TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תחרות XPRIZE חדשה של גוגל יוצאת לדרך


פרס של 15 מיליון דולר יוענק לאפליקציה הזוכה

קרןTERRA והיזם הסדרתי ינקי מרגלית ילוו את היזמים הישראלים שייגשו לתחרות

התחרות תתמקד בפיתוח אפליקציות אנדרואיד ללימוד קריאה, כתיבה ומתמטיקה המיועדות לילדים במדינות מתפתחות במטרה לצמצם פערים בחינוך

תחרות בינלאומית חדשה של XPRIZE, מנוע היזמות בחסות גוגל, יוצאת היום לדרך ובה צפויים לקחת חלק יזמים מרחבי העולם וגם מישראל. למנצחים בתחרות יוענק פרס בסך 15 מיליון דולר.
מי שילוו את היזמים הישראלים שייגשו לתחרות יהיו אנשי קרן הון הסיכון TERRA Venture Partners והיזם הסדרתי ינקי מרגלית. ד"ר רועי צזנה, עתידן וחוקר בסדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב, ישמש כשגריר של XPRIZE בארץ.
תחרות ה-XPRIZE המוכרת ביותר עד כה היא התחרות להנחתת חללית על הירח, בה לוקחת חלק גם הקבוצה הישראלית Space IL.
TERRA Venture Partners הינה קרן הון סיכון ישראלית המבצעת השקעות אימפקט ואף מפעילה את החממה הטכנולוגית TerraLab. במסגרת שיתוף הפעולה עם XPRIZE, העומדים בראש הקרן, ובכלל זה ברק גולדשטיין, ד"ר אסטורה מודנה, ד"ר הרולד וינר ואורן כוכבי ייעצו ליזמים, יסייעו להם בפיתוח הרעיון ובפיתוח הטכנולוגי, יפגישו אותם עם דמויות מפתח בתעשיית ההי-טק והחינוך הישראלית, ועוד.
XPRIZE הינו מנוע יזמי בחסות גוגל (Innovation Engine) שמקיים תחרויות בינלאומיות נושאות פרסים יוקרתיים. המשתתפים בתחרות מותחים את הגבולות הידועים לנו כיום על מנת לשנות את העולם לטובה.
השנה החליטו ב-XPRIZE כי הפרס יינתן לקבוצה שתפתח אפליקציית אנדרואיד שבאמצעותה יוכלו ילדים במדינות מתפתחות ללמוד קרוא וכתוב וגם מתמטיקה, מה שצפוי לצמצם את הפערים החינוכיים ולהגדיל את הסיכוי של מיליוני ילדים לעתיד טוב יותר. התחרות קצובה בזמן ובמהלכה יבחרו חמש קבוצות פיינליסטיות שיקבלו כל אחת מיליון דולר על מנת לערוך פיילוט. הפיילוט יערך בכפרים מרוחקים במדינות עולם שלישי ובמסגרתו יבחנו האפליקציות הלימודיות שיפותחו על ידי הקבוצות הנבחרות.
ברק גולדשטיין, שותף בקרן Terra Venture Partners: "מדובר באחת התחרויות המרתקות והיוקרתיות ביותר בעולם ותעשיית הסטארט-אפים הישראלים כבר הוכיחה שיש לה מקום בצמרת. אנחנו מאמינים שיש מקום לעודד את היזמים להשתמש ביכולות יוצאות הדופן של התעשייה המקומית לטובת מיזמים שיש להם פוטנציאל לשנות את העולם. כקרן שמובילה את תחום השקעות האימפקט בישראל, אנו גאים ושמחים ללוות את היזמים הישראלים באתגר חינוכי משמעותי שיכול לשנות את פני הלמידה של מיליוני ילדים".
ד"ר רועי צזנה, עתידן וחוקר בסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון באוניברסיטת תל אביב: "במצב האופטימלי אנחנו רוצים לראות אפליקציות צעירות, תוססות ומעניינות, בדומה לתוכנות שמושכות כל כך את קהילת הגיימרים הענקית ברחבי העולם. אם נצליח להפנות את החריצות של הגיימרים לכיוון החינוכי אני מאמין שנראה שינוי כלל עולמי בשיטות הלימוד. כיום, כל ילד שהולך לבית ספר ויושב מול הלוח בין קירות אפורים עושה למעשה מסע אל העבר. את זה חייבים לשנות".
תחרויות ה-XPRIZE מתמקדות בבעיות שעד כה האמינו כי אין להן פתרון, או שאין להן נתיב ברור לפתרון. עד כה הוכח באופן מדיד כי הכספים המופנים על ידי הקבוצות המתחרות והגופים התומכים המלווים שלהם למחקר ופיתוח של התחום בו נערכת התחרות, עולים על פי 5 מהסכום המוצע כפרס. המוטו של XPRIZE הוא "תחשוב גדול. תרוויח בגדול" והשאלה שמנחה את המנוע היזמי היא "האם יש לך את מה שנדרש על מנת לשנות את העולם"?".
XPRIZE פרסם היום באתרו את התנאים של התחרות החדשה: ההרשמה לתחרות בנושא לימוד גלובלי תימשך 6 חודשים. לקבוצות הנרשמות יהיו 18 חודשים לצורך פיתוח הפתרון שלהן. בשלב זה יערך חצי הגמר וחודש לאחר מכן יבחרו 5 הקבוצות הפיינליסטיות שכל אחת מהן תקבל מיליון דולר על מנת לבצע פילוט באיזור כפרי במדינה מתפתחת בה השפה הרווחת היא אנגלית, כאשר בכל פיילוט ישתתפו 3,000 ילדים בין הגילאים 5-12. הקבוצה שהאפליקציה שלה תוכיח כי הובילה למיומנות הגבוהה ביותר בלימודי קראיה, כתיבה ומתמטיקה תזכה בפרס של 10 מיליון דולר ותתאפשר להורדה בחינם בעולם כולו.
קרן Terra Venture Partnersהוקמה בשנת 2007 על ידי ד"ר אסטורה מודונה, פיסיקאי בעל 12 שנות ניסיון בהשקעות הון סיכון וד"ר הרולד וינר, כימאי שניהל את תחום המו"פ והפיתוח העסקי בחברות כימיה ולאחר מכן ייסד חממות טכנולוגיות וקרן פרטית להשקעות בנושא חומרים טבעיים וכימיה ירוקה.
הקרן משקיעה במיזמים בכל השלבים, החל מ-Pre-seed ועד לשלב ה-Growth. רוב החברות שבהן השקיעה הקרן התקדמו לגיוסי המשך משמעותיים וארבע מתוכן אף בעלות הכנסות משמעותיות והסכמי שת"פ עם חברות מובילות שוק בעולם להטמעה ומכירה של השירותים והמוצרים שלהן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il