TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לחץ נפשי ועלייה בסוכר


נכתב על ידי מומחי מרכז DMC לטיפול בסוכרת
בשבועות ובימים האחרונים חווינו התרחשויות ואירועים קשים לצד עומס תקשורתי וחלקי אינפורמציה, כל אלו התחברו יחדיו וציירו לאזרחי המדינה תמונה לא פשוטה.
גיוס המוני חיילים, יירוט טילים, מדינה שלמה מצאה עצמה מתמודדת עם מציאות עגומה, אזעקות "צבע אדום", חיפוש מחסה, שינוי שגרה ובעיקר חוסר יכולת לשלוט במצב.

בהמשך לכך, אזרחים רבים נאבקים עם פחדים ולחצים נפשיים כבירים, ובפרט אצל למעלה מחצי מיליון סוכרתיים שיש בישראל.
מצבי חירום גורמים ללחץ נפשי ומלווים בדרך כלל בפחד, עליה בלחץ דם ועליה ברמות הסוכר בדם. הלחץ הנפשי מלווה גם בהיבטים התנהגותיים רבים בהם שיבוש בשגרת החיים, אכילת יתר, שכחה ליטול תרופות ואי ביצוע פעילות גופנית. הצורך ההכרחי בשמירה על כל המרכיבים הללו יחד ולחוד מפנה את מקומו לנוכח התמודדות הפרט עם גורמי הלחץ. בד בבד, ככל שמצב הדחק ממושך יותר או חוזר על עצמו מספר רב של פעמים כך נוצרות תופעות לוואי קשות יותר.

ההתמודדות עם הלחץ, במיוחד עבור סוכרתיים, עשויה להיות קריטית לשמירה על בריאות תקינה ורמות סוכר מאוזנות בדם. מומחי מרכז DMC לטיפול בסוכרת נותנים כמה טיפים להתמודדות עם המצב, וכיצד בכל זאת אפשר להירגע ולשמור על איזון הסוכר בדם:

להתמודד עם הלחץ הנפשי: חשוב להבין שסוכרת היא מראה למצב הנפשי שלנו, כלומר – במצבי לחץ רמות הסוכר יכולות לעלות. לכן, חשוב להיות מודעים לכך ולצפות לרמות סוכר גבוהות מהרגיל, וכמובן לנסות להירגע. ניתן להירגע מהמתח גם דרך שיחות עם קרובים או אנשי מקצוע.

לשים לב למינון אינסולין: אלו המטופלים באמצעות אינסולין, אולי יצטרכו לעלות את המינונים בין 10%-20% מהמינון הרגיל. חשוב להבהיר כי במצב של סטרס קצר, אין צורך למהר ולהזריק אינסולין כשרמת הסוכר בדם עולה. רק במידה ורמת הסוכר עולה לערכים גבוהים מעל 250-300 למשך זמן של 5 דקות לערך אפשר להזריק מספר יחידות של אינסולין מהיר.

להקפיד על התזונה: ידוע שבמצבי לחץ, פחמימות הן מקור מרגיע ומנחם, ורבים מאיתנו אוכלים כחלק ממה שנקרא "אכילה רגשית" כדי להסיח את דעתנו ולהירגע. לכן, מומלץ לשים לב לכמות הפחמימות הנצרכת ולנשנש יותר ירקות וגבינות, כדי לא להוביל לעלייה חדה מידי ברמת הסוכר בדם. בנוסף, למי שמטופל רק באמצעות טיפול פומי (כדורים), מומלץ להקפיד על תזונה דלת פחמימות, בכדי למנוע עלייה נוספת של סוכר.

להצטייד בהתאם: מומלץ להכין לעת הצורך תיק עם הטיפול התרופתי, בין אם מדובר באינסולין או תרופות פומיות, מד סוכר וגלוקוז זמין למצבים של שהייה במרחבים מוגנים ולמקרה של נפילת סוכר.
כמובן, שכדאי לנסות כמה שיותר לשמור על השגרה, הן מבחינת התזונה, הפעילויות היום יומיות ועוד, עד כמה שניתן. שיהיו ימים שקטים ובטוחים לכולנו.
הכותבים הם מומחי מרכז DMC לטיפול בסוכרת: פרופ' קרפ הוא אנדוקרינולוג בכיר, ד"ר גלאנט היא אנדוקרינולוגית והמנהלת הרפואית של המרכז וענת טימין היא דיאטנית קלינית מומחית לסוכרת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il