TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מחירון דירות יד2 – מה קרה לגודל דירת 4 חדרים לאורך 50 השנים האחרונות?


דירה
זינוק של 11.8% בשטחה של דירת 4 חדרים ממוצעת בישראל בתוך 50 שנה
בתוך כ- 50 שנה השתנה טעמו של ציבור רוכשי הדירות הישראלי באופן משמעותי. המוצר הנמכר ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי – דירת 4 חדרים, הפך להיות גדול ומרווח יותר לאורך השנים.

מנתוני מחירון הדירות של אתר יד2 עולה כי שטחה הממוצע של דירת 4 חדרים בין השנים 2011 ועד היום מסתכם ב-104 מ"ר, זאת לעומת שטח של 96 מ"ר עד שנות השישים של המאה הקודמת. מדובר בזינוק של 11.8% בשטחה של דירת 4 חדרים ממוצעת בישראל.

למעשה, מאז שנות השישים הייתה עלייה רצופה בשטח דירת 4 חדרים ממוצעת, כאשר בשנות השמונים חזרה שטחה של הדירה להיות כפי שהייתה עד שנות השישים.
לדברי רועי שגב, סמנכ"ל יד2: "עם השנים המגמה השלטת הייתה להקטין את החדרים על חשבון החלל הציבורי והמשפחתי. במלים אחרות, בעוד שטח החדרים הלך והצטמצם, חדר המגורים, המטבח ואפילו המרפסת הלכו והתרחבו, כך שבסך הכל שטח הדירה הלך וגדל. טעמי הקהל הישראלי השתנו ומה שפעם נחשב סטנדרט היום נחשב קטן מידי".

ניסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ, המציעה בפרויקט שלה בפתח תקווה אפשרות לדירות 4 חדרים מרווחות במיוחד, מסביר כי "הסיבה לגידול בשטחה של דירת 4 חדרים ממוצעת היא הדרישה הגדולה של ציבור הרוכשים למגורים בדירה מרווחת יותר, על פני דירת 5 חדרים אך בעלת שטחי מחייה קטנים יותר. ציבור הרוכשים מעריך כיום הרבה יותר סביבה מאווררת ופתוחה יותר בחלל המגורים העיקרי שלו, וזה מתבטא בסלון גדול יותר. בנוסף לכך, קיימת חשיבות גדולה יותר למטבחים מרווחים, לאור העניין הגובר של האוכלוסייה בבישול איכותי – כפי שעולה מתוכניות הבישול הרבות שהשתלטו על מרקע הטלוויזיה. אם בעבר המטבחים היו צנועים ופשוטים, כיום קיימת דרישה למטבחים מאובזרים ובעלי שטח גדול יותר".

הנתונים נלקחו ממדד של עסקאות רשות המיסים, עפ"י הפרמטרים הבאים:
דירות ארבעה חדרים בלבד, שנמכרו בשנה האחרונה בכל הארץ, בעסקאות הכוללות קונה ומוכר יחיד בלבד, כלומר לא נכללו עסקאות שבהן נמכר רק חלק מדירה או דירה שנמכרה בשותפות. ובניכוי דיווחים חריגים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il