TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התאחדות בוני הארץ מחדדת את דבריו של יאיר לפיד


עם שכר של 20,000 ₪ בחודש לא ניתן לרכוש אפילו דירה ראשונה ללא עזרת ההורים
אליאב בן שמעון מנכ"ל התאחדות בוני הארץ : בשנת 2012 מצבם של רוכשי הדירות הוחמר מחירי הדירות עלו בכ- 6% מחירי השכירות עלו בכ- 5% ולא ניתן לחסוך את ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה

אם ריקי כהן מחדרה עוד לא רכשה דירה , הרי שגם אם משפחתה מרוויחה 20,000 ₪ בחודש במידה ואין לה עזרה מההורים היא לא תוכל לחסוך את ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה ובודאי שלא תוכל לסייע ברכישת דירה לילדיה.
מבדיקה שערכו כלכלני התאחדות בוני הארץ עולה כי במהלך שנת 2012 התייקרו מחירי הדירות בכ- 6% , מחירי השכירות עלו בכ- 5% בממוצע ולכן שיעורם של משקי הבית שיכולים לרכוש דירה ללא עזרת ההורים הולך ומצטמצם ולמעשה לזוגות בעשירונים הראשון עד התשיעי אין אפשרות לרכוש דירה באופן עצמאי וללא צמצום דרסטי ברמת החיים.


אליאב בן שמעון מנכ"ל התאחדות בוני הארץ מציין כי בתנאים הנוכחיים השוררים במשק בהם ההון העצמי המינימלי הנדרש לרכישת דירה ממוצעת הוא כ-400,000 ₪, ועל רקע שחיקת השכר ביחס למחירי הדיור, ועליית מחירי השכירות גם מי שנמצא בעשירון התשיעי ( הכנסה נטו של כ- 20,000 ₪ ) לא יכול לרכוש דירה ללא סיוע המשפחה או לחילופין לגור תקופה ממושכת אצל ההורים.
כלכלני ההתאחדות בחנו את יכולתם של הזוגות הצעירים בישראל לרכוש דירה במחיר ממוצע בהתאם להכנסות של משק הבית, הוצאותיו וההוצאות הנדרשות לצורך שכירות.

על פי נתוני סקר ההכנסות וההוצאות של למ"ס רק בעשירון העשירי ( הכנסה נטו של כ- 32,000 ₪ ) יש פער של מספר אלפי ₪ בין ההכנסות נטו למשק בית לבין ההוצאות הממוצעות למשק בית כך שזוג צעיר בעשירון זה יכול כעבור כ-5.5 שנים לצבור הון עצמי לרכישת דירה ללא צימצום קיצוני ברמת החיים ובעודו גר בשכירות.


לדברי בן שמעון , הממשלה היוצאת ניסתה לטפל במצוקת הדיור בעיקר על ידי הקטנת הביקושים, היא לא הצליחה להגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות ולכן מחירי הדירות המשיכו לעלות. לצד עליית מחירי הדירות גם מחירי השכירות ממשיכים לעלות ועימם גם הקושי של זוגות צעירים להקצות הכנסה פנויה לצורך חיסכון לדירה.

בפני הממשלה החדשה עומדת משימה לא פשוטה בעיקר לאור הקיצוצים הנדרשים בתקציב.
עם זאת, לא מדובר במשימה בלתי אפשרית על ידי שילוב של כוחות ופעילות מערכתית ניתן להגדיל את היצע הדירות וליצור יציבות במחירי הדירות. לצורך כך יש לטפל במקביל במחנק האשראי בענף הבנייה, במחסור בפועלי בניין מקצועיים ובשיווק קרקעות מתוכננות באיזורי הביקוש. כמו כן יש להמשיך ולפעול לפיתוח נגישות תחבורתית לפריפריה ולא לקצץ בתקציבי התשתיות על מנת ליצור איזורי ביקוש חדשים מחוץ למרכז ולעודד זוגות צעירים לעבור לפריפריה.
אליאב בן שמעון מנכל התאחדות בוני הארץ- צלם כפיר סיון


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il