TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מחירי דירות בתמ"א 38/3 צפויים לרדת


שי רונן, מנכ"ל ובעלי חברת MY HOUSE

שי רונן, מנכ"ל ובעלי חברת מאי האוס לשיווק פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית, פונה ליזמים ואומר: "תתכוננו לירידת מחירים, אם אתם מכינים דו"ח אפס ראשוני לפרויקט תמ"א 38/3 היום, במקרה הטוב תצאו לשיווק תוך שנתיים-שלוש מרגע הבדיקות הכלכליות הראשוניות. ועד שזה יקרה המחירים להערכתי צפויים לרדת מהסיבות הבאות:
אחת, ההיצע בפרויקטים של תמ"א גדל וימשיך לגדול באופן משמעותי ויביא להצפה של דירות בבנייני תמ"א – כלומר ההיצע באופן מפתיע יעלה על הביקוש.
שתיים, טבעי לחשוב שככל שהזמן עובר,ככה נחשף הלקוח ליותר פרויקטים של תמ"א 38/3 והמודעות שלו גוברת, לכן הוא מתעניין במוצר הנדל"ני החדש המהווה הזדמנות מעניינת, אולם, בתמ"א 38 זה פועל הפוך.
והסיבה היא, מדגיש רונן, שאין כיום גוף שממתג ומיחצן את נושא התמ"א ויש דיס אינפורמציה בכל הקשור לתמ"א ויותר מזה- מסתבר שעדיין מושרשת תפיסה שלילית ומוטעית, שלא בצדק, של לקוחות הקצה- רוכשי הדירות כי רכישת דירה חדשה בפרויקט תמ"א 38/3 מהווה מעין פשרה מבחינתם. לצערי רק חלק קטן יחסית מן המתעניינים והרוכשים השכילו להבין כי מדובר בהזדמנות נדל"נית כדאית ומשתלמת שכן הם מקבלים דירה חדשה עם ממ"ד, עם לובי, מעלית, חניה וכו' במחיר נמוך בכ-20 אחוזים לעומת דירה חדשה מקבילה באותו אזור.
לעומת רוכש הקצה, אומר רונן, יזם תמ"א השוקד היום על דו"ח אפס, צריך לקחת בחשבון ירידה של בין 7-9% ממחירון השיווק של עוד שנתיים, בהנחה ומחירי הדירות לא ירדו ! והסיכון והכדאיות הכלכלית של הפרויקט היא בבחינת סימן שאלה גדול. רונן מסכם כי לאחר הגל הנוכחי ששטף את ועדות התכנון, החסמים והמגבלות הקשות לא נראה עוד פרויקטים חדשים מסוג תמ"א 38/3 למעט באיזורי פריים לוקיישן דוגמת תל-אביב גבעתיים ורעננה.











טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il