TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אופנהיימר על הפתעה חיובית בדו"חות אפל


סקירה של האנליסט סרגיי וסצ'ונוק מאופנהיימר על דוחות אפל
אפל פרסמה את דוחותיה מובילת ענף הטכנולוגיה חברת אפל (AAPL), המדורגת באופנהיימר בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 115$. הדוחות של אפל הם בעלי חשיבות גדולה במיוחד הן עבור מגזר הטכנולוגיה ומדד הנאסד"ק (החברה מהווה לבדה נתח של כ-14% במדד ה-Nasdaq 100) והן לשוק המניות האמריקאי כולו, במיוחד בסביבה התנודתית הנוכחית.

אפל מפרסמת את דוחותיה בתזמון מעניין, תקופה קצרה לאחר השקת מספר מוצרים ושירותים חדשים. בתקופה האחרונה החברה השיקה את הטלפונים הסלולריים iPhone6 ו-iPhone6 Plus (בעלי מסכים גדולים של 4.7 ו-5.5 אינץ' בהתאמה), הוציאה שדרוג למערכות ההפעלה לסמארטפונים (iOS 8) ולמחשבים (OS X Yosemite), השיקה שירות תשלומים אלקטרוניים חדש ((Apple Pay ואת השעון Apple Watch, הוציאה דגם חדש של אייפד ועוד. אין ספק כי שלל השקות משמעותיות אלו היה אמור להטיב עם דוחות החברה, ובכך הציפיה היתה מלכתחילה חיובית. בכל זאת, החברה הצליחה לספק הפתעה חיובית גם לעומת ציפיות גבוהות אלו.

הכנסות אפל ברבעון הרביעי הפיסקלי 2014 (המסתיים בספטמבר) הסתכמו בכ-42.1 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של כ-12% ומעל הקונצנזוס של 39.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה ל-1.42$ למניה, צמיחה שנתית של 20%, וגם כן מעל הקונצנזוס של 1.31$. הרווח הגולמי ברבעון היה 38%, בהתאם לקונצנזוס וברף העליון של תחזיות החברה (37%-38%). נציין כי המכירות מחוץ לארה"ב היוו נתח גבוה של כ-60% מהכנסות אפל, אך למרות זאת לא נפגעה החברה מתהליכי התחזקות הדולר מול שער המטבעות בעולם, בשונה מחלק מהחברות הגלובאליות שפרסמו את דוחותיהן בעונת הדוחות הנוכחית (לדוגמא, חברת IBM שפרסמה אתמול דוחות גרועים במיוחד). עוד חשוב לציין כי ההפתעה החיובית בתוצאות אפל הגיעה למרות חולשה מסויימת במכירות בסין (שצמחו בקצב זעיר של 1% בלבד לעומת הרבעון המקביל), זאת כתוצאה מהמתנת הצרכנים הסיניים להשקת מכשירי האייפון בחדשים בסין. במסגרת ההשקה, מכשירי ה-iPhone 6 / 6 Plus הושקו ב-9 מדינות לקראת סוף הרבעון (19 בספטמבר) כאשר כבר בסופשבוע הראשון נמכרו למעלה מ-10 מיליון מכשירים (!). ב-22 בספטמבר הושקו המכשירים בעוד 22 מדינות, אך לא בסין – ואילו ההשקה בסין היתה רק כעבור חודש לאחר ההשקה בארה"ב – בתאריך ה-17 באוקטובר (כלומר, כבר ברבעון הבא).

בתמהיל המוצרים, אפל מכרה הרבעון כ-39.3 מיליון מכשירי אייפון, מעל הצפי ל-38 מיליון יחידות, וצמיחה של כ-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מכירות מכשירי האייפד המשיכו להפגין חולשה, בדומה לרבעונים הקודמים, נוכח התחרות ממכשירי אנדרואיד זולים (אם כי, אייפד הוא עדיין הטאבלט הנמכר בעולם), עם מכירות של 12.3 מיליון יחידות, נמוך מהצפי ל-13 מיליון יחידות (ירידה שנתית של 13%). מכירות מחשבי ה-Mac הפגינו דווקא חוזקה, ורשמו רבעון שיא חדש עם מכירות של 5.5 מיליון מחשבים, מעל הצפי של 4.75 מיליון, צמיחה שנתית מרשימה של 20% (וזאת כנגד מצב הדעיכה בשוק המחשבים כולו, שהתכווץ בכ-2% לעומת הרבעון המקביל!).

במהלך הרבעון ייצרה אפל כ-13.3 מיליארד דולר מזומנים מפעילות שוטפת. נכון לסוף הרבעון לחברה הייתה קופת מזומנים של כ-155 מיליארד דולר (כנגד חוב של כ-35 מיליארד דולר), כלומר מזומנים נטו של כ-20$ למניה (20% משווי שוק). החברה הכריזה על דיווידנד רבעוני של 0.47$ למניה, המשקף תשואה שנתית של 1.9%.

גם התחזית לרבעון הבא, הרבעון החזק של השנה, הפתיעה לטובה. הנהלת אפל צופה ברבעון הבא הכנסות בטווח 63.5-66.5 מיליארד דולר (מעל הקונצנזוס של 63.4 מיליארד דולר), כלומר צמיחה שנתית של כ-13% לפי אמצע טווח התחזיות. הרווח הגולמי צפוי להיות בטווח של 37.5%-38.5%, בדומה לצפי, וזאת למרות שינויים משמעותיים בתהליכי הייצור והלוגיסטיקה בעקבות ההשקות החדשות (תהליכים שבעבר העיקו על שולי הרווחיות של אפל). הרבעון הקרוב צפוי להנות בצורה משמעותית ממכירות האייפונים החדשים בעלי מסך גדול, שאמורות להוביל לגידול בנתח השוק של אפל מול מתחרותיה, במיוחד סמסונג הקוריאנית (שכבר פרסמה לאחרונה אזהרת רווח קשה). אין ספק כי לצרכנים הסיניים תהיה השפעה משמעותית על נתוני המכירות ברבעון הבא (כאמור, הרבעון הראשון של מכירות מכשירי iPhone 6/6 Plus בסין), וגם לאחר מכן. חשוב להדגיש כי הצרכנים הסיניים אוהבים מכשירי סמארטפון עם מסכים גדולים (והנם הצרכנים העיקריים של מכשירי ה-Phablet), ובכך ניתן לצפות למכירות ניכרות גם של מכשירי ה-6 Plus (מסך של 5.5 אינץ').

מניית AAPL מדורגת ב-Outperform באופנהיימר ומהווה לדעתנו אחזקת ליבה בענף הטכנולוגיה, הן בשל הצלחה עסקית כבירה המלווה בשיעורי צמיחה גבוהים בהכנסות וברווחיות, והן לאור תמחור נמוך יחסית. מניית AAPL נסחרת, בנטרול מזומניה, במכפילי רווח של 12.4 ו-11 לתחזיות 2014 ו-2015 בהתאמה, ובכך נמנית בין המניות הזולות בענף הטכנולוגיה ובשוק כולו. לשם השוואה, מכפיל הרווח הממוצע בענף הטכנולוגיה של מדד ה-S&P500 לשנת 2015 עומד על 13.6, ומכפיל הרווח של המדד הרחב עומד על 14.4.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il