TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק ישראל צריך לנקוט בצעדים חריגים והפחית את שער הריבית שוב כדי לתמוך בדולר


יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות
"במהלך השנים ניו זילנד הייתה למדינה המקדימה להעלות את שער ריבית הבסיס לעומת יתר חברותיה במדינות המערב, כפי שנהגה המדינה רק לאחרונה. כעת הציפייה כי אפשר וכבר בשבוע הבא היא תשוב ותעלה את שער ריבית הבסיס ב-0.25% לעבר 3% על אף נתוני המדד הנמוכים שפורסמו ברבעון הראשון. בצל חופשת חג הפסח יציאת רבים לחופשה, חלה ירידה משמעותית בהיקפי המסחר, כאשר עיקר הפעילות מתאפיינת בעסקאות גידור ותשלומים שוטפים על רקע תחילת הרבעון השני והפעילות. להערכתנו, בנק ישראל מפגין לאחרונה כי הוא המבוגר האחראי בשוק המקומי, ממשיך להילחם את מלחמת התעשייה המקומית במטרה למנוע את קריסתה עם התחזקות השקל אל עבר רמות השפל של שנת 2011, כאשר הדולר יורד אל מתחת לרמת 3.4 שקלים לדולר".

פריימן הסביר כי "בשלב הנוכחי התייצבות הדולר במהלך חודשים ארוכים ברמות שפל היסטוריות מחייבת נקיטת צעדים מיידיים מצד משרד האוצר. גרירת הרגליים שמפגינים משרדי הממשלה נוכח מצוקת התעשייה בכלל והיצואנים בפרט צפויה לבוא לידי ביטוי בנתוני הייצוא התעסוקה והצמיחה. ראוי כי יצרנים מקומיים יטלו יוזמה ויערכו לשינוי בדפוסי בפעילותם ובמעבר משמעותי יותר לייבוא על פני ייצוא מקומי, כאשר כח העבודה המקומי יותאם לשינוי בדפוסי פעילותם. המפעלים נדרשים לגדר את החשיפה המטבעית ולהפגין גמישות בפעילותם בכדי להבטיח את שרידותם לסביבה בה שער החליפין עשוי במהלך השנים הקרובות לנוע לעבר רמות שפל היסטוריות וראוי כי ייערכו לכך מבעוד מועד ובהדרגתיות לאורך הזמן. בתקופה חריגה בה השקל מתייצב ומתחזק לעבר רמות שפל היסטוריות, ראוי כי בנק ישראל ינקוט בצעדים חריגים. כמו כן אותם צעדים נדרשים גם על רקע ההאטה בביקושים בשוק הדיור עם ההכרזה על הצעדים של להטבות לרוכשי דירה ראשונה ולאור נתוני האינפלציה הנמוכה יכול בנק ישראל לפעול לעידוד הפעילות הכלכלית לפגיעה בכדאיות ההשקעה בשקל מצד ספקולנטים ופעילים לטווח קצר כמו גם לצמצום העלויות הכרוכות בפעילותו בשוק המטבע ולהחליט על הפחתת שער הריבית ב-0.25% ובכך לצמצם את פער הריביות לשפל היסטורי".

"בשעה שבארה"ב מצמצם הבנק המרכזי את היקף ההרחבה הכמותית הודיע הלילה נגיד הבנק המרכזי היפני כי מדינתו תמשיך במדיניות ההרחבה הכמותית במטרה להגיע ליעד האינפלציה של 2%, תוך התאמת המדיניות למצב בשטח. מדד טנקן של רויטרס לחודש אפריל שפורסם הלילה ביפן מורה על התאוששות מרשימה בפעילות הכלכלית, כאשר התמ"ג במפעלים רושם רמות שיא שלא נראו מאז אוגוסט 2007. באוסטרליה מדד התנאים העסקיים רשם רמות שיא שלא נראו מזה שנה וחצי תשומת הלב תופנה היום לנתוני מדד המחירים ליצרן הצפויים להתפרסם בגרמניה ונתוני התביעות לדמי אבטלה בארה"ב צפויים להצביע על עלייה קלה. בצרפת יתקיים מכרז האג"ח לטווח קצר ובינוני עד 10 שנים", הסביר עוד פריימן.

"בארה"ב צפוי להתפרסם מדד העסקים של מחוז פילדלפיה בבנק המרכזי האמריקאי לחודש אפריל, שיצביע ככל הנראה על עלייה לעומת הנתון בחודש הקודם", הוסיף.

פריימן התייחס גם ל"פעילות ערה בשוק המניות ביפן ואכזבה בקרב הפעילים לאחר שנגיד הבנק המרכזי וראש הממשלה ביפן לא הכריזו על צעדים נוספים לעידוד הפעילות הכלכלית, גררו לתנודות חדות בשער הין היפני. באירופה על אף החשש בגלישה לדיפלציה וציפייה כי הבנק המרכזי ינקוט צעדים לעידוד הפעילות הכלכלית והייצוא, בין היתר באמצעות החלשת שער המטבע. טרם באו לידי ביטוי בשער האירו אל מול הדולר".

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות הסביר כי "להערכתנו, היצעי אירו צפויים בתחום של סביב רמת 1.388 דולר לאירו. ההתאוששות במחירי הנחושת, לצד ההתאוששות בשוק המניות האמריקאי בשעה שהדולר נחלש קלות בעקבות דברי יושבת ראש ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי האמריקאי, ג'נט ילן, לא באו לידי ביטוי בשוק המניות באסיה, אולם תמכו בהתחזקות שערי המטבעות של המדינות המזוהות כיצואניות של חומרי גלם, אוסטרליה וניו זילנד".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il