TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רונן מנחם - תגובה לעלייה הגבוהה במדד המחירים לצרכן בארה"ב


מזרחי טפחות
מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה 0.7% בחודש פברואר, מעט מעל ההערכות המוקדמת
שעמדו, בממוצע, על 0.5%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד 2%, גבוה מקצב עלייתו ב-12 החודשים עד ינואר, 1.6%.
המדד ללא מזון ואנרגיה, המשקף את ליבת המחירים, עלה 0.2%, כמו ההערכות המוקדמות ונמוך ב-1/3 מעלייתו בחודש הקודם. ב-12 החודשים האחרונים עלה מדד זה 2%, מעט מעל קצב עלייתו ב-12 החודשים עד ינואר (1.9%).
יצוין, כי בארצות הברית הונהג יעד אינפלציה של 2% וכי אחד התנאים של הפד להמשך מדיניות הרכישות (QE3) והריבית הנמוכה (0% - 0.25%) הינו ששיעור השינוי במדד 12 חודשים אחורנית לא יעלה על 2.5%.
מה הלאה?
בצד ההיצע התמונה לא אחידה:
מחד, בספר הבז' של הפד נכתב כי לחצי המחירים מכיוון תשומות הייצור וחומרי הגלם נמוכים (למעט מספר חריגים) וברוב המקומות אין תכניות לייקר את המחירים ללקוחות. בנוסף, העלייה במדד המחירים לצרכן ב-12 החודשים האחרונים, 1.8%, הייתה גבוהה מעלייתו ב-12 החודשים עד ינואר, 1.4%, אך בניכוי מוצרי מזון ואנרגיה ירד קצב השינוי: 1.7% לעומת 1.8%. מנגד, מדד המחירים של הייבוא קפץ 1.1% בחודש פברואר, פי 2 מעלייתו בחודש הקודם ומהערכות הכלכלנים. מדד זה ירד חודשים ארוכים ולכן מדובר בנתון בעייתי.
בצד הביקוש מורגשת התעוררות:
בשוק העבודה, 232,000 מקומות עבודה חדשים נוספו בחודש פברואר, 65,000 יותר מההערכות המוקדמות ופי 2 מהתוספת בחודש הקודם. לחצי השכר מוגבלים, אך במספר מקומות יקר יותר להעסיק עובדים מקצועיים.
אשר לצריכה הפרטית, מדד המכירות הקמעוניות קפץ 1.1% בחודש פברואר, פי 2 ויותר מההערכות המוקדמות ופי 5 מקצב השינוי בחודש הקודם. אשראי הצרכנים גדל בקצב המהיר ביותר בשנים האחרונות. מדדי אמון הצרכנים זנקו, בממוצע, כ-9% בחודש פברואר.
אנו מזהים סימני התחממות בקצב האינפלציה בארה"ב. רוב המדדים והאינדיקציות מבשרים על המשך המגמה. סביבת המחירים בארה"ב אינה נמוכה במידה המחייבת המשך של המדיניות המוניטארית האולטרה-מרחיבה. להערכתנו, יתרבו האיתותים לשינוי במדיניות ותימשך העלייה בתשואות הפדיון על האג"ח הממשלתיות.

בשורה התחתונה, סביבת המחירים בארה"ב לא נמוכה כבעבר ותקשה על המשך החזקת ריבית נמוכה ורכישות אג"ח; הפד יצטרך להיות דרוך ביותר. ייתכנו לחצי מחירים פתאומיים, ממקורות שונים, כך שהריבית תעלה מוקדם מהמתוכנן ורכישות האג"ח תיפסקנה/תצטמצמנה בהתאם.

--
רונן מנחם
מנהל המחלקה לאסטרטגיה והשקעות
החטיבה לנכסי לקוחות וייעוץ
בנק מזרחי טפחות


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il