TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

Biop Medical מישראל עלתה לגמר תחרות חדשנות רפואית במרכז עולמי לחקר סרטן בקליבלנד


פיתחה סורק אופטי לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם על תשתית פלטפורמת Bluemix של IBM
חברת Biop Medical הישראלית, המפתחת טכנולוגיית מכשור רפואי משולב ענן מחשוב, לאיתור וגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, היא אחת מארבע חברות העולות לשלב הגמר בתחרות החדשנות הרפואית העולמית של המרכז הרפואי של קליבלנד, אוהיו, שתיערך בשבוע הבא. החברה נבחרה מתוך מאות מיזמים רפואיים מכל העולם אשר השתתפו בשלבים המוקדמים של התחרות.
Biop Medical מבססת את תהליכי ניתוח התמונה, ארכוב הצילומים והניתוח האנליטי של תמונות הדמיה, על טכנולוגיות הענן של IBM, ובראשן פלטפורמת Bluemix, המציעה סביבת פיתוח גמישה וממשקי יישומים (API) למערכות בסיסי נתונים, ניתוח אנליטי ועוד. החברה משתתפת במחזור הראשון של תוכנית ההאצה של IBM בישראל, IBM Alpha Zone, התומכת בפיתוחים חדשניים של חברות בסביבת ענן.
"הייעוץ, ההדרכה והליווי של צוות יבמ במסגרת תוכנית ההאצה סייעו רבות בתהליכי החשיבה והתכנון של ארכיטקטורת הפתרון ובבניית תשתית ה-IT", אומר אילן לנדסמן, היזם ומנכ"ל חברת Biop Medical. "אין ספק שיש ערך רב בשיתוף פעולה טכנולוגי ועסקי ארוך טווח לשני הצדדים ואת הניצנים אנו רואים כבר היום", מוסיף לנדסמן.
המכשיר הרפואי אותו מפתחת Biop Medical מסוגל לנטר את רקמות צוואר הרחם, בעזרת מערכת אופטית בהפרדה גבוהה במיוחד. התמונות המתקבלות נשלחת לענן של IBM – שם פועלת תוכנה ייחודית המסייעת לגינקולוג באבחון מוקדם של רקמות טרום-סרטניות ורקמות סרטניות, בזמן אמת. המערכת הקטנה והזולה לרכישה ולתפעול, מביאה עימה יתרונות קליניים ברורים בהשוואה לטכנולוגיות אבחון קיימות – בעיקר בזכות העבודה בזמן אמת.
הפיתוח מבוסס על מחקרים שהוכיחו כי רקמות בריאות ורקמות נגועות מציגות מאפיינים שונים אלה מאלה, אותם ניתן לזהות בעזרת טכנולוגיות אופטיות וטכנולוגיות הדמיה. הפתרון של Biop Medical משלב כלים לזיהוי מאפיינים שונים אלה, וניתוח המידע המתקבל בסריקה האופטית מאפשר להציג אבחנה מדוייקת ולהצביע על המיקום המדוייק של אזורים נגועים ע"י סקירה במעבר אחד.
"המערכת שלנו יודעת לתרגם את החותם האופטי יחסית למצב הרקמה של צוואר הרחם", מסביר לנדסמן. "היא מזהה את המתאם בין החותם האופטי למצב הרקמה הביולוגית, ושולחת את המידע הזה אל סביבת הענן של IBM. שם, פועל האלגוריתם המבצע את תהליך הניתוח של התופעות השונות, והפיענוח מתקבל בתוך דקות ספורות. בתוך העבודה השוטפת, ובמסגרת הענן, הולך ונבנה בסיס נתונים של המידע הגולמי. כלים ייחודיים של IBM מבצעים ניתוח אנליטי של התמונות המתקבלות, ויודעים גם לחזות סיכונים עתידיים ולהמליץ על בדיקות נוספות".
אילן לנדסמן מאמין, כי המערכת תאפשר להציע לנשים תוכניות מניעה ומעקב רצוף לזיהוי סרטן צוואר הרחם גם במדינות שאינן מנהלות כיום תהליך מסודר ברמה כלל-ארצית בתחומים אלה, דוגמת הודו או מדינות באפריקה. ברובד הבא, סוללת המערכת גם את הדרך להפעלת שירותי רפואת מומחים מרחוק – כאשר התמונות הנאגרות בבסיס הנתונים נשלחות לניתוח באתר מרוחק. כך, אפשר גם להשוות כל בדיקה מול מיליוני בדיקות אחרות – ולהציע רמת דיוק משופרת בתהליכי האבחון.
Biop Medicalנוסדה בשנת 2013, פעלה במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי, בחממת טרגטק, והשתלבה בתוכנית ההאצה של IBM. החברה מאגדת צוות מנוסה של מומחים בתחומי המחקר הביולוגיה המולקולרית והאופטיקה, בצד מומחים ברפואת נשים ,חוקרים מתחום הרפואה ומהנדסים. החברה השלימה את פיתוח אב הטיפוס של מכשיר הסריקה, ובימים אלה היא מנהלת ניסויים קליניים בארץ ובאירופה. בנוסף היא מקימה את מערכת הענן המיועדות לתמוך ביישומי האבחון, הארכוב והניתוח האנליטי.
לדברי דרור פרל, מנהל קבוצת הטכנולוגיות הגלובליות ב-IBM (GTU) מהווה Biop דוגמא מצויינת לאופן שבו יכולים מפתחים להשתמש ב- Bluemix, "העבודה בפלטפורמה זו משחררת את המפתח מהצורך להתמודד עם ניהול התשתית ומתלות האירוח של הפתרון, ובאופן מעשי היא מתמקדת בחוכמה, במה שחשוב – ליבת הפיתוח של היישום", אומר פרל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il