליארד דולר. ונמוך מציפיות השוק, מה שגרר בשבוע שעבר ירידות במניות דיסקונט השקעות, החברה האם של כור. המניות שיונפקו יהוו 14.55% ממניות השוק ובנוסף הוצעה אופציה לחתמים לרכוש מניות נוספות שביחד יהוו סה"כ 16.38%. לאחר ההנפקה ולאחר איחוד החברות הסיניות בדוחותיה בשנה הבאה תהיה אדמה החברה הגלובאלית היחידה בתחום האגרו-כימיה שתהיה לה זרוע סינית חשובה.

עזריאלי - דיווחה אמש על דוחות טובים יחסית עם NOI כולל של 285 מיליון דולר, עליה של 3%. שיעור עלייה זה היה גם שיעור הגידול של ה NOI מנכסים זהים. הרשים במיוחד ה NOI שנבע מהמרכזים המסחריים שהיה חזק על אף מבצע צוק איתן ועל אף שחלו ירידת נקודתיות באזור הדרום והצפון רוויי התחרות. ה- FFO של החברה גדל ב- 2% והסתכם ב- 195 מיליון ₪. לחברה פוטנציאל נכסים בייזום ענק מהם יזרמו לשוק כבר ב- 2015 שלב ב' של פרויקט המשרדים בחולון, קניון רמלה והקומה השנייה בקניון איילון.

איתוראן- בשורה העליונה הכנסות החברה לרבעון השלישי הסתכמו לרמת שיא של 46.5 מיליון דולר לעומת הכנסות של 42.4 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד – גידול של 10% בהכנסות. ברבעון זה נרשם גידול של 20,000 מינויים נטו לשיא של 795,000 מינויים. הרווח הגולמי לרבעון הסתכם לרמה של כ- 24.9 מיליון דולר לעומת 22 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לרמה של 12.1 מיליון דולר גידול של 12% לעומת רבעון מקביל אשתקד, שיעור רווח תפעולי של 26.1%. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב- 8.7 מיליון דולר, שיעור רווח נקי של 18.7%, הרווח למניה ברבעון הינו 0.41 דולר למניה. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך כולל של כ- 4.5 מיליון דולר (0.22 דולר למניה).

אבגול- בשורה העליונה נרשם גידול של 12.5% בהכנסות ביחס לרבעון מקביל אשתקד לרמה של 97 מיליון דולר. הרווח הגולמי הסתכם הרבעון בכ- 16.7 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 13.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 17.25% ממחזור המכירות.
הרווח התפעולי של החברה עמד על 9.7 מיליון דולר ברבעון זה כ- 10% מסך ההכנסות לעומת 8.3 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד כ- 9.7% מסך ההכנסות. בשורה התחתונה שיעור הרווח הנקי עמד על 7.2% ממחזור המכירות לעומת 4.2% ברבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב- 7 מיליון דולר. החברה הודיעה על תוכנית רכישה עצמית בהיקף של עד 2 מיליון מניות.

גוש האירו- השבוע בגוש האירו בכלל ובגרמניה בפרט נרשם שיפור בנתוני המאקרו, בין הנתונים העיקריים שהתפרסמו: מדד המחירים לצרכן בגוש האירו עלה ב- 0.4% בשנים עשר החודשים האחרונים. התמ"ג בגוש האירו ברבעון השלישי עלה מעל הצפי, הצמיחה לרבעון השני עודכנה מ- 0% ל- 0.1%. סקרי ה- ZEW בגרמניה לחודש נובמבר היו חיוביים. סקר הציפיות העסקיות רשם עלייה משמעותית מעל הצפי. מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה בהתאם לצפי. בתגובה לכך כיכב הדאקס הגרמני בעלייה שבועית של כ-1.3%.

יפאן- השבוע אכזב נתון התוצר אשר הראה על התכווצות של 1.6% ברבעון השלישי של השנה זהו רבעון שני ברציפות של ירידה בתוצר התואם את ההגדרה הטכנית של מיתון, זאת בעקבות העלייה במס הקנייה שנכנסה לתוקף בחודש אפריל האחרון- מס שגרם להאטה גדולה מהצפוי בצריכת האזרחים ביפאן. הצפי בשוק היה לצמיחה חיובית של 2.25%- רחוק מאוד מהתוצאה בפועל. יום אחרי פרסום נתון זה הודיע ראש ממשלת יפאן, שינזו אבה כי בכוונתו לפזר את הפרלמנט ולהכריז על בחירות חדשות. בנוסף החליט אבה לדחות בשנה וחצי את ההעלאה הנוספת של מס הקנייה – צעד שהיה שנוי במחלוקת מזה זמן. הבורסה בטוקיו נפלה בתגובה באותו היום ב-3% אך בהמשך התאוששה. בסיכום שבועי רשם הניקיי ירידה שבועית של כ-0.5% בלבד.
סין- הקריאה הראשונית של מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור HSBC לחודש נובמבר ירדה ל-50 נקודות, לעומת 50.4 נקודות באוקטובר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות מצביעה על צמיחה במגזר הייצור, ואילו קריאה מתחת ל-50 נקודות, מצביעה על התכווצותו. בנוסף התפוקה, התעסוקה והמחירים במגזר הייצור ירדו כולם.

ישראל
אצלנו בארץ החמרה בזירה הביטחונית המשפיעה בעיקר על התחזקות הדולר מול השקל בתגובה לטבח הנורא בירושלים. לעומתו מדדי המניות פחות מגיבים לכך ואף סגרו באותו היום ג' בעליות קלות. בזירת המאקרו נתונים מעורבים: מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר הפתיע לחיוב בעליה של 0.3% כאשר ההערכות שלנו היו ל-0.1%, מחירי הדירות שאינם נכללים במדד לחודשים אוגוסט- ספטמבר 2014 לעומת אוגוסט – ספטמבר 2013 רשמו עליה של 4.7% נמשכת הירידה בקצב העלייה.
במקביל - תוכנית "מחיר מטרה" אושרה השבוע על ידי מועצת מקרקעי ישראל, התוכנית תפעל בארבעת החודשים הראשונים ללא הגרלה. לאחר ארבעה חודשים הזכאות לרכישת דירה במסגרת תוכנית זו תיקבע באמצעות הגרלה. זאת בשל חשש שעלה כי הקבלנים שישווקו את הדירות המוזלות ב-20% ממחירי השוק, ימכרו אותן למקורביהם ולא לכלל הציבור. כעת צפוי משרד הבינוי לצאת במכרזים לשיווק קרקעות המיועדות להקמת אלפי יחידות דיור בערים שונות בישראל שבהן ייחתמו הסכמי גג דוגמת מודיעין וראש העין. יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, שר הבינוי אורי אריאל, אמר לאחר אישור אופן הפעלת התוכנית, כי "תוכנית מחיר מטרה תפחית את מחירי הדיור ותסייע לכלל אזרחי ישראל להשיג קורת גג. זוהי מחויבותה של הממשלה ואני אדאג למלא אותה".כזכור משרד הבינוי עומד בימים אלה בראש קמפיין פרסומי הקורא לציבור לא לרכוש דירות במחירים הנוכחיים, אלא להמתין למימוש תוכנית מחיר מטרה המציעה לציבור, זוגות צעירים ומשפרי דיור, דירות בהנחה של 20% ממחירי השוק.
עוד השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את האומדן הראשון לרבעון השלישי של השנה- לפיו התמ"ג ירד ב-0.4% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 2.2% ברבעון השני (עודכן מעלה מ-1.9%), ו-3.2% ברבעון הראשון של 2014. ירידה זו ברבעון השלישי משקפת ירידות בהשקעות בנכסים קבועים וביצוא הסחורות והשירותים ללא יהלומים וללא חברות הזנק ועליות בהוצאה לצריכה הפרטית ובהוצאות לצריכה הציבורית.התמ"ג העסקי רשם ירידה של 1.4%, ההוצאה לצריכה פרטית עלתה ב-3.9% וההוצאה לצריכה ציבורית עלתה ב-3.1%.
המלצות
אנו ממשיכים בהמלצתנו החיובית על שוק המניות ועל חשיפה מנייתית בתיק מייצג -20% ובתיק ספקולטיבי -32%. בהתייחס לחלוקה בין ישראל לחו"ל העדפה לחו"ל -60% וישראל 40%.
בהתייחס לפיזור הגיאוגרפי של החלק המנייתי בחו"ל אנו ממשיכים בהמלצתנו החיובית על יפן בחשיפה של5% ל- עד 10% בהתאם לסיכון התיק.
החלוקה הגיאוגרפית : ארה"ב – 50% גוש האירו -23% בדגש על חברות גלובאליות, אנגליה ואסיה ללא יפאן כל אחת 10% ויפאן 7%. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.

מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטורים: הצריכה המחזורית בדגש על הקמעונאות, התרופות בדגש על סקטור הביומד, סקטור התעשייה בדגש על התחבורה, סקטור האנרגיה בדגש על חברות השירותים והציוד, סקטור הטכנולוגיה בדגש על הסמיקונדקטור וסקטור הפיננסיים.
• בהתייחס להשקעה באירופה: ממליצים להשקיע דרך תעודות הסל על היורו סטוקס 50, תעודות סל מנוטרלות מטבע וכן תעודות על חברות גלובאליות המחלקות דיבידנדים.
• ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף למדד היורוסטוקס 600 .
• בהתייחס להשקעה באסיה: ניתן ל"תבל" את התיק עם חשיפה לאסיה פסיפיק ללא יפן וכן להיחשף ליפן בנטרול מטבע.
• בהתייחס לסחורות – מומלצת השקעה של 5% מהתיק בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק. בין הסחורות המומלצות בעיקר הזהב, בנוסף ללקוחות ספקולטיביים ניתן להיחשף לחברות הכרייה והמתכות.


ETF מעניינים להשקעה בארה"ב בדיבידנד :
HDV – ETF המשקיע בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד. בין סקטורים הבולטים שבו: פארמה 28.5%, מוצרי צריכה 24.5%, טלקום 17% ותשתיות 15%. בין החברות המוחזקות: T&, AT פייזר, פרוקטר אנד גמבל, ג'ונסון אנד ג'ונסון, אינטל, פיליפ מוריס ואלטריה, מרק . ETF זה לעומת ה- DVY נותן תשואה עודפת משמעותית אולם הינו פחות מפוזר מול הDVY שכן 10 האחזקות הבולטות שלו מהוות כ- 61% ממנו.
-DVY המשקיע בחברות בארה"ב המחלקות דיבידנד, ביניהן: מקדונלדס, קימברלי קלארק, שברון, ג'נרל מיילס, ווטסון, היינז, קוקה קולה, אלטריה, קראפט, מרק ועוד .
VIG- תעודה המשקיעה בארה"ב במניותיהן של חברות שמעלות את שיעור הדיבידנד המחולק. בין המניות בתעודה: ווילס פרגו, מק דונלנד, פרוקטר אנד גמבל ואקסון מובייל.

מבחינה סקטוריאלית בארה"ב ממליצים על השקעה ב-ETF:
XES- המשקיע בחברות הנותנות שירותים ומוכרות ציוד לסקטור הנפט והגז המובילות בתחומן וטומן בחובו פוטנציאל רב, בהתפלגות סקטוריאלית של: כ-70% חברות שירותים לסקטור הגז והנפט 25% חברות גז ונפט ו- 5% חברות הובלה. בהתפלגות גיאוגרפית: 85% ארה"ב, 4.5% שוויץ, 4% בריטניה, 4% הולנד ו- 2.5% ברמודה. בין החברות הבולטות במדד: CAMERON INTERNATIONAL, NATIONAL OILWELL VARCO, HELIX ENERGY, HALIBURTON, SCHLUMBERGER, FMC TECHNOLOGIES ועוד. לתעודה תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-1%. 10האחזקות הגדולות מהוות רק כ-25% מהתעודה.
IYT- המשקיע בחברות התחבורה המובילות בתחומן, בהתפלגות: כ-80% תחבורה , 15% תעופה ו-5% ליסינג. בין החברות הבולטות במדד: פדקס, יוניון פסיפיק, קירבי, דלתא אייר ליינס, ריידר ועוד. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-65% מהתעודה. תשואת דיבידנד 1.2%.

SOXX- המשקיע בחברות הסמיקונדקטור המובילות בתחומן וטומן בחובו פוטנציאל רב, בהתפלגות: כ-96% סמיקונדקטור , 4% מחשבים. בין החברות הבולטות במדד: אינטל, מיקרון אינטרנשיונל, טקסס אינסטרומנטס, קוואלקום, אפלייד, ברודקום, טיוואן סמיקונדקטור ועוד. לתעודה תשואת דיבידנד ממוצעת של כ-1.5%. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-58% מהתעודה.

BBH- המשקיע בחברות הביוטכנולוגיה המובילות בתחומן וטומן בחובו פוטנציאל רב, בהתפלגות: כ-75% ביוטכנולוגיה , 20% פרמצבטיקה, 5% מוצרים רפואיים. בין החברות הבולטות במדד: אמג'ן, גלעד סיינס, ביוג'ן, אילומיין ועוד רוב החברות אמריקאיות.
XLF – המשקיע בבנקים וחברות פיננסיים בארה"ב, בהתפלגות: 47.2% בנקים, 26% ביטוח, 13.5% ריט, 11.5% שירותים פיננסיים. בין החברות הבולטות במדד: ג'ייפי מורגן, ברקשייר האתווי, וולס פארגו, בנק אוף אמריקה, סיטי גרופ, גולדמן זאקס, AIG ועוד. 10 האחזקות הגדולות מהוות כ-50% מהתעודה.
XHB – חברות בניה וכאלה המספקות שירותים ומוצרים לבית בארה"ב. כ- 28% מהחברות בתעודה הינן חברות בניה, 15% מספקות חומרי גלם לבניה, 20% קמעונאות, 13% מתחום הריהוט. בין החברות הנכללות במדד Lennox Corporation (LII) המספקת מוצרים ושירותים לקרור, וחימום בתים. Home Depot (HD) המספקת מוצרים לבית, Whirlpool (WHR) המספקת מוצרי חשמל לבית, Lennar (LEN), Ryland (RYL), Toll Brothers (TOL) חברות נדל"ן/בניה אמריקאיות ועוד. התעודה טיפסה 53% מתחילת השנה.
XRT – המשקיע בחברות קמעונאות בארה"ב בהתפלגות של: כ-84% בקמעונאות כ-9% באינטרנט כ- 7% במזון בין האחזקות הגדולות נמנות החברות: NETFLIX קמעונאית של סרטים ותכנים אינטרנטיים, SUPERVALU קמעונאית של סופרמרקטים ובתי מרקחת, SHUTTERFLY ספקית שירותי פרסום ומדיה, BROWN SHOE קמעונאית הנעלה לנשים גברים וילדים, VITAMIN SHOPPE קמעונאות של ויטמינים, CABELAS קמעונאית מוצרי דיג, קמפינג וספורט. תשואת דיבידנד 12 חודשים אחרונים 1.4%.
XME- באמצעות תעודת סל זו ניתן להיחשף לחברות הכרייה והמתכות ה המורכבת מחברות אמריקאיות ברובן (כ- 98% ) בהתפלגות של : כ-40% מהחברות בתחום הכרייה, כ-34% בתחום הפלדה והברזל, כ-20% בפחם וכ- 6% מתכות אחרות. עשר האחזקות הגדולות של ה -ETF מהוות כ-36%, בין החברות הגדולות בו ניתן למנות את: STILLWATER MINING(3.8%),LLEGHENY TECHNOLOGIES CLIFFS NATURAL (3.8%)STEEL DYNAMICS (3.7%) , NUCOR (3.7%), ALCOA (3.4%) וכו'

ETF על אירופה/ בריטניה :
ISHARES-EURO STOXX 50- במטבע האירו טיקר MSE FP, בדולר FEZ. מדד זה מכיל את 50 החברות הגדולות באירופה רובן חברות בעלות פעילות גלובאלית עולמית – המדד מתפלג סקטוריאלית: כ- 15% בנקאות , כ-9.5% נפט וגז, כ- 9.3% פרמצבטיקה, כ- 8.9% ביטוח, 7.4%- טלקום, 6.4%- אלקטרוניקה , 5.5%-כימיקלים, 5.5%- מזון,ועוד. בין המניות הבולטות ניתן למצוא את: TOTAL SA, SANOFI, סימנס, באייר, BNP PARIBAS, יוניליוור, טלפוניקה ועוד.

WISDOMTREE EUROPE HEDGED– טיקר HEDJ, תעודת סל מנוטרלת מטבע (לדולר) על מדינות גוש היורו. המדד מכיל חברות בעלות שווי שוק מעל מיליארד דולר ותשואת דיבידנד גבוהה, אשר לפחות 50% מהכנסותיהן מגיעים מחוץ לאירופה. חלוקה גיאוגרפית: כ – 25% צרפת, 25% גרמניה, 20% - ספרד, 16% הולנד, 8% בלגיה, 3% פינלנד, 2% איטליה. חלוקה סקטוריאלית: כ- 22% צריכה לא מחזורית, 19% תעשיה, 17% צריכה מחזורית, 13% פיננסים, 12% בריאות, 6% תקשורת, 5% חומרי גלם. בין המניות הבולטות: Anheuser-Busch (אחת מיצרניות הבירה הגדולות בעולם), טלפוניקה, בנק בילבאו, סנופי, בנק סנטנדר, יוניליבר, סימנס, דיימלר ועוד..
FDD- תעודת סל העוקבת אחר מדד הדאו ג'ונס דיבידנד 30 באירופה . דולרית, בחלוקה סקטוריאלית מתפלגת: כ-18% ביטוח, 14% טלקום, 11% חשמל, 11% בניה ותשתיות, 7.5% פארמה, 6% גז ונפט, 5% מדיה ועוד. בחלוקה גיאוגרפית: 32% בבריטניה, 17% בצרפת, 12% גרמניה, 11% שוויץ ועוד. 10 החברות הגדולות המרכיבות את התעודה מהוות כ- 44% מהתעודה.בין החברות הבולטות בתעודה: ORANGE SA, BELGACOM, E.ON, ASTRAZENECA, BANCO SANTANDER ועוד.
EWU- אנו ממליצים על כניסה לשוק האנגלי באמצעות חשיפה ל- ETF זה העוקב אחרי מדד MSCI האנגלי, מדד מפוזר מאוד -התפלגות סקטוריאלית: 15% נפט וגז, 14% בנקים, 9% כרייה, 8% טלקום, 8% פארמה , 5% חקלאות, 10% מזון ומשקאות, 5% ביטוח 3% גז. בין החברות הבולטות במדד: HSBC, וודאפון, BP, גלאקסו סמית, רויאל דאץ, ברקליס, BG ועוד.
VGK- תעודת סל העוקבת אחר מדד 600 המניות האירופאי. דולרית, בחלוקה גיאוגרפית מתפלגת: כ-27% אנגליה, 14% צרפת, 15% שוויץ, 14% גרמניה, 7% הולנד, 5% ספרד, 5% שוודיה, 3.7% איטליה ועוד. בחלוקה סקטוריאלית: כ- 14% בנקאות , כ-22% פארמה, 8.4% נפט וגז, כ- 6.5% מזון, כ- 6.2% ביטוח, 5.8%- טלקום, 4%- כימיקלים , 3%-משקאות, 3%- כרייה ועוד. בין המניות הבולטות ניתן למצוא את: TOTAL SA, SANOFI, נסטלה, נוברטיס, באייר, ROCHE HOLDING, HSBC , BP, ועוד. 10 החברות הגדולות המרכיבות את התעודה מהוות כ- 17% בלבד מהתעודה מה שמראה על גיוון ופיזור בתעודה. תשואת הדיבידנד של התעודה בשנה האחרונה עומדת על 3.75%.
AAXJ- עוקבת אחר מדינות אסיה ללא יפן בפיזור ביניהן: דרום קוריאה (21%), סין (19%), הונג קונג (17%), טיוואן (16%), הודו (9%), סינגפור (6%), מלזיה (5%),אינדונזיה (3%)תשואת הדיבידנד של המדד כ- 2.6% האחזקות העיקריות בתעודה מתפלגות סקטוריאלית: 19% בנקאות ופיננסיים, 11% סמיקונדקטור, 6.2% טלקום, 5% נפט וגז, 5% ריטים, 4.9% ביטוח. 10 האחזקות הגדולות מהוות 20% מהתעודה.
WISDOMTREE JAPAN HEDGED - טיקר DXJ, תעודת סל מנוטרלת מטבע (לדולר) על יפן. המדד מכיל חברות בעלות שווי שוק מעל 100 מיליון דולר ותשואת דיבידנד גבוהה, אשר לא יותר מ- 80% מהכנסותיהן מגיעים מחוץ ליפן. חלוקה סקטוריאלית: כ- 25% צריכה מחזורית, 22% תעשיה, 15% טכנולוגיה, 11% פיננסים, 10% חומרי גלם, 9% צריכה לא מחזורית, 8% בריאות. בין המניות הבולטות: טויוטה, מיצובישי, Japan Tobacco, Mizuho Financial, קאנון, הונדה, ניסן ועוד..

אפיק הסולידי
אג"ח ממשלתי
שקלי: עלייה קלה בתשואות.
צמוד: עלייה בתשואות

השבוע עלו התשואות באפיק הצמוד והשקלי בעקבות פרסום מדד מעט גבוה מהצפי כאשר במקביל תשואות האג"ח האמריקאי דשדשו.
מדד המחירים לצרכן הפתיע קצת מעלה כאשר עלה 0.3% השבוע בניגוד לתחזית המוקדמת לעלייה של 0.1%. לפחות נציין לזכותנו כי בשבוע שעבר הבענו חשש שהמדד עשוי לעקוף את התחזית הרשמית והעלינו קצת את משקל האפיק הצמוד בתיקים לרמה זהה לזו של האפיק השקלי. על אף ירידה במחירי הדלק והפירות חלה עלייה במחירי ההלבשה וההנעלה, הדיור והירקות. להלן תמצית העליות והירידות הבולטות כפי שפורסמו ע"י הלמ"ס:

לאחר פרסום המדד אנו מעדכנים מעט את תחזיותינו קדימה. כעת להערכתנו צפויים ארבעה מדדים שליליים ברצף ובסה"כ צפויה ירידה של כ- 1.2% בארבעת החודשים הקרובים, הרבה בזכות הפחתות מחירי הארנונה והחשמל בינואר. בשנה הקרובה צפוי המדד לעלות ב- 0.6%.
ציפיות האינפלציה המגולמות בעקום הפורווד עומדות על 0.5% והאגרות לשנתיים מגלמות אינפלציה של 0.58% בלבד. בינתיים אנו מותירים אחזקה זהה בין שקלי לצמוד בתיקים.

המרווח בין תשואת אג"ח ממשלתי בישראל לאג"ח אמריקאי ל- 10 שנים
השבוע חזר המרווח בין האגרות בארץ והאמריקאיות ל 10 שנים מעלה ל- 0.09- (מינוס) מ- 0.17-, רמתו מלפני שבועיים. תנועת המספריים הייתה לירידה קלה בתשואת האג"ח האמריקאית ועליה בתשואת האג"ח השקלית.

ספרד, איטליה ויוון
מגמה מעורבת באגרות החוב. האג"ח היווניות ממשיכות לבלוט כאשר תשואתה חוצה את ה- 8%.
התשואות ל-10 שנים השבוע נסחרו במגמה מעורבת:
תשואת האג"ח הספרדי ל- 10 שנים עלתה מ- 2.094% ל- 2.113%
תשואת האג"ח האיטלקי ל- 10 שנים ירדה מ- 2351% ל- 2.317%.
תשואת האג"ח היווני ל- 10 שנים עלתה מ- 7.873% ל- 8.045%.

אג"ח קונצרני בארץ:
מגמה מעורבת השבוע במרווחים ובתשואות.
תשואת התל בונד 20 עלתה מ- 1.45% ל- 1.49%, המרווח נותר 1.62%.
תשואת התל בונד 40 עלתה מ- 1.20% ל- 1.29%, המרווח עלה מ- 1.41% ל- 1.46%.
תשואת התל בונד שקלי ירדה מ- 1.93% ל- 1.90%, המרווח ירד מ- 1.25% ל- 1.22%.
תשואת התל בונד תשואות עלתה מ- 2.69% ל- 2.82%.

המלצה:
• חשיפה לאג"ח קונצרני: בתיק המייצג -15% ובתיק ספקולטיבי -19% מח"מ ממוצע של כ- 3-4 שנים.
• שוויון בין השקלי לצמוד 50%/50%.
• באופן כללי מעדיפים להישאר במח"מ של עד 5 שנים באג"ח ממשלתי. המלצה על שילוב של מחצית ביצירת סינטטי במח"מ 5 ומחצית בהשקעה ישירה.
• משקיעים ספקולטיביים יכולים לתבל את התיק בארץ באיגרות בדרוג השקעה נמוך מ- A+ המלוות בבטוחות.
לאור תשואות נמוכות באג"ח קונצרני בחו"ל, בעקבות הריביות הנמוכות ותשואות נמוכות באגרות הממשלתיות, אנו נמנעים כרגע מלהמליץ להיכנס לתחום זה. לקוחות ספקולטיביים אף יכולים לשקול לאסוף את ה- TBT – תעודה ממונפת העולה יחד עם התשואות האמריקאיות הארוכות מתוך הערכה כי התשואות לא יחזיקו ברמות אלו לעד כשבארה"ב הבנק המרכזי נסוג בהדרגה מתוכנית התמריצים שלו.

אינפלציה וריבית
מדד צפוי נובמבר 2014 0.2%-
מדד צפוי דצמבר 2014 -0.1%
מדד צפוי ינואר 2014 0.7%-
מדד אגוד לאינפלציה* 0.54%
אינפלציה צפויה ל- 12 חודשים 0.7%
אינפלציה צפויה ב- 2014 0.3%-
אינפלציה צפויה ב- 2015 0.9%

*מדד אגוד לאינפלציה הוא ממוצע ציפיות המשקיעים הגלומות בשוק האג"ח
מדד המחירים לצרכן שפורסם השבוע יצא כאמור קצת מעל לציפיות ועלה 0.3%.
המדדים הבאים צפויים להיות שליליים. אחרי המדד עדנו מטה את מדד נובמבר ל- 0.2%- מ-0.1%-.
ביום שני צפוי בנק ישראל להודיע על גובה הריבית לדצמבר. בשוק מגולם סיכוי מסוים להפחתה קלה בריבית. זאת לאחר שלמרות שהמדד יצא גבוה יחסית, הרי שהאינפלציה בחודשים הבאים תהיה שלילית ונתון הצמיחה של הלמ"ס לרבעון השלישי הצביע על התכווצות של 0.4%. מאידך, המשק אמנם התכווץ מתחת לצפי אבל רבעון קודם עודכן מעלה מ- 1.9% ל- 2.2%, הדיור עלה במדד והדולר מוסיף להתחזק באופן שמחליש את הצורך בהפחתת ריבית נוספת כרגע. להערכתנו פחתו הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקצר.


מט"ח
השבוע נעצרה התחזקותו של הדולר מול המטבעות העיקריים, אך עדיין אין מדובר בשינוי מגמה. מול הין היפני ממשיך הדולר להתחזק והגיע לשער של 119 ין לדולר (התחזקות של כ- 13% מתחילת שנה ושל כ- 54% בשלוש השנים האחרונות). גם מול השקל המשיך הדולר להתחזק השבוע כאשר הסיבות העיקריות לכך: חוסר הסכמות בממשלה, נתוני מאקרו חלשים והחמרה במצב הביטחוני. נתוני המאקרו באירופה היו השבוע חיובים ובארה"ב נרשמו נתונים מעורבים.

שקל-דולר
חוסר ההסכמות בממשלה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה, נתוני צמיחה חלשים לרבעון השלישי של 2014 וההחמרה במצב הביטחוני בישראל ובעיקר בירושלים, הובילו להמשך התחזקות הדולר מול השקל אשר הגיע לקו נקודת ההתנגדות ב- 3.85 שקל לדולר. מגמה זו צפויה להימשך כל עוד לא תירשם רגיעה במצב הביטחוני והן עד אשר לא יושלם אישור התקציב לשנת 2015.

נתוני המאקרו השבוע בארה"ב:
המכירות הקמעונאיות עלו בחודש אוקטובר ב- 0.3% בחודש כאשר הצפי עמד על עלייה של 0.2%.
מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישגן ממשיך לטפס לשיאים חדשים כאשר בחודש נובמבר נרשמה הקריאה הגבוהה ביותר מאז יולי 2007. המדד טיפס מרמה של 86.9 נקודות לרמה של 89.4 נקודות, כאשר הצפי היה לקריאה של 87.5 נקודות.
המלאים העסקיים עלו בחודש ספטמבר ב- 0.3% כאשר הצפי היה לעליה של 0.2%.
מדד האמפייר (פעילות יצרנית בניו יורק) עלה בחודש נובמבר מרמה של 6.17 נקודות לרמה של 10.16 נקודות, הצפי היה לקריאה של 12 נקודות.
הייצור התעשייתי ירד בחודש אוקטובר ב- 0.1% כאשר הצפי עמד על עליה של 0.2%. נתוני חודש ספטמבר עודכנו כלפי מטה מעליה של 1% לעליה של 0.8%.
התפוקה התעשייתית עלתה בחודש אוקטובר ב- 0.2% בהתאם לצפי. נתוני חודש ספטמבר עודכנו מטה מעליה של 0.5% לעליה של 0.2%.
התחלות הבניה בחודש אוקטובר ירדו ב- 2.8% כאשר הצפי עמד על עליה של 0.8%. נתוני חודש ספטמבר עודכנו מעלה מעליה של 6.3% לעליה של 7.8%.
באישורי הבניה נרשמה עליה של 4.8% בחודש אוקטובר, כאשר הצפי עמד על עליה של 0.9%. נתוני חודש ספטמבר עודכנו מעלה מעליה של 1.5% לעליה של 2.8%.

נקודת תמיכה: 3.76 ₪ לדולר ו- 3.71 ₪ לדולר.
נקודת התנגדות ב- 3.897 ₪ לדולר ואחריה ב- 3.98 ₪ לדולר.

אירו-דולר
נתוני צמיחה טובים במעט מהצפי ומספר נתוני מאקרו טובים ברחבי היבשת האירופית עצרו את החלשות האירו מול הדולר בשבוע האחרון.

נתוני המאקרו באירופה:
מדד המחירים לצרכן בגוש האירו עלה ב- 0.4% בשנים עשר החודשים האחרונים.
התמ"ג בגוש האירו ברבעון השלישי עלה ב- 0.2% כאשר הצפי עמד על 0.1%. הצמיחה לרבעון השני עודכנה מ- 0% ל- 0.1%.
סקרי ה- ZEW בגרמניה לחודש נובמבר היו חיוביים. סקר המצב הנוכחי רשם עליה מ- 3.2 נקודות ל- 3.3 נקודות כאשר הצפי עמד על קריאה של 1.7 נקודות. סקר הציפיות העסקיות רשם עליה ממינוס 3.6 נקודות ל- 11.5 נקודות כאשר הצפי עמד על קריאה של 0.5 נקודה.
מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה ב- 0.1% בחודש אוקטובר, בהתאם לצפי. מדד המחירים לצרכן בשנים עשר החודשים האחרונים מסתכם ב- 1.3%.

נקודת תמיכה: 1.206 דולר לאירו.
נקודת התנגדות: 1.318 דולר לאירו.

תחזיות מאקרו לשבוע הקרוב:
השקעה מומלצים לפי רמות סיכון
תיק מייצג: ללא שינוי.
תיק ספקולטיבי : ללא שינוי.

ניתוח זה הוכן ע"י בנק אגוד לישראל בע"מ, לשימוש עובדיו ועובדי חברות הבנות שלו ולשימוש לקוחות של הבנק בכפוף להסתייגויות הבאות:
הניתוח הינו רכושו הבלעדי של הבנק. המידע ששימש את הבנק בהכנת ניתוח זה, הגם שהינו ממקורות שלפי ידיעת הבנק הינם מהימנים, אינו באחריותו. אין לראות בניתוח זה משום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או כל מצג שניתן על מנת שגורמים מחוץ לבנק יסתמכו עליו. כל הסתמכות על ניתוח זה תעשה על אחריותו של המשקיע בלבד. אין לעשות שימוש כלשהו, למסור, להעביר, להביא לידיעה, להעתיק, לצלם, לשכפל, לצטט, לפרסם, במישרין או בעקיפין, בכל אופן או שיטה בין בדפוס בצילום בהקלטה בהעתקה מכנית או אלקטרונית בתמורה או שלא בתמורה, את ניתוח או חלקים ממנו, לרבות, ממצאים, מסקנות והערכות הכלולות בו, ללא קבלת אישור בכתב מהבנק.הבנק ו/או חברות בנות שלו ו/או חברות הקשורות אליו (להלן: התאגידים) ו/או בעלי שליטה ו/או בעלי עניין במי מהם, עשויים להחזיק עבור עצמם ו/או עבור מי מלקוחות התאגידים הנ"ל מניות של מי מהחברות, ו/או עשויים להיות בעלי שליטה ו/או בעלי עניין במי מהחברות. כמו כן עשויים מי מהנ"ל לפעול בניירות הערך של מי מהחברות על בסיס יומי או אחרת, לפעול מעת לעת במכירתן ו/או ברכישתן חרף האמור בדוח זה.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il