TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"בנק ישראל והממשלה מנסים לכבות את האש של שוק הנדל"ן שהם בעצם האחראים לחלק גדול מבעירתה"


עו"ד מני גורמן
את הדברים אמר עו"ד מני גורמן בכנס הנדל"ן השנתי של ארנסט אנד יאנג בשיתוף משרד שטיינמץ הרינג גורמן ושות' עורכי דין
בנק ישראל והממשלה מנסים לכבות את האש של שוק הנדל"ן שהם בעצם האחראים לחלק גדול מבעירתה, כך אמר היום עו"ד מני גורמן, שותף במשרד שטיינמץ, הרינג גורמן ושות' עורכי דין בכנס הנדל"ן השנתי של ארנסט אנד יאנג בשיתוף משרד שטיינמץ הרינג גורמן ושות' עורכי דין.

עו"ד מני גורמן ציין כי כל שרשרת המזון של פעילות הנדל"ן בארץ ובעולם קשורה בטבורה לאפשרויות המימון, החל מהליך ייזום הנדל"ן ועד לרוכש הדירה, החנות או המשרד. אפשרויות המימון של כל אחד מהשחקנים בשרשרת המזון משפיעות באופן ישיר על התנהלות שוק הנדל"ן ועל רמת הביקושים וממילא גם על המחירים בו.

בנוסף, אמר עו"ד מני גורמן כי מבחינת רמת הריבית הנוכחית של בנק ישראל, המשבר טרם הסתיים. אנחנו עדיין מצויים בסביבת ריבית נמוכה יחסית.

רמת הריבית הנוכחית, אמורה הייתה ובמידה רבה אף תרמה לרמת נזילות גבוהה של גופי ההשקעה התרים אחרי תשואות לתיקי ההשקעה, וממילא לעידוד השקעות וצריכה, ולעידוד לנטילת אשראים שברובם מבוססים על ריבית לזמן קצר.

רמת הריביות הנוכחיות הינה אחד מחומרי הבעירה שמלבים את האש שאותה מנסים לצנן ביד השנייה. היצע נדל"ן נמוך מהביקושים, הינו חומר בעירה נוסף שאינו מסייע אף הוא להתייצבות ברמות המחירים.

עו"ד מני גורמן הוסיף כי לפני כשנה, ההרגשה שעדיין רווחה הייתה שאנחנו חלק מהכפר הגלובלי שנדבק במגפה הזו שנקראת משבר פיננסי שהחיידק הראשון המחולל שלה היו הלוואות הסאב פריים בארה"ב והמכשירים הפיננסיים שהומצאו סביבם. סיפרו לנו שכאשר בארה"ב מתעטשים אז אצלנו חולים בדלקת ריאות. אנחנו למדים, שנכון לכרגע, בעולם המערבי בעיקרו, עדיין ישנה דלקת ריאות חריפה ואילו כאן אצלנו נראה כי השפעת חלפה ועברה.

בנוסף אמר גורמן שבישראל נראה שמוקד המשבר הזה, מצוי בתחום המימון וליתר דיוק בשוק האשראי החוץ בנקאי. שוק זה נולד לפני שנים ספורות בלבד כאשר הממשלה החליטה להפסיק את הנפקות האג"ח המיועדות לגופי הפנסיה והחיסכון ולשלוח אותם לשוק ההון. ההחלטה עצמה הייתה והנה מבורכת.

אולם עם זאת, נראה כי מלאכת ההסדרה הרגולטורית של אותם גופי ההשקעה, לא הסתיימה. המשבר בישראל התמקד בתחום המימון של אותן חברות שפעלו מחוץ לישראל ולכן הושפעו מהמשבר באותן מדינות ובמיוחד כאלה שבנוסף או במקום המימון הבנקאי, הנפיקו אגרות חוב. שוק האשראי החוץ בנקאי סובל ממשבר ההתבגרות, משבר זהות אם ניתן לקרוא לו כך, ואולי עוד לא לגמרי נגמל מהחיתולים.

כמו כן, הוסיף גורמן כי לא ניתן לברוח מהבעיה שנראית כמהותית יותר בתחום ומצויה לפתחה של הממונה על ההגבלים העיסקיים והיא בעיית הייצוג של המשקיעים המוסדיים במו"מ אל מול חברות המטרה. הדעה שהושמעה שלפיה הממונה עומד בפני פרץ של יצירת קרטל, נראית לא רצינית אל מול הפגיעה שכל אחד מאיתנו עלול להרגיש כתוצאה ממחיקת שיעורים נכבדים מחסכונותיו כפי שראינו שיכול לקרות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
11/10/11
1. מטילה ספק בכל מה שאתה כותב. - adira
על פי כל כתבותיך, הכל לא רלוונטי
[סגור תגובה]
12/10/11
2. לא קונה מילה מדבריך, הכל פקה פקה.. - שי
הכל דיבורי סרק, לך תעשה שיעורי בית.
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il