TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הקלה נוספת במצוקת האשראי לקבלנים


נדלן
בעקבות פעילות התאחדות בוני הארץ תופחת במחצית הערבות שהקבלן צריך להעמיד בגין תשלום מס שבח
בעקבות הפעילות של אגף יזמות ובניה בהתאחדות בוני הארץ תוקנה הוראת ביצוע של רשות המיסים כך שהערבות שהקבלנים צריכים להעביר לרשות המיסים בגין מס שבח למשך כל הזמן שהפרויקט נמצא בבניה תופחת במחצית ובכך תקל משמעותית על תזרים המזומנים של הקבלן ותאפשר לו לצאת בפרויקטים חדשים.

המדובר בהוראת הביצוע של רשות המיסים לגבי "טופס 50" (מקדמות מס שבח), שהוצאה לאחר תיקון 70 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה). תיקון 70 קבע כי חלה חובה על רוכש דירה להעביר מקדמת מס שבח על חשבון המוכר, לאחר ששילם למוכר הדירה 40% ממחיר הדירה.
התאחדות בוני הארץ, עוד טרם התיקון החקיקה, התנגדה לכך, מן הטעם שקבלנים אינם מחויבים במס שבח אלא במס הכנסה, ולכן אין להחיל את התיקון עליהם. לאחר תיקון החקיקה, נקבעו מספר מסלולים, להוצאת אישור לפטור מתשלום מס השבח, אולם מסלולים אלה חייבו ריתוק הון ואשראי גבוה של הקבלנים.

רוני בריק, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר אגף בניה ויזמות מסביר כי בשלב זה הוראת הביצוע כוללת 2 הקלות: הראשונה, בקבלת אישור לפרויקט לפי סעיף 50 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963, לכל אורך חיי תקופת הפרויקט, גובה הערובה יהיה בשיעור 1.5% משווי מחזור המכירות המשוער של הפרויקט לפני מע"מ, וזאת לעומת 3% שהיה קודם לתיקון האמור.
השניה, בקבלת אישור לפרויקט לפי סעיף 50 לחוק בליווי בנקאי לכל אורך חיי הליווי, חישוב הסכום הקובע לחברה יחושב לפי שיעור של 13% מהרווח הצפוי לפי דו"ח "0" הראשוני שהוגש לבנק, וזאת לעומת 26% שהיה קודם לתיקון האמור.

עוד מוסר בריק כי בנוסף ההתאחדות הגיעה עם רשות המיסים להבנות על תיקוני חקיקה נוספים, כך שבקרקע של מקרקעי ישראל גובה המקדמה יהיה בשיעור 0%. ובקרקע ללא ליווי בנקאי, החובה להעביר מקדמה תהיה לאחר 80% מהתמורה, וזאת לעומת ההוראה המחייבת היום לאחר 40% מהתמורה .

" מצוקת האשראי היא אחת הסיבות המרכזיות כיום לירידה בהתחלות הבניה. הקבלנים מתקשים לקבל מימון מהבנקים לפרויקטים חדשים ולכן התאחדות בוני הארץ פועלת למתן הקלות שונות לקבלנים על מנת שיהנו מתזרים מזומנים שיאפשר להם להתחיל בפרויקטים חדשים ולהגדיל את מלאי הדירות החדשות המוצעות למכירה ".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il