TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בדיקה: מגבלות בנק ישראל גרמו, לנוטל המשכנתה הממוצעת, לשלם כ-140,000 ₪ יותר על המשכנתה


ולהפסד של כ-מיליארדי שקלים לכלל ציבור נוטלי המשכנתאות
עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות: "יד אחת מנסה להוריד עלויות לזוגות הצעירים והיד השניה גורמת להם להוצאות מיותרות של עשרות ומאות אלפי שקלים"

"בנק ישראל ממשיך להפחיד את הציבור בתרחישי קיצון בכל הנוגע למשכנתאות אולם בינתיים המגבלות שהטיל על הלווים עלו עשרות אלפי שקלים לכלל נוטלי המשכנתאות". כך אומרים היום ב- AMG משכנתאות לאור פרסומי תרחישי הקיצון של בנק ישראל. מבדיקה שנערכה בחברה המתמחה בייעוץ וליווי נוטלי משכנתאות עולה כי סדרת הורדות הריבית ב"י שהחלה בשלהי 2008 יחד עם מגבלות הבנק המאפשרות לקחת רק שליש מההלוואה בריבית משתנה גרמה לנוטלי המשכנתאות לשלם, בממוצע, כ-140,000 ₪ יותר בהחזר הכולל של המשכנתה. בחברה אומרים היום כי מדובר בחלם ובעוד משרדי הממשלה מנסים להקל על הזוגות הצעירים, בנק ישראל גורם להם לשלם לבנקים, בפועל ולא בתרחישי קיצון, מאות ואלפי שקלים מיותרים.

על פי מגבלות בנק ישראל מותר לנוטלי המשכנתאות לקחת רק שליש מההלוואה בריבית פריים, ריבית הפריים העומדת כעת על 2.25% בלבד. שליש מהמשכנתה יכול להילקח בריבית קבועה ושליש נוסף בריבית משתנה כל 5 שנים או יותר צמודת מדד. מהבדיקה שנערכה ב - AMG משכנתאות עולה כי נכון להיום ההחזר הכולל לבנקים עבור משכנתה ממוצעת של 700,000 ₪ הנלקחת ל-20 שנה בהתאם למגבלות בנק ישראל עומד על 1,040,256 כאשר340,256 מתוכו הוא הריבית וההצמדה לבנק שתשולם לבנק.

לעומת זאת, ההחזר הכולל עבור אותה הלוואת משכנתה שהייתה נלקחת בתמהיל שהיה פופולארי עד כניסת מגבלות בנק ישראל, דהיינו כ 30% מהמשכנתה הינו בריבית קבועה צמודת מדד ו כ-70% בריבית משתנה היה עומד על 896,144₪ כאשר רק 196,144 ₪ מתוך סכום זה הינו הריבית וההצמדה. דהיינו, מגבלות הבנק עלו לנוטלי המשכנתאות 144,112 ש"ח.

הנטל הכספי בולט עוד יותר למי שהיה רוצה לקחת את מלוא המשכנתה בריבית משתנה ולנצל את רמות השפל הקיימות כיום. ההחזר הכולל לבנק היה עומד במקרה זה על 814,545 , דהיינו 225,711 ש"ח פחות ממה שישלם אותו זוג בהתאם למגבלות בנק ישראל.

לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, המצב כיום הינו אנומלי לחלוטין: "מצד אחד משרד האוצר יוצא מגדרו על מנת להעביר תכנית כלכלית מעוררת מחלוקת של ביטול המע"מ עבור דירה ראשונה לזוגות צעירים תוך ניסיון לחסוך להם עד 250,000 ₪, אולם מצד שני בנק ישראל גורם לאותם זוגות לשלם כ 140,000 ₪ יותר עבור הלוואת המשכנתה. הגיע הזמן שבנק ישראל ומשרד האוצר יגבשו, יחד, תוכנית אפקטיבית ומסונכרנת שתסייע באמת להקלת הנטל על הזוגות הצעירים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il