TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס: תוצאות טובות לטבע ברבעון, אך כל עוד נושא הקופקסון הגנרי ממשיך להיות פתוח


רמת הסיכון בהשקעה בחברה גבוהה מדי
האנליסט גלעד אלפר מגיב לפרסום דו"חות חברת טבע לרבעון השני. לדבריו, התוצאות הן פחות או יותר בהתאם לצפי, אך כל עוד נושא הקופקסון הגנרי ממשיך להיות פתוח, ולמרות החדשות הטובות לאחרונה, רמת הסיכון בחברה גבוהה מדי, ולאור זאת הוא מותיר את ההמלצה "תשואת שוק".

המכירות עלו 2.0%, הרווחיות הגולמית ירדה מעט
הירידה ברוב עסקיה של טבע היא מבנית בטווח הארוך, לדעתנו. אך הרבעון השני היה חיובי עם עלייה של 2.0% במכירות לעומת שנה שעברה. המכירות של תרופות גנריות לארה"ב קפצו ב-10% בעיקר בשל השקות חדשות. המכירות לאירופה ירדו ב-2% בין היתר בשל יציאה ממוצרים לא רווחיים מספיק. יש לציין כי גם בארה"ב וגם באירופה אנחנו רואים המשך מגמה מהרבעון הראשון של השנה. בשאר העולם המכירות הגנריות עלו ב-4% בעיקר בשל סיבות חד פעמיות. הרווחיות הגולמית ברבעון הייתה 58.0% לעומת 58.7% וזאת בעיקר בשל ירידה של 12% במכירות קופקסון.
יש לציין שהוצאות מכירה ושיווק ירדו מ-19.8% מהמכירות לפני שנה ל- 18.1% ברבעון.

ההמרה לקופקסון תלת שבועי מתנהלת בהצלחה אך עדיין חוסר הוודאות גבוה
מכירות הקופקסון בעולם ירדו ב-12%, ובארה"ב הירידה הייתה אף יותר חדה, ב- 19%. אולם המציאות אינה גרועה כמו המספרים. נתח השוק של הקופקסון בארה"ב אמנם ירד בכ-3 נקודות אחוז משנה שעברה אך לעומת הרבעון הראשון הירידה הייתה קטנה - מ-32.5% ל-32.2%, כלומר יש התייצבות מבחינת נתח שוק. בנוסף, הרבעון היה יוצא דופן בגלל תנודתיות במלאים כתוצאה מההשקה של הקופקסון התלת שבועי. ההמרה לקופקסון התלת שבועי מצליחה עם 51% מהמרשמים כיום בתרופה המשופרת וטבע מצפה שעד סוף השנה האחוז יגיע לכ-65%.

בנושא הקופקסון הגנרי, ברור שאישור FDA אפשרי לגרסה גנרית הוא אירוע קרדינאלי הרבה יותר מהרבעון או כל פעולה שהחברה יכולה לעשות בטווח קצר (חוץ אולי מרכישת ענק). אם ה-FDA יאשר גרסה גנרית ללא ניסויים קליניים, כל השקה שתהיה, היא כמובן השקה בסיכון ולכן יש להניח שההנחה שתוצע לעומת הגרסה המקורית תהיה צנועה ובהתאם לכך, הנזק לטבע יהיה מתון. כמובן שאם טבע תפסיד בקרב הסופי על הפטנטים לקראת סוף 2014, האפקט של הגרסה הגנרית יעלה בצורה חדה בד בבד עם עומק ההנחה.

טבע מעלה מעט את התחזית השנתית ומשלמת דיבידנד כרגיל
בניכוי הוצאות משפטיות החברה ייצרה תזרים מזומן שוטף של 1.25 מיליארד דולר ברבעון, גבוה ב- 378 מיליון דולר משנה שעברה. טבע הודיעה על דיבידנד רגיל של 1.21 שקל למניה. החברה העלתה מעט את טווח התחזית ל-2014 (בהנחה שאין השקה של קופקסון גנרי) מטווח של 4.8-5.1 דולר למניה לטווח של 4.9-5.1.

עדיין חוסר וודאות ברמה גבוהה
כל עוד נושא הקופקסון הגנרי ממשיך להיות פתוח, ולמרות החדשות הטובות לאחרונה, אנחנו ממשיכים לטעון שרמת הסיכון בחברה היא גבוהה מדי ואנו ממליצים "תשואת שוק."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il