TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הארכת תיקון 70 לחוק מס שבח, תצמצם את היקף האשראי לענף הבניה בכ - 4 מיליארד ₪


ותמנע בנייתן של כ- 2900 יח"ד
התאחדות בוני הארץ :היום יתקיים דיון בועדת הכספים בנושא הארכת הוראת תיקון 70 לחוק מיסוי המקרקעין . בהתאחדות בוני הארץ טוענים כי לתיקון 70 תהיינה משמעויות והשלכות כבדות על ענף הנדל"ן והבניה למגורים והוא יגרום לירידה בהתחלות הבניה ולהעמקת קשיי האשראי והמימון.
תיקון 70 קובע חיוב חדש ביחס למס שבח. בדרך כלל מס שבח הוא מס המוטל על המוכר בעת מכירת דירה, ושיעורו כיום עומד על 25% מערך הדירה ( למעט פטורים שונים הקבועים בחוק ) על פי תיקון 70 במכירת זכות במקרקעין חייב רוכש הדירה להעביר לרשות המיסים תשלום על חשבון המס שהמוכר חייב בו. כלומר, שרוכשי דירות מקבלנים יחוייבו בהעברת תשלום מקדמה למס שבח לאחר ששולם 40% ממחיר הדירה. התיקון חל גם על רוכשי דירות יד שניה.
אליאב בן שמעון , מנכ"ל התאחדות בוני הארץ טוען כי אין ולא הייתה כל תכלית הגיונית לחייב רוכשי דירות מקבלן בתשלום מס שבח על חשבון המוכר (שהינו קבלן), שכן בניגוד למוכרי דירות יד שניה, הקבלן אינו חייב במס שבח אלא במס הכנסה. לכן למעשה מדובר בהקדמת תשלומי מס הכנסה של הקבלנים ותו לא.
" מדובר בצעד חריג וחמור המוחל על קבלנים בשונה מכל משלח יד אחר. יתרה מכך, ולא פחות מדאיג, תיקון 70 הביא וימשיך להביא ככל שיוארך, לצמצום היקף האשראי לבניה בהיקף של כ- 4 מיליארד ₪. היקף אשראי כאמור, פוגע ומביא לצמצום בהתחלות בניה פוטנציאליות של כ- 2,900 דירות ".
עוד מדגיש בן שמעון כי כאשר תוקן החוק לראשונה בתיקון 70 הוצהר על-ידי נציגי רשות המיסים דאז, כי תכלית תיקון 70 הינה דאגה להבטחת רישום דירות על שמם של רוכשי הדירות. עם כל הכבוד הראוי, לא זו שחוק המכר (דירות), תשל"ג- 1973 מסדיר נושא זה ואף מאפשר הטלת קנס פלילי על קבלן שאינו עומד בחובת הרישום הקבועה בחוק, אלא שתיקון חקיקה זה לא תרם דבר למטרתו המוצהרת שכן הבטחת רישום הדירה על שם רוכש הדירה מותנה במספר גורמים רב כדוגמת: אישור תשלום מס רכישה, אישור עירייה ועוד . " נראה, שמה שהיה הוא שהיה, ממשלת ישראל ממשיכה בדרכה "המיוחדת" לטיפול במצוקת הדיור, מחד קריאה לנקיטת צעדים והצהרות שבסיסם הגדלת היצע הדירות וטיפול במחירי הדירות ומאידך הממשלה באמצעות הזרוע הכלכלית המרכזית שלה – משרד האוצר, מובילה לצמצום בהתחלות הבניה והעמקת קשיי אשראי והמימון של הקבלנים ."
על פי בדיקה של התאחדות בוני הארץ , לצורך קבלת טופס 50, המהווה את אישור מס השבח הקבלני, סכום ההון שיוקפא בחשבונות הליווי הבנקאיים של הקבלנים מוערך בכ- 1 מיליארד ₪ . הון עצמי מוקפא זה, שקול כאמור ל- 4 מיליארד ₪ במונחי אשראי (שכן כנגד הון עצמי זה ניתן להתחיל פרויקטים בליווי בנקאי), דהיינו: במונחי דירות עסקינן בכ- 2,900 דירות שבנייתן לא תתאפשר.
אליאב בן שמעון צלם כפיר סיון


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il