TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קבוצת דלק חתמה על הסכם למכירת דלק אירופה בכ-1.7 מיליארד שקל


דלק קבוצה
מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד:"המהלך נעשה בהתאם לתוכנית האסטרטגית של קבוצת דלק להתמקד בתחומי חיפושי הגז ויגדיל את קופת המזומנים של החברה
לדלק אירופה חוב חיצוני של כ-365 מיליון אירו , כך ששוויי העסקה הינו 720 מיליון אירו "

בהמשך לתוכנית האסטרטגית של קבוצת דלק למקד את פעילותה בתחום חיפושי והפקת נפט וגז חתמה החברה על מזכר הבנות מחייב עם קרן השקעות בריטית ( (TDR על מכירת כל המניות בחברת תחנות הדלק "דלק אירופה" הפועלת במדינות בנלוקס וצרפת והמחזיקה בכ- 1,300 תחנות תדלוק וחנויות נוחות תמורת כ-1.7 מיליארד שקל ( 355 מיליון אירו). יצוין כי דלק אירופה מוחזקת 80% על ידי החברה ו- 20% על ידי דלק חברת הדלק הישראלית בע"מ.

ביום חתימת ההסכם ישלמו הרוכשים 90 מיליון אירו ובתום תקופה של שנה ישלמו 90 מיליון אירו נוספים בתוספת 5% ריבית כך שבתום שנה החברה תקבל 50% מהתמורה. 50% הנותרים יועמדו כהלוואה לרוכשים למשך 5 שנים ויישאו ריבית שנתית של 5% אשר ישולמו בסוף תקופת ההלוואה. כל המניות שימכרו יועמדו כבטוחה כנגד ההלוואה.

השלמת העסקה כפופה להשגת אישורים רגולטוריים של הרוכשים וכפופה למספר תנאים מתלים אחרים.

את תהליך המכירה והמשא ומתן להשלמתה ניהל אמיר לנג, סמנכ"ל מיזוגים ורכישות של קבוצת דלק יחד עם בנק ההשקעות מריל לינץ' שייצג את הקבוצה בעסקה.

מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד:" אסטרטגיה של החברה להתמקד בעיקר בתחום חיפושי הגז והנפט באה לידי ביטוי ביומיים האחרונים. אתמול חתמנו על הסכם למכירת 55% חברת הביטוח ריפבליק והיום אנחנו קרובים להשלמת עסקת מכירת דלק אירופה תמורת כ-355 מיליון אירו. יודגש כי לדלק אירופה חוב חיצוני של כ-365 מיליון אירו , כך ששוויי העסקה הינו 720 מיליון אירו. שתי העסקאות הללו יגדלו את קופת המזומנים של קבוצת דלק באופן משמעותי.
מאז תגלית "תמר" ב-2009, הוחלט בהנהלת קבוצת דלק להתמקד בתחום האנרגיה ולממש החזקות בתחומים אחרים: בין השאר מכרה הקבוצה את אחזקותיה בדלק US ובדלק רכב והיא רואה בנכסים אלו נכסים פיננסים.

סמנכ"ל קבוצת דלק מר אמיר לנג: "מכירת דלק אירופה נועדה להגדיל את נזילות החברה ולהעשיר את קופת המזומנים של קבוצת דלק. הקבוצה הודיעה כי יש ברצונה למכור את אחזקותיה בחברה וזאת על מנת ליישם את האסטרטגיה העסקית שלה : להתמקד בתחום חיפושי הגז"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il