TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כלל ביוטכנולוגיה תובעת את היפיריון בכ-200 מיליון דולר


בגין גרימת נזק והפרת ההסכם עמה
היפיריון, שרכשה את אנדרומדה, הודיעה על הפסקת פיתוח התרופה בהחלטה חפוזה ובלתי שקולה. התביעה אינה עוסקת בחשדות המיוחסים לאנדרומדה.

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה הודיעה היום (ב') על הגשת תביעה כנגד חברת התרופות היפיריון (sTherapeutic Hyperion) בבית משפט בדלאוור שבארצות הברית, בגין גרימת נזק, הפרה של ההסכמות בין שתי החברות והתנהגות חפוזה ובלתי מקובלת מסחרית.

התביעה הוגשה בעקבות הודעתה של היפיריון כי היא מפסיקה את פיתוח ה-277DiaPep, תרופה לסוכרת נעורים המבוססת על פיתוח של מכון ויצמן, שאותה מפתחת "אנדרומדה ביוטק". אנדרומדה הייתה חברת בת של כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) בשותפות עם חברת "טבע", ונרכשה מידיה בחודש יוני 2014 לאחר בדיקות נאותות כמקובל. היפיריון טענה כי יש בידיה עדויות לכך שעובדים באנדרומדה ביצעו לכאורה מניפולציה בניתוח תוצאות ניסוי 3 Phase שביצעה אנדרומדה, במטרה להשיג תוצאות משופרות בניסוי.

התביעה שהגישה כלל תעשיות ביוטכנולוגיה אינה עוסקת באמיתות המעשים המיוחסים לעובדי אנדרומדה, שכן בשלב זה – בהיעדר מידע מלא, עצמאי ומבוסס – אין בידי החברה להעריך טענות אלה. אם טענות אלה נכונות, הרי שכת"ב תהיה מהנפגעות העיקריות. לפיכך, כתב התביעה עוסק בהתנהלותה של היפיריון ובנזקים שגרמה לכת"ב.

לפי כתב התביעה, היפיריון קיבלה החלטות חפוזות ובלתי שקולות והודיעה על הפסקת פיתוח התרופה מבלי שהשלימה את הבדיקות המתחייבות ותוך התעלמות מהפוטנציאל להצלחת הניסויים הבאים ומהאפשרות לספק פתרונות לצרכים הרפואיים בתחום הסוכרת, שאין להם מענה יעיל.

כת"ב תובעת מהיפיריון פיצויים ישירים בסך למעלה מ-200 מיליון דולר, בגין הפרה של ההסכמים עמה וגרימת נזק משמעותי לחברה. כזכור, מתוך אמונה בעתיד התרופה הסכימה כת"ב לקבל מהיפיריון תשלום נמוך יחסית במעמד המכירה ואת היתרה בתשלומים מבוססי אבני דרך ומכירות עתידיות של התרופה. לפיכך, הפרת הסכם המכר מצד היפיריון פגעה כלכלית בכת"ב, הובילה לירידת שווי השוק שלה. זאת, תוך הפרה של התחייבויות היפיריון לעשות את כל שנדרש כדי לפתח את התרופה ומבלי לשקול כראוי את החלופות.

בנוסף לתביעה, במעמדה כבעלת מניות של היפיריון, מתכוונת כת"ב לפנות להיפיריון בדרישה שתספק לה את כל המסמכים הקשורים להחלטתה להפסיק בפיתוח התרופה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il