TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה ענפית של BdiCoface


הישראלים קונים כלים חד פעמיים בסכום של 450 מיליון שקל בשנה - 60% מהיקף הקניות מתבצע בעונת הקיץ, ובמיוחד לקראת ראש השנה ופסח
היקף הכנסות ענף הכלים החד פעמיים מסתכם בכ-450 מיליון שקל בשנה (לא כולל מע"מ), כאשר בשנה החולפת חל גידול של 9% לעומת השנה שעברה. 60% מהיקף הרכישות של כלים חד פעמיים שמבצעים הישראליים מבוצע לקראת ראש השנה ופסח, זאת לאור הארוחות המשפחתיות הגדולות המבוצעות בתקופות אלו. כך עולה מסקירה ענפית חדשה שערכה חברת המידע העסקי BdiCoface.
להבדיל מהצריכה המוגברת בתקופות ראש השנה ופסח, ב-BdiCoface מציינים כי בחודשים נובמבר עד פברואר קיימת ירידה של עשרות אחוזים במכירות הענף בהשוואה לשאר חודשי השנה. הסיבה לכך היא מיעוט באירועים וחגים, וכן, תנאי מזג אוויר לא נוחים לטיולים המובילים לתנועת לקוחות דלה והיקפי פעילות נמוכים.

בחברת BdiCoface מציינים כי בישראל פועלות כ-220 נקודות מכירה המתמחות בשיווק כלים חד פעמיים ללקוחות הענף. בנוסף לכך, ישנם כ 4,650 נקודות מכירה נוספות בפריסה ארצית (כגון רשתות שיווק מזון, מכולות וכו') המשווקות כלים חד פעמיים כחלק ממגוון תמהיל המוצרים שברשותן.
סך ערך היבוא של כלים חד פעמיים לישראל מסתכם בכ-84 מיליון דולר בשנה, כאשר בשנה החולפת חל גידול של כ-28% בהיקף היבוא. עיקר היבוא מתבצע מהמדינות טורקיה וסין המחזיקות בנתח כספי הנאמד בלמעלה מ-85% מסך ערך היבוא של כלים חד פעמיים לישראל. היקף ההכנסות ממכירת כלים חד פעמיים מיובאים מהווה כ-70% מסך הכנסות הענף ומסתכם בכ-315 מיליון שקל.

התפלגות הכנסות הענף בין יבוא לייצור מקומי
לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת BdiCoface, "ענף הכלים החד פעמיים נמצא בצמיחה, בין היתר לאור המודעות הגוברת ליתרונות השימוש בכלים הללו: קלות השימוש, שיפור בנראות ואיכות המוצרים. כל אלה, הביאו לכך שהכלים החד פעמיים אינם מספקים מענה פונקציונאלי בלבד, אלא מהווים תחליף לגיטימי לכלים המסורתיים הרגילים, במיוחד בתקופות החגים לפני ראש השנה ופסח, בהם ארוחות החג הגדולות מעלות במיוחד את הצורך בפתרונות זולים ושאינם דורשים 'שטיפה' לאחר הארוחה. כמו כן, נראה כי העלייה ברמת החיים הביאה עימה גידול בצריכת מוצרי הענף (בעיקר כלים חד פעמיים מעוצבים), המשמשים למגוון אירועים כגון ארוחות ואירועים משפחתיים, ימי הולדת, אירועי קונספט בעלי מוטיב מסוים ועוד. נראה כי ישנם לא מעט לקוחות בענף השמים דגש על עיצוב השולחן במטרה להעצים את חווית האירוח".
רוב הקניות – כלים העשויים מפלסטיק

בחברת BdiCoface מחלקים את הענף לשני סוגים עיקריים: כלים חד פעמיים בסיסיים ומעוצבים. היקף הכנסות הענף ממכירת כלים חד פעמיים בסיסיים המיוצרים בארץ מסתכם בכ-108 מיליון שקל בשנה, כ-40% מסך ההכנסות של קטגוריה זו. היקף ההכנסות הענף ממכירת כלים חד פעמיים מעוצבים המיובאים לישראל נאמד בכ-153 מיליון שקל בשנה, כ-85% מסך ההכנסות של קטגוריה זו.
ההיקף השנתי של הכנסות הענף מכלים חד פעמיים העשויים מפלסטיק (בהשוואה לכלים העשויים מאלומיניום, נייר וכו') מסתכם בכ-292.5 מיליון שקל, נתח כספי של כ-65% מסך הכנסות ענף הכלים החד פעמיים.

התפלגות הכנסות הענף לפי חומר הגלם
מוצרי הענף נחלקים ל- 5 קטגוריות עיקריות: כלי אוכל, תבניות ומוצרי אפייה, כלי הגשה, מפות ועיטורי שולחן ומוצרים משלימים. הכנסות קטגוריית כלי האוכל אוחזים בנתח כספי של כ-59% מסך הכנסות הענף, היקף של כ-265.5 מיליון שקל.
סך ההכנסות ממכירת כלים חד פעמיים שאינם מתכלים (זאת בהשוואה לכלים חד פעמיים מתכלים) מסתכם בכ-427.5 מיליון שקל, נתח כספי של כ-95% מסך הכנסות הענף.

התפלגות הכנסות הענף לפי קטגוריות מוצרים
בחינת הכנסות הענף לפי ערוץ מכירה מעלה כי הכנסותיהן של רשתות שיווק המזון מסתכמות בכ-223.6 מיליון שקל בשנה, נתח כספי של כ-50% מסך הכנסות הענף.

בחברת BdiCoface מציינים עוד כי בישראל פועלות כ 4,870 נקודות מכירה של כלים חד פעמיים, כאשר רשתות שיווק המזון בענף מחזיקות בנתח כמותי של כ-19% מתוכן, כ-950 נקודות מכירה. מספר החנויות המתמחות במכירת כלים חד פעמיים הממוקמות באזור המרכז והשרון נאמד בכ-95 חנויות, נתח כמותי מצרפי של כ-43% מסך החנויות המתמחות בענף.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il